به گزارش مشرق، با توجه به اینکه چندی است به دنبال وصول طرح سؤال از رئیس جمهور و مسائل پیش آمده میان دولت و مجلس، جنجال ها و حاشیه هایی پیرامون این موضوع به وجود آمده است برنامه «دیروز امروز فردا» میزبان مناظره علی مطهری (موافق طرح سوال) و علی اصغر زارعی (مخالف طرح سوال) بود.



طرح سوال از رئیس جمهور با موضوع «تعلل دولت در خصوص نوسانات بازار ارز» و «برخی واردات بی رویه»  مطرح شده بود که 76 نماینده پای این طرح را امضا کردند.

در حالی است که توجه به آرامش و حفظ وحدت میان مسئولین نظام و پرهیز از تفرقه و جنجال از موضوعاتی هستند که از مسائل اصلی نظام محسوب می شوند و نمایندگان مخالف طرح سوال، مطرح شدن آن را به صورت علنی در مجلس شورای اسلامی باعث بروز برخی حواشی و صدمات نامطلوب می دانند.

بینندگان مناطره تلویزیونی دو نماینده موافق و مخالف سوال رئیس جمهور در برنامه'دیروز،امروز،فردا' در یک نظرسنجی نیز شرکت کردند، که ۷۹درصد از بینندگان این مناظره به دیدگاه علی مطهری رای دادند.


*** اهم این مناظره با موضوع «طرح سئوال از رییس جمهور»، در پی می آید:

مجری برنامه: حق را برای خود محفوظ می دانم که هر جا مناظره از چارچوب خارج شد، وارد شده و تذکر بدهم.

مطهری (در پاسخ به چرایی طرح سئوال) : این طرح نباید به صورت تابو شناخته شود. نماینده مجلس باید پاسخگو باشد در قبال مردم و از حقوق آنها دفاع کرد. نباید باید به عنوان رابط میان ملت و دولت، این سئوال را مطرح کرده و پاسخش را بگیرد . به نظر من باعث می شود یک تخلیه روانی در جامعه صورت گیرد و این، یک سوپاپ اطمینان است. در این مسیر، طبعآً راه حل هایی ایجاد می شود.

زارعی: این جژء افتخارات جریان اصولگرایی است که انقدر شفاف و با فضای باز، باعث سئوال از رییس جمهور شده اند. د ر دولت های قبلی کمتر چنین فضایی وجود داشت، حتی وقتی که دولت و مجلس با هم همسو بودند. این که می گویند امروز طرح سئوال می کنیم یا فردا ، باعث مشکل می شود. دفعه قبلی هم می گفتیم که طرح سئوال نه اینکه فایده ای ندارد، بلکه نفعی هم ندارد. قرار هم نیست هر سئوالی کردیم، جوابی بگیریم و همه هم قانع شوند.

مطهری: برخلاف نظر آقای زارعی، سئوال مجلس هشتم از رییس جمهور مفید بود و بسیار برکات داشت. آنجا ما ده سئوال مطرح کردیم که در مجموع، آقای احمدی نژاد اعتراف کردند که در 5 مورد قوانین را رعایت کردند و خیلی موارد هم جواب ندادند. مثلاً ایشان گفتند که اگر طرحی توسط مجمع تصویب شود آن را اجرا نمی کند، این باعث می شود مردم حقیقت را بدانند.
وزیر اقتصاد گفتند که از نظرحقوقی نباید در مورد مسائل ارزی پاسخگو باشدد و نمی تواند پاسخگو باشد. ایشان هم نشانی آقای رییس جمهور را می دادند. طبیعی است که ذهن نمایندگان به طرح سئوال از رییس جمهور برود. نوسانات شدید قیمت ارز در شهریور ماه، خیلی بالا گرفت و باعث کاهش ارزش پول ما شد و این به این معن یاست که دارایی مردم تقسیم بر سه شد. طبیعی است که این سئوال را ما مطرح کنیم.
ما می خواهیم بدانیم این ماجرا صرفاً آثار تحریم هاست یا تعلل ها و سوء تدبیرها هم هست؟

مجری: آیا تنها راه، سئوال از رییس جمهور است؟

مطهری: مردم باید در جریان امور قرار بگیرند ، وقتی شما مشکلات را برایشان می گویید مردم بهتر همکاری می کنند.

زارعی: هیات رییسه در این زمینه خوب عمل نکرده، اعلام وصل عجولانه بوده و مطابق آیین نامه هم هیات رییسه نباید این کار را می کرد. البته من موافق اصل این مناظره نیستم...آیا در حال حاضر، چنین کاری به مصلحت است؟ ما نمی دونیم سوء مدیریت هم هست؟ نمی دانیم تحریم هم هست؟ طبیعی است ... یکی گفته 15 درصد تحریم است بقیه اش سوء مدیریت. دولت هم می گوید نه همه آن تحریم مشکل است. اقای رییس جمهور، مصاحبه ای کرد و فردا چه بلایی سر بازار آمد؟ منم موافقم با حل مشکلات، اما نمی خواهیم مشکلات بیشتر شود و مردم اذیت شوند.
آقای مطهری گفتند طرح سئوال اول از ریییس جمهور خیلی خوب بود، در حالیکه باعث شد از اول، دولت با مجلس مشکل داشته باشد و دلخور باشد. اگر قرار است کشور را با هم اداره کنیم، نبایدب ه صورت یکدیگر چنگ بزنیم.

مطهری: من این صحبت ایشان را قبول ندارم که ما تشکیک داریم در این قضیه. اگر ایرادی به هیات رییسه وارد باشد این است که چرا هیات رییسه پس از یک هفته، پاسخ نماینده رییس جمهور، باز هم پس گرفتن امضاها را قبول کرد. چون صریح آئین نامه است که این کار غیرقانونی است. یعنی پس از یک هفته، امکان لغو سئوال وجود ندارد. ما می دانستیم که استاندارها پس از ابلاغ سئوال، به نمایندگان فشار می آورند، هیات رییسه اما ارفاق کرده به دوستان، باز هم پس گرفتن امضاها را قبول کردند و باز هم از حدنصاب نیافتادند.
یک انتقادی که به اقای زارعی و دوستانشان دارم، می توانند توصیه کنند که امضاها را پس بگیرند . و اینکه بیایند نظرشان از صحبت های رهبری را به رهبری نسبت دهند کار درستی نیست. آمدند و گفتند که ما از نظر آقا اطلاع داشتیم.

مجری: لطفاً در مورد نظر رهبری و این مسائل لطفاً صحبت نکنید!

زارعی: هیات رییسه اعلام کرد تا یکشنبه هفته کاری، می توان امضاها را پس گرفت (که هفته قبلی به دلیل سرکشی به حوزه های انتخابیه ، نمایندگان تهران نبودند)
رییس قوه مجریه می زند که من می خواهم اوین بروم، دیگری می گوید شما متوهم هستید...رهبری تشر زدند که این چه وضعیتی است؟ نمایندگان آمدند گفتند اقا مطلبی فرمودند فضا را تغییر داده است. دوستی در هیات رییسه آدرس غلط به من داد، و گفت فلانی دوباره امضا کرده است. آقای مطهری قبلاً جایی امضاها را ذخیره کرده بودند و با عجله گفتند که امضاها شده 77 تا. چگونه شمارش کردند؟ 
این تفسیری که آقای مطهری کردند و گفتند تبصره دو، حاشیه است، اشتباه است. من و بذرپاش 1 ساعت در دفتر آقای لاریجانی نشستیم اما گفتند ایشان پشت میزشان نیستند.

مطهری: ایشان می گویند برخی امضاها برای سه ماه قبل بوده، اما نهایتاً از 20 شهریور شروع شده که می شود 2 ماه (نهایتا) ... اطلاعات ایشان کامل نیست. ما شنیده بودیم که معاون پارلمانی دولت برخی امضاها را پس گرفته بودند. 
یک مسئله ای که مشکل اساسی در بین برخی ما اصولگرایان است. نوعی برداشتی است که ما از اصل ولایت فقیه داریم. به جای تبعیت از ولایت فقیه داریم نیت خوانی می کنیم. که نیت خوانی بر اساس نظر و منفعت شخصی است. در حالیکه ایشان می گویند من حرف پنهانی ندارم. یک نماینده گفته، رهبری مخالف سئوال هستند اما مصلحت نمی دانند بگویند، ما هم می توانیم بگوییم ایشان موافق طرح سئوال هستند اما مصلحت نمی دانند بگویند!
در باره اصل ولایت قفیه، اگر مردم تصور کنند اصل ولایت فقیه همان تصوری است که شما دارید، واقعاً پاسخ قانع کننده ای در آن دنیا دارید؟ ما داریم با اصل نظام بازی می کنیم.

زارعی: من صحبت های ایشان را اصلاً تایید نمی کنم. وقتی رهبری صراحتاً می گویند هر کسی فضای جامعه را نگران بکند، رفتار او قابل قبول نیست.

سئوال مجری: در این مسئله که بسیار مهم است (سئوال از رییس جمهور) ، آیا این دقت ویژه ای از مجلس می زلبد یا خیر؟

مطهری: قطعاً می طلبد. اگر شما به سئوال مجلس هشتم رجوع کنید که ما در کمال ادب سئوال کردیم. من گفتم که ما باید احترام رییس جمهور را حفظ کنیم اینکه ایشان حفظ نکردند بحث دیگری است. 
اینکه اقای زارعی می گویند که نقل قول از رهبری نکردند اشتباه است، بارها آمدند پیش ما و گفتند که نقل قول خصصوی از رهبری در این مورد دارند.
مجری بار دیگر مانع شد و گفت در این مورد صحبت نکنید.

مطهری: این صصحبت های خود رهبری در کرمانشاه هستند. ایشان می گویند رهبری یک مسئولیت کلان ارزشی است، دخالت در کارها هم نیست، وقتی برخی می گویند فلان کارا را نظر رهبری انجام می شود نه اینطور نیست همه برای خود مسئولیت مشخصی دارند. در همه اینها نه می تواند دخالت کند، نه حق دخالت دارد و نه قاد راست دخالت کند. خیلی از تصمیمات اقتصادی ممکن است رهبری مخالف باشند اما وارد نمی شود. 
ایشان تاکید دارند که من دخالت نمی کنند اما این دوستان ما از یک کلام ایشان، هزار چیز معنی می کنند که درست نیست.
نمی شود به خاطر این صحبت های دوستان ما، تمام وظایف را رها کنیم و نه سئوال و نه استیضاح و نه هیچ چیز دیگر نمی شود که وظایف را رها کرد. رهبری همیشه صیحت می کنند. من صحبت های ایشان را دقیق مطالعه کردم هرگز چنین چیزی استنباط نمی شود. اساساً چه ربطی دارد طرح سئوال به این مسائل.
سئوال می کنم اقای زارعی، اساساً چرا نسبت به معیشت مردم بی تفاوت هستید؟ اگر نماینده مجلس نسبت به معیشت بیکار باشد چه می کند؟ پرسیدم از آقای کوثری می شود در خیابان راه برویم با این گرانی ها که پنیر 3 هزارتومانی شده 13 تومان، ایشان گفتند نمی شود، چون سه متر سه متر جلوی ما را می گیرند.
مجری این بار هم مانع صحبت های مطهری شد و گفت باید در چارچوب صحبت شود.

زارعی: ما نگفتیم رهبری این حرفها را زندند، ما گفتیم رهبری در مورد اختلاف نظر صحبت کردند ، دقیقا مصداق این طرح است. اتفاقات نباید باعث هیاهوی رسانه های بیگانه شود. شما ببینید این طرح سئوال باعث چه هیاهو و سئءاستفاده ای شده؟ ما کی رو خوشحال می کنیم. ما الان در شرایطی هستیم که باید اختلافات را حل کرد. آقای مطهری گفتند اگر نمی شود طرح سئوال را مطرح کرد باید مجلس را تعطیل کرد، یعنی چه؟ یعنی باید مجلس های قبلی که این کار را نکردند هم تعطیل می کردیم؟! 
الان یک رقابت سیاسی است، ما داریم با استدلال صحبت می کنیم. ما صحبت های رهبری را "نص" می دانیم. ایشان نصیحت کردند. 
نکته دوم این است که می گویند ما بحث معیشت مردم را چرا پیگیری می کنیم؟ اینگونه نیست، من همواره در این جلسات اقتصادی هستیم. کی می گه با بی تفاوت هستیم؟ 
اقای مطهری را دارند صف کشی می کنند. با نسبت هایی که به من می دهند می خواهند نتیجه گیری کنند.

مطهری: اتفاقا اگر شما نگاهی به این قضیه بیاندازید، می بینید که عمدتا نماینده هایی که امضا کردند سیاسی نیستند و نماینده شهرستان ها هستند. اینکه می گویند من گفتم مجالس قبلی هم باید تعطیل می شد، چه ربطی دارد؟ خب تاحالا ما مگر همچین دولتی نداشتیم، اینکه بگوید ما قانون را قانون نمی دانیم و اجرا نمی کنیم.
می گویند اختلافات را علنی نکنید، مگر ما اختلاف داریم؟ یک جاهایی قانون اجرا نشده و ما باید سئوال منیم از وزیر یا استیضاح کنیم. مگه ما سر نظام با هم اختلاف داریم، همه قبول دارند نظام را. چرا انقدر می ترسیم؟ چرا انقدر نظام را یک موجود متزلزل می دانیم؟ آی آی مواظب باشید نظام دارد از بین می رود، نظام خیلی محکم است ، همه اصل انقلاب را قبول دارند، با یک پاسخ از رییس جمهور که نظام متزلزل می شود، بشینیم در پستو مشکلات را حل کنیم، خب شما که رییس جمهور را می شناسید اصلا گوش نمی کند به این چیزا.
مجری باز هم مانع شد و در مورد وقت صحبت کرد.

مطهری: بگذارید من حرفم رو بزنم و وقتم هنوز تمام نشده است. مرغ آیا به تحریم مربوط است؟ این ها نشان می دهد که بی تدبری است؟ یا استفاده از ارز مرجع برای واردات خودروهای لوکس، این نشان می دهد که اصلاً برنامه ای نداشته دولت.

زارعی: اصلاً فرض کنیم رییس جمهور آمد و گفت منمقصرم یا مجلس گفت ما قانع نشدیم و برود به قوه قضاییه، آیا مشکلی حل می شود؟ بدتر از این قرار است انجام شود؟ کی گفته با طرح سئوال مشکل حل می شود، اوضاع را 
این چه ادبیاتی است شما دارید؟ در پستو حل کردن مشکلات یعنی؟ این چه وضع صحبت کردن است؟ پستو شامل آنهایی است که موضوع دانشگاه آزاد را در پستو حل کردند.

مجری: خواهش می کنم در این مورد صحبت نکنید.

مطهری: این طرح باعث می شود که مردم بفهمند مجلس یک موجود منفعل نیست. جناب آقای زارعی می رفمایند ما چه کردیم در مقابل دولت؟ همین چند روز پیش، فوریت عدم اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه ها، در شرایط بد کشور را تصویب کردیم. باید بگذاریم ثباتی در بازار ارز انجام شود و بعد این کار را کرد.
در مورد دانشگاه آزاد، اصلا ًان موقع نظر رهبری مشخص نبود و اصلاً مربوط به دانشگاه آزاد نبود مربوط به دانشگاههای غیرانتفاعی بود. آمدند جنجالی راه انداختند این دوستان، به رییس مجلس توهین کردند . خود اقای لاریجانی سر این قضیه بیشتر از همه زحمت کشید و اساسا آن هم برای مجلس هفتم بوده نه مجلس هشتم.
نباید از پاسخگویی فرار کنیم، من نمی فهمم این حرفها را که می خواهند با این طرح، کار سیاسی کنند!

زارعی: ما حرفمان این است که مصلحت نیست، فقط یک سری محدود از دوستان ما در مجلس فکر می کنند مشکلی پیش می آید، چطور چنین فکر می کنید؟ رزق و روزی مردم پس از سخنرانی رییس جمهور بدتر نشد؟
نکته دوم ، حواشی سئوال است، من صحبت های آقای مطهری را می خوانم که گفته اند: آقای مطهری بیاید ناگفته ها را بگوید. این چه ححرفی است؟ چه ناگفته ای؟ یکی دیگر گفته که "این دفعه دیگه اون دفعه نیست" این دیگر کت درآوردن است.
فرمایش رهبری رانصیحت قلمداد نمی کنیم ، این نظر ما با آقای مطهری متفاوت است. ایشان یک برداشت دیگر می کنند. البته اقای مطهری اطلاعات تاریخیشان بیشتر است، در جنگ احد وقتی گفتند حضرت علی تنگه را مواظبت کنید، همه ول کردند رفتند ، کفتند آنکه پیامبر گفته برای صحبت بود....چرا ما باید با صحبت های رهبری اینطوری برخورد کنیم؟ اگر قبول داریم که رهبری، کسی که به تمام اطلاعات نظام اشراف دارد، در جایگاهی است که اگر برخلاف ایشان عمل کنیمف قطعاً عاقبت به خیری نیست.
مردم می پرسند که این چه کاری است یم کنید، دیگر بحث گرانی را نمی کنند؟

مطهری: این تعامل با دولت که ایشان می فرمایند ، ما از این تعامل چه خیری دیدیم؟ مگر در قانون هدفهمندی با چه خیری دیدیم؟ اینها استاد تعامل و جوشکاری هستند، مجلس می آید کار می کند بعد رییس جمهور می گوید دست مرا باز بگذارید ، و بگذارید من کار خودم را بکنم...تعامل مدنظر رهبری 
سخنان رهبری تنش زاست، اینکه می گویند فلان نهاد مقصر است، خب باید رسیدگی شود... یا اینکه چون ایشان آدم جسوری است نباید سئوال کنیم و باید عقب نشینی کنیم، این خیلی حرف بدی است؟ بعد می گویند دارید حاشیه درست می کنید، کی داره حاشیه درست می کند؟ طرحی سئوال شده
شما به خاطر آقایانی که در سال 88 دولت را متهم به تقلب کردند آنهمه سروصدا کردند، حالا خودتان هم دارید هیات رییسه را متهم به تقلب می کنید؟ 
می گویند مجلس دکور است، ما داریم یک نمایش دموکراسی می دهیم، همه چیز را از رهبری می پرسیم و بعد عمل می کنیم، اصلاً مجلسی نیست همه چیز را باید سئوال کرد. این کار ضربه به رهبری و نظام است.  
ما هی می خواهیم بگوییم مجلس مستقل است و خودش کارش را می کند ، مگر در موارد اضطراری مثل قانون مطبوعات در مجلس ششم که رهبری  وارد شدند و حق هم داشتند و اختیارش را دارند، اینها می خواهند بگویند تمام کارهای مجلس با نظر رهبری است.

زارعی: ما داریم قانع می شویم به تبعات منفی، باید یک نفعی و سفره مردم داشته باشد، اما ندارد. از عمر دولت هم که چیزی نمانده...جلسه ای هم دیگر با دولت نداریم، چون همه پل ها خراب شده است و همه علیه هم صحبت می کنند. این رفتار قابل قبول نیست.
ریاست محترم مجلس، یک جلسه غیرعلنی مطرح کردند . من همانجا گفتم نمی شد در یک جلسه غیرعلنی برگزار کنیم؟ ما می گوییم اولویت بندی و مصلحت چه می گوید؟ باید بین بد و بدتر بد را انتخاب کنیم. ما اولویت نداریم، الان خود دولت با مجلس یک تیم درست کرده و دارد کار می کند، باید این تیم ها بیشتر شود. 
من کسی هستم که اگر کسی در مجلس کار غیرقانونی کرد، به او سیلی زدم! البته کار خوبی نکردم!

مطهری: ما دیگر فرصتی نداریم؟

مجری: از شما شروع شد و با آقای زارعی باید تمام شود.


بینندگان مناطره تلویزیونی دو نماینده موافق و مخالف سوال رئیس جمهور در برنامه'دیروز،امروز،فردا' در یک نظرسنجی نیز شرکت کردند.

در اين نظرسنجي سه گزينه زير در برابر بينندگان قرار داشت:

-طرح سوال در جلسه علني

- طرح سوال در جلسه غيرعلني

-منتفي شدن سوال

در پايان برنامه مناظره نتيجه اي كه از اين نظر سنجي برصفحه تلويزيون ظاهرشد نشان داد كه بيش از 79درصد موافق گزينه اول( سوال از رئيس جمهور درجلسه علني) 7درصد موافق طرح سوال در جلسه غيرعلني و بقيه موافق منتفي شدن سوال هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 95
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • سیدمهدی موسوی ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    عزیز من نتیجه نظر سنجی نظر ملت را نشان داد . کسی اگر برای رای و ارا خود ارزش قائل بوده برنامه را هم دیده نظر خود را ابراز کرده دیگر جرزنی ندارد.
  • ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    درود بر مطهری نماینده شجاع مجلس. خوشبختانه نظر مردم هم مشخص شد. امیدوارم اقلیت جنجال آفرین مجلس از جنجال آفرینی دست بردارند و بگذارند طرح سوال روال عادی خود را پی بگیرد.
  • صادق ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    دست مطهری درد نکنه زیبا صجبت کرد و درد دل خیلی از مردم رو گفت. با اونکه آقای مجری نمیخواست ایشون خیلی از حرفارو بزنه و می پرید وسط حرفاش. نظر سنجی آخر برنامه هم قضاوت خوبی بود.
  • كامران ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    جناب زارعي باكمال ادب و حترام اينكه از حرف زدن فردي اينقدر بهراسيم كه حقوق خود را فراموش كنيم اصلاً برازنده حضرتعالي نيست حال اينكه دوستان هيئت رييسه مجلس ميتوانستند بهتر عمل كنند كه اينگونه نشود را ميشود قبول كرد احمدي نژاد از مردم و رهبري اعتبار گرفته پاي فراتر بگذارد مردم به رهبري زحمت نمي دهند خود ميداند چه كنند....
  • مجید ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    ممنون که صادقانه مناظره رو پوشش دادی و حداقل شما برداشتهای خودتان را داخل مناظره نکردید واقعا ممنونم
  • pedro ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    طرح سوال جز متشنج كردن اوضاع و خالي كردن كينه ي بعضي از نمايندگان هيچ ثمري نخواهد داشت!!
  • ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    زارعی حرفی برای گفتن نداشت و صحبتهاش عوامانه بود ولی حرفهای مطهری مستدل و عقل پسند بود
  • ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    آقای زارعی قانونگذار و قانونمند که هی دم از پیروی از ولایت می کرد :زدم تو گوش کارمند مجلس!!! به چه حقی؟ خدا ازت نگذره
  • پسر خاص ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    اولین نظرمه که میدم تو این سایت تقریبا پارسال همین موقع ها بود که مطهری تو برنامه دیروز امروز فردا که درباره مسئله طرح نظارت نماینده بر نماینده بو گفت: نظارت بر نماینده توهین به نماینده محسوب میشه که هفته بعدشم رهبر تو سخنرانیش بطور غیر مستقیم جوابشو داد گفت طرح نظارت بر نماینده هیچگونه توهینی نیست بلکه باعث اعتماد مردم میشه این اقا خودش مشکل داره بهتره بره خودشو اصلاح کنه اخه عمو شعیب نه که خوب چیزوندش اونبار واسه سوال تو دلش مونده داره تبدیل به.... میشه میدونم نشون نمیدی دمکراسی!!!!
  • ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    ۷۹درصد از بینندگان این مناظره به دیدگاه علی مطهری رای دادند
  • علی ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    توی این مناظره ها واقعا دولت داره مظلوم واقع میشه هرکی هرچی دلش می خواد علیه شخص رییس جمهور میگه و فرصت پاسخگویی به رییس جمهور داده نمیشه واقعا جای تاسفه
  • سجاد ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    اقای زارعی خیلی خوب صحبت کردن اقای مطهری هم دلایل خودشونو گفت مناظره خوبی بود
  • علی اصغر ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    متاسفم برای باشگاه خبرنگاران که صبحتهای زنده دیروز امروز فردا را سانسور کرده ودر سایتش گداشته است ومی توان نظر سنجی آنهم برعکس تلقی کرد
  • بدا به حالمان اگر حسینی نباشیم ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    چرا اصل خبر را حذف کرده اید درحالیکه اگرفرد کمی عاقل باشد را حت لابلای سایر خبرهاتون با یک ترفند ساده پیدا میشه اما درآن تعجب می کنم مشرق چرا اگر خبر بد بود از اول نمی زدید
  • ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    مطهری عالی بود
  • ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    واقعا که با اینهمه غلط املایی میخوای کجا بریمشرق؟
  • محمد ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    کاملاً حق با مطهری بود
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    بنده كاري با مسئله رئيس جمهور ندارم اما بايد اعتراف كنم اين علي مطهري مجسمه ....است
  • علي م ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    برنامه جالبي بودبه نظرمي آيد اقاي مطهري ويارانشان مي خواهندازروي لج ولجبازي حرف خودشان رابه كرسي بنشانندوفقط بگويندكه ما اين رييس جمهوررابه مجلس كشانديم ومهارش كرديم.اصلابه فكراوضاع فعلي مملكت نيستند.
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    درود بر خلف صالح شهيد مطهري
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    فارغ از موضوع مجری خیلی به پر و پای مطهری میپیچید...
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    خود نمیری که مردن تو را نیست زنده‌ای زنده تا صبح محشر نقش هر دفترت زندگی ساخت زندگی از تو زاید مکرر معلوم شد فرزند مطهر در پی کارستان پدر است. خدا اورا حفظ کند او حق گرا است نه اصولگرا است نه اصلاح طلب
  • حسن ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    ای کاش نظام 10 نفر تئوریسین مثل مطهری داشت و مخالفین نظام 10 نفر تئوریسین مثل زارعی.
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    sada sima btaraf nist
  • منصف ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    خداییش نظر سنجی نظر مردم رو مشخص کرد حدود88درصد طرفدار سوال هستند بیاین به م دموکراسی احترام بگذاریم
  • گلبول ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    بهانه های غیر منطقی آقای زارعی جای تعجب داشت! عدم مصلحت در وضع فعلی...یکی نیس بگه مگه وضع از زمان جنگ بدتره؟؟؟ یا سوءاستفاده دشمن!مگه دشمن امروز به وجود اومده؟دشمن 33 ساله جلوی ماست و فردا بدترم خواهد شد دسیسه هاش... درسته نقد دشمن شاد کنه اما یعنی نباید اشکالات رو گفت؟؟؟؟
  • akbar ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    اکثرامضا کنندگان از رهروان ولایت هستند جالب اینجاست که خانم زهرا رهنورد و داماد لرها به اتفاق آقای هاشمی درصدند که عدم کفایت این دولت را قبل از اتمام موعد قانونی دنبال کنند وسخنگوی این خریان جناب آقای دشمن شاد کن پیگیر این ماجرا درمجلس است قطعا دولت هم برای این قضیه حرفی برای گفتن دارد چی لزومی دارد که 7ماه مانده به عمراین دولت چوب لای چرخش کنیم اگر آقای مطهری واقعا دلسوز مردم بود این کار را چند سال قبل انجام می داد نه الان در این وضعیت ...؟
  • مجتبی باجلانی کامیاران کردستان ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    با سلام تقریبا دیشب اول نظر را بنده بیان کردم اما متاسفانه مشرق معلوم نیست به چه دلیل نظر حقیر را نادیده گرفت خودش می داند اما مجددا نظر خود را بیان می کنم وشما مشرقی ها آزاد هستید دوباره نگذارید عزیزان من خوب نگاه کنید اینکه بازی با کلمات را هرکسی می تواند به خوبی ادا کند آنجا که قصد داریم از گریه کردن برای مردم طرف مقابل را خرد کنیم شما خوب نگاه کنید آقای مطهری درانتخابات اصلا درلیست اصولگرایان نبوده که دیشب خود را اصولگرا معرفی می کرد اما چرا ایشان فیلش یاد مردم افتاده جواب خود را دارد شما نگاه کنید به سوابق گذشته ایشان که درچه طیفی خود را قرار داده است همواره وی به اصلاح طلبان نزدیک بوده تا اصولگرایان دربحث دانشگاه آزاد وحقوق مادام العمر بسیار آسان سفسطه می نمود می گفت ما نظر آقا را نمی دانسته ایم اگر این گونه است چرا در این مقوله خود را عاقل قوم می داند ادبیات کوچه بازاری ایشان مانندکلماتی چون جوشکاری پستو در شان یک دکتر با آن مدرک تحصیلی نیست برادرمن شما عینا دارید از احمدی نةاد گرو کشی می کنید خودتان گفتید حداقل دو ماه است دنبال این طرح بوده اید وهزینه یک روز مجلس را همه می دانیم تا چه اندازه است اینکه دولت قصور دارد شکی نیست اما نحوه برخورد شما دلسوزی برای ملت نیست چون در طرح دانشگاه آزاد ویکشنبه سیاه وحقوق مادام العمر بسیار آسان حقوق ملت را فروختید یک دلیل محکم که شما دنبال مچ گیری هستید درجوا ب کمیته مشترک (دولت ومجلس) می گوئید هر تصمیمی آنها بگیرند با زهم اگر مشکلی پیش بیاید رئیس جمهور مقصر است آخر برادر من این چه ادبیاتی است که شما دارید مگر درتمامی احادیث وروایات نیامده است که می فرماید هیچ کس بار گناه دیگری را به دوش نمی کشد اگر کمیته ای که نمایندگان شما هم درآن حضور دارند اشتباهی مرتکب شد چرا باید جوابش را رئیس جمهور بدهد راستی نمایندگان مجلس که در انتخاب حتی یک بخشدار هم دخالت دارند وبعضی از آنها هم جزو امضا کنندگان هستند(دراین خصوص اسناد موجود است )تا این اندازه درامور دولت دخالت دارند چرا امروز همه گناهان را به دولت نسبت می دهند شما در طول دو مجلس هشتم ونهم جه کار کرده اید کدام لایحه مهم اقتصادی اگر رئیس جمهور تخلف کرده چرا همان روز جلوش را نگرفتید وفقط دارید سر وصدا می کنید وبعد از اینکه وضعیت ارز این گونه شده وبه قول شما سرمایه ی شما یک سوم شده دارید طرح می دهید یعنی این کار شما سرمایه ی مردم را بازمی گرداند راستی دیشب اعتراف تلخی نمودی به مخالفان گفتی به هیئت رئیسه نسبت تقلب می دهید وجریان فتنه 88 را پیش کشیدید همین سخن شما ثابت کرد درجبهه حداقل ساکتین فتنه بوده اید وبه نحوی آنها را تایید می کنید درحالیکه حجت در این خصوص برهمه تمام شده است وهمه کوچک وبزرگ دیگر نظر آقا را می دانندپس چرا تمکین نمی کنید وفتنه را محکوم نمی کنید نه برادر من شما سیاسیون فقط دنبال مقاصد خود هستید وبترسید از روزی که درآن زبان ها قفل خواهند شد ودست ها به سخن درآیند این مردم بسیار نجیب ومتمدن ومومن هستند وپای انقلاب ورهبرشان تا آخر ایستاده اند وهرگاه صلاح بداند آن پیر فرزانه، 9دی ها خلق خواهد شد
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    بقیه یعنی چند درصد؟
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    مطهری روح پدرت شاد
  • مجتبی باجلانی کامیاران کردستان ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    با سلام تقریبا دیشب اول نظر را بنده بیان کردم اما متاسفانه مشرق معلوم نیست به چه دلیل نظر حقیر را نادیده گرفت خودش می داند اما مجددا نظر خود را بیان می کنم وشما مشرقی ها آزاد هستید دوباره نگذارید عزیزان من خوب نگاه کنید اینکه بازی با کلمات را هرکسی می تواند به خوبی ادا کند آنجا که قصد داریم از گریه کردن برای مردم طرف مقابل را خرد کنیم شما خوب نگاه کنید آقای مطهری درانتخابات اصلا درلیست اصولگرایان نبوده که دیشب خود را اصولگرا معرفی می کرد اما چرا ایشان فیلش یاد مردم افتاده جواب خود را دارد شما نگاه کنید به سوابق گذشته ایشان که درچه طیفی خود را قرار داده است همواره وی به اصلاح طلبان نزدیک بوده تا اصولگرایان دربحث دانشگاه آزاد وحقوق مادام العمر بسیار آسان سفسطه می نمود می گفت ما نظر آقا را نمی دانسته ایم اگر این گونه است چرا در این مقوله خود را عاقل قوم می داند ادبیات کوچه بازاری ایشان مانندکلماتی چون جوشکاری پستو در شان یک دکتر با آن مدرک تحصیلی نیست برادرمن شما عینا دارید از احمدی نةاد گرو کشی می کنید خودتان گفتید حداقل دو ماه است دنبال این طرح بوده اید وهزینه یک روز مجلس را همه می دانیم تا چه اندازه است اینکه دولت قصور دارد شکی نیست اما نحوه برخورد شما دلسوزی برای ملت نیست چون در طرح دانشگاه آزاد ویکشنبه سیاه وحقوق مادام العمر بسیار آسان حقوق ملت را فروختید یک دلیل محکم که شما دنبال مچ گیری هستید درجوا ب کمیته مشترک (دولت ومجلس) می گوئید هر تصمیمی آنها بگیرند با زهم اگر مشکلی پیش بیاید رئیس جمهور مقصر است آخر برادر من این چه ادبیاتی است که شما دارید مگر درتمامی احادیث وروایات نیامده است که می فرماید هیچ کس بار گناه دیگری را به دوش نمی کشد اگر کمیته ای که نمایندگان شما هم درآن حضور دارند اشتباهی مرتکب شد چرا باید جوابش را رئیس جمهور بدهد راستی نمایندگان مجلس که در انتخاب حتی یک بخشدار هم دخالت دارند وبعضی از آنها هم جزو امضا کنندگان هستند(دراین خصوص اسناد موجود است )تا این اندازه درامور دولت دخالت دارند چرا امروز همه گناهان را به دولت نسبت می دهند شما در طول دو مجلس هشتم ونهم جه کار کرده اید کدام لایحه مهم اقتصادی اگر رئیس جمهور تخلف کرده چرا همان روز جلوش را نگرفتید وفقط دارید سر وصدا می کنید وبعد از اینکه وضعیت ارز این گونه شده وبه قول شما سرمایه ی شما یک سوم شده دارید طرح می دهید یعنی این کار شما سرمایه ی مردم را بازمی گرداند راستی دیشب اعتراف تلخی نمودی به مخالفان گفتی به هیئت رئیسه نسبت تقلب می دهید وجریان فتنه 88 را پیش کشیدید همین سخن شما ثابت کرد درجبهه حداقل ساکتین فتنه بوده اید وبه نحوی آنها را تایید می کنید درحالیکه حجت در این خصوص برهمه تمام شده است وهمه کوچک وبزرگ دیگر نظر آقا را می دانندپس چرا تمکین نمی کنید وفتنه را محکوم نمی کنید نه برادر من شما سیاسیون فقط دنبال مقاصد خود هستید وبترسید از روزی که درآن زبان ها قفل خواهند شد ودست ها به سخن درآیند این مردم بسیار نجیب ومتمدن ومومن هستند وپای انقلاب ورهبرشان تا آخر ایستاده اند وهرگاه صلاح بداند آن پیر فرزانه، 9دی ها خلق خواهد شد
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    یعنی چی؟
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    عا لی بود؟ از فرافکنی یا علنی کردن دشمنیش با دولت ؟
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    هه هه هه................
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    1.مطهری به تنهایی یک مجلس است 2.نتیجه نظرسنجی نشان داد مردم چی میخاند و نماینده واقعی مردم کیه 3-حرفهای دکتر مطهری مستدل و محکمه پسند و عقل پسند بود ولی حرفهای جناب زارعی خیلی عوامانه بود 4.این وکیل الدوله ها چرا از این کارهای زوری و کدخدامنشانه که همیشه مضر بوده و از دولت رودست خوردن مثل قول شرف مرتضوی عبرت نمیگیرن آخه مومن از یک سوراخ چند بار باید گزیده بشه؟
  • عباس ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    شما تحلیلگر نظر ملتی؟ من و برادرانم همگی به گزینه 1 رای دادیم تا احمدی نژاد به مجلس بیاید و پشت پرده بازار ارز را بگوید. اتفاقا سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز و از اعضای هیئت رئیسه مجلس که از امضاکنندگان سوال در هر دو دوره بود مصاحبه کرده و گفته که شخص رئیس جمهور به من گفت دوست دارد به مجلس بیاید و جواب سوال نمایندگان درباره بازار ارز و سکه را بدهد.
  • عباس ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    اوه اوه ترسیدیم. شماها باز چهار تا موافق تو فضای مجازی دیدی جو زده شدی؟ این واژه مردم رو هم انداختید سر زبون هاتون هی ازش استفاده ابزاری می کنید. کدوم مردم رو میگی؟ میلیونها نفری که نظراتشون رو توی انتخابات ها اعلام میکنن یا چند صد و چند هزار نفری که نظراتشون رو تو سایتها اعلام میکنن؟ راستی چند درصد از مردم شهرستانهای کوچک و روستاها به فضای مجازی دسترسی دارن ؟ یا نکنه نظر کاربران سایتها از اونها مهمتره؟ بازم همون مسئله شهروند درجه 1 و 2 و شهرستانی ها و دهاتی ها و از این جور حرفها دیگه. نه؟ اگه نظر واقعی مردم برات مهمه تا 24 خرداد 92 صبر کن . فقط دوباره نگید تقلب شده
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    مجری خیلی داغونه.این برنامه یک مجری کارشناس می خواد نه یک خبرنگار
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    سوال های مجری جهت دار بود
  • بی خانمان ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    بابا مردم هم آدمند.مردم می خواهند از طریق نمایندگانشون سوالاتی که تو ذهنشون هست رو پاسخ بگیرن.بعد هم من نمیفهمم واقعا جواب دادن برای دولت اینقدر سخته که آسمان رو به زمین دوختن؟اتفاقا اگر پشت کارهاشون فکر داشته اند باید از پاسخگویی استقبال کنند.بعد هم دوست عزیز پرا نیت خوانی می کنی؟
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    دولت برای اینکه مظلوم واقع نشه مثل بچا آدم بره و رو در روی ملت و مجلس پاسخگو باشه و حرفش رو بزنه.
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    بعضی وقت ها از بعضی نظرات شاخ آدم در میاد
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    شما بی ادبی تو ذاتتونه.
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    مجسمه شجاعته
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    نیت خوانی نکن.
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    مجری اعصاب خورد کنه.
  • mahdi ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    سؤال نظرسنجی اشتباه بود معلومه که سؤال از رئیس جمهور حق نماینده هاست و باید علنی هم باشه و مردم هم معلومه به این رای مثبت می دهند سؤال باید به این طور می بود که آیا در موقعیت کنونی طرح سؤال از رئیس حمهور درست است یا نه؟
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    مجری خیلی تابلوه
  • mahdi ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    سؤال نظرسنجی اشتباه بود معلومه که سؤال از رئیس جمهور حق نماینده هاست و باید علنی هم باشه و مردم هم معلومه به این رای مثبت می دهند سؤال باید به این طور می بود که آیا در موقعیت کنونی طرح سؤال از رئیس حمهور درست است یا نه؟
  • زارعي ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    خداروح شهدا وامام شهدا را بيامرزذ كاش تمام خانواده شهدا مثل دكتر علي مطهري صحبت ميكردن واز حق دفاع ميكردن اقاي زارعي اومده بود كت كاريهاي كه توي مجلس انجام داده رو تعريف ميكرد واقعا نماينده پيرو ولايت وكت كاري ..........و.....................
  • غیر دوست ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    از این حرف چه منظوری می توان داشت اصل مناظره این است که مشکل حل شود نه چند درصد به کی داده شده است. چرا کارشناس مفرستیم در مجلس یا رئیس جمهور انتخاب می کنیم همه مردم بیان خودشون با SMS حکومت رو اداره کنند من مخالف دمکراسی هستم چون باعث می شود آدمهای مثل آقای مطهری از مشکلات مردم سوء استفاده کنند(آزادی بیان) و مردم رو گمراه کند من طرفدار حکومت اسلامی هستم اجازه نمی دهد به آدم های مثل آقای مطهری که هر حرفه بی‌ربطی رو در رسانه بزنند و جنجال ایجاد کنند به منظر من آقای مطهری یک فرد اصلاح طلب است که خودش رو در اصولگراها قرار داده دلیل من این است که اگر با دقت به این مناظره نگاه کنید چه قدر نظرات حضرت آقا رو بیان کردند و چگونه این مشکلات مملکت رو به حضرت آقا چسباندن به صورت واضح نه به صورت ......(اصلاح طلبانه) حالا به این مورد توجه کنید مردم عادی که آقای مطهری و چهره واقعی ایشان را نمی شناسند چگون فکر میکنند؟ حالا نگاه کنید رسانه های آمریکا و اسرائیل از این مناظره چه استفاده میکنند اگر نگفتند ولایت فقیه باعث این مشکلات هست چرا چون ایشان حرف می زنند بعد دعوا سر تفسیر حرف می شود به نظر من حضرت آقا واضح صحبت کرد یکی از منظورهای خود این آقای مطهری است که اجازه می دهد که آقای احمدی نژاد این کارها رو انچام دهد چرا چون با این کارهای آقای مطهری میتواند مظلوم‌نمای کن هر گندی بخواهد در بیاورد شما در این وضعیت می توانید سوال کنید مشکلی نیست در کارگروه های داخلی مجلس بعد می خواهید به مردم بگید که چکار کردید به صورت عاقلانه نتیجه جلسه را در یک نشست خبری بعد از جلسه بگید ولی در نشست مثل آقای مطهری وجود نداشته باشد چون ایشان دوباره جنجال می کند اصلا آقای مطهری میتواند بگد برای چی می‌خواهد علنی باشد؟فقط می خواهد مردم بداند؟بار اول چه شد احمد نژاد درست شد؟مردم چیرا بدانند؟اگر فقط مبارزه با تخلف است چرا با جنجال چرا آب ریخت در آسیاب دشمن(و اصلاح طلبان)؟هیچ دلیل جز جنجال و ضربه زدن به نظام ندارد بعد در مورد دانشگاه آزاد من یک از دانشجوی دانشگاه آزاد هستم در پشت کارت دانشجوی ما نوشته شده که دانشگاه مال بیت المال هست نه مال شخص خاصی (.....) این را به آقای مطهری و آقایان مطهری نماها اعلام میکنم در مجلس یا هرجای دیگری از این نوع کارها بشود نیروی حزب الله اماده هست ..... آقای مطهری یک عروسک کوچک است در دست دشمن و هیچ ولی بگم من هرچی دارم اول از خدا دارم دوم از کتاب های استاد شهید مطهری دارم احترام علی مطهری به خاطره پدرشان واجب هست تا زمانی که شمشیر در برابر اسلام محمدی‌(ص) در نیاورده باشد
  • غیر دوست ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    این حرفها مال چال میدونه "جرزنی" تو اصل اصول مناظره رو بلد نیستی چرا نظر میدی
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    نظر مردم رو به نفع خودتون مصادره نکنید چون خیلی از طرفداران رئیس جمهور دوست دارن بیاد مجلس و جواب مطهری و شیطنت های اونو بده
  • گلبول ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    آیا الان از اول جنگ بدتره که میگن شرایط مملکت خطرناکه؟؟ یا دشمن سوءاستفاده میکنه... مگه دشمن امروز به وجود اومده؟؟ 33 ساله دسیسه میکنه و هرموقع که انتقاد کنیم خوشحال میشه،ولی اصلا دلیل نمیشه چشممون رو مشکلات موجود ببندیم.
  • abdi ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    البته توی اون ساعت بیش از نیمی از توده مردم که اهل روستاها و شهر های کوچکند و قریب به اتفاق حامی دولتند در حال استراحت هستند الباقی در جشنها و...و تعدادی خواص که عمتدتا شکم سیر دارند و از اول مخالف بودن پای تلویزیونند لذا اکثرا این نظر سنجی ها ارزش استناد ندارد و نباید گول خورد!
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    احسنت. جالبه یکی نیست به مطهری بگه چطور طرح سوال از نماینده که فقط 100 هزار رای داره حریت نماینده رو از بین میبره ولی طرح سوال از رئیس جمور با 24 میلیون رای (رئیس قوه مجریه) اشکالی نداره!!!
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    رای مردم رو به نفع خودت مصادره نکن چون خیلی از طرفداران رئیس جمهور دوست دارن بیاد مجلس و جواب قاطع به مطهری بده و اونو سر جاش بنشونه
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    خوبی؟!
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    حماقت از قیافه.... میریزه
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    احسنت اتفاقا خیلی از طرفداران رئیس جمهور اعتقاد دارند که باید بیاد مجلس جواب قاطع به مطهری بده
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    اولاً نتايج اين نظرسنجی را نمی‌توان نظر کل ملت قلمداد کرد چرا که اين نظرسنجی به صورت ميدانی انجام نشده و فقط شامل نظر بينندگان آن هم کسانی که در اين نظرسنجی شرکت کرده‌اند، می‌شود چرا که خيلی از مردم اين برنامه را نديده‌اند و آنها هم که ديده‌اند، اکثراً در اين نظرسنجی شرکت نکرده‌اند، لذا نتيجه اين گونه نظرسنجی‌ها فاقد هر گونه ارزشی است و بهتر است که اصلاً نظرسنجی «به اين شکل» انجام نشود، چرا گه اين کونه نظرسنجی‌ها گمراه کننده است. دوم اين که معنی موافقت مردم با برگزاری علنی سئوال از رييس جمهور، طرفداری از علی مطهری و مخالفت با رييس جمهور نيست، بلکه برعکس، مردم بدنبال کشف حقيقتند و می‌خواهند بدانند چه کسی اين بلا را سر مملکت آورده که قطعاً اين حقايق روزی برای مردم روشن خواهد شد. سوم اين که بنده پاسخ رييس جمهور به سئوالات علی مطهری در مجلس هشتم را از اول تا آخر گوش کرده‌ام و هيچکدام از سخنانی که علی مطهری به دروغ به ايشان نسبت می‌دهد، توسط رييس جمهور گفته نشده.
  • امير بلاگر ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    حرفاي مطهري منطقي نيود
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    ببخشید ولی توی انتهابات 88 هم میگفتند موسوی برنده هست چون مثلا توی اینترنت طرفدار زیاد داشت و..... مردم رو با پیامک و... نمیشه کل گرفت
  • امید ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    نصف جمله شما حقیقته ونصف دیگه جمله دروغه !!، رای بییندگان به سئوالاتی بود که خود برنامه قبل مناظره طرح کرد که برای عامه مردم جوابش معلوم بود و ربطی به دیدگاه مطهری نداشت مصادره به مطلوب نکنید!!سوال از رئیس جمهور هم مثل همین طرح سئوال درسته ولی اهداف و نتیجه گیریش دروغه!!!!
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    شما هم لطفا از طرف مردم صحبت نکن دوست عزیز. این نظر شماست نه مردم
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    خوب معلومه کیا توی نظرسنجی شرکت کردند عزیز شما نتایج نظرسنجی رو نظر مردم ندون خیلی با هم فرق دارند
  • گلبول ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    متاسفانه آقایون طرفدار دولت وقتی از نظر استدلال کم میارن سریع از حضرت آقا مایه میذارن که بیشترین ضربه رو به جایگاه ولایت میزنه....
  • امیر ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    با سلام نظارت حق مجلس است لیکن الان همراهی وهمکار لازم است نه چوب لای چرخ دولت گذاشتن این یعنی لج و لج بازی و سوء استفاده سودجویان خارجی داخلی از این اختلافات...
  • ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    تو که نمیزنی مشرق ولی من بازم میگم! نقد دشمن شاد کنه اما آیا دشمن امروز به وجود اومده؟؟ 33 ساله دسیسه میکنه و باز هم خواهد کرد که سوءاستفاده یکیشه اما دلیل نمیشه چشم بست بر مشکلات موجود...ثانیا شرایط ما حساسه،اما حساستر از ابتدای جنگ؟؟؟
  • سام ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    به نتیجه نظر سنجی همانا نظر مردم احترام بگذاریم... میزان رای ملت است.
  • ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    زارعی حرفی برای گفتن نداشت اگر جسارت نشه کوچه بازاری حرف میزد اما مطهری مستدل ومنطقی ودلچسب گفتگو میکرد .
  • محمدحسن ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    دوست گرامی چند نفر برنامه رو دیدند و رای دادند که شما جمع می بندید میگد ملت!!!!. این رای ملت نبود رای بینندگان این برنامه بود.
  • مینا ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    میشه استدلال های آقای مطهری رو برای ما هم بگی.؟!!! من کار ندارم که سئوال خوبه یا نه ولی خدایش چه سودی برای ما (مردم ) داره بازار ارزان میشه!!! خب تهش چی میشه ؟ (این استدلال عاقلانه ای بود که آقای زارعی گفتند)
  • ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    کاملا درست فرمودید
  • ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    کاش می گفتند چند نفر بیننده داشت. اونوقت اعتبار رای مشخص می شد
  • ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    البته آقای مطهری چه عرض کنم آسمون ریسمون به هم می بافتند از وضوگیری یک طلبه تا مالک اشتر تا.... که اصلا به بحث ربط نداشت . و خارج از بحث بود .فقط خواست ثابت کنه که به فکر مردم و زارعی نیست!!
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    وقتی از اول برنامه به هردو گفت از بحث خارج نشید ولی مطهری هی خارج می شود به نظر شما چه کار کنه !!!!
  • ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    چند نفر برنامه رو دیدند که شما میگید مردم!!!!! دموکراسی!!!! بازم جو گرفتتون !!!! تو بگو 2میلیون بیننده که حتمی کمتر هم هست( برنامه 90 فوقش 2ملیون بیننده داره که جز پربیننده ترین برنامه سیماست) میشه گفت مردم!!!!! این جور رای های پیامکی آنقدر قابل اعتنا نیست چون هربچه دبستانی موبایل داره یا هرکسی چند خط داره من خودم خداییش 3 تا دارم .
  • ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    واقعا زیبا فرمودید.
  • حق جو ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    با شماموافقم احسنت کیف کردم
  • ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    درد دل مردم اینه که نماینده مجلس برای یکی دو جلسه هفتگی ماهانه ملیونی حقوق میگیره!!!! درد دل مردم گرانی است نه درگیری مسئولین به خاطر نفسشون . !!!!!!
  • حق جو ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    مطهری زرنگی کرد ،نقاط ضعف عامه مردو رومیدونست ودست روی نقاط ضعفتون گذاشت که انقدر حظ کردین وگرنه یکی دوبار ناک اوت شد وحرفوپیچوند چون کم اورد من جمله زمانی که کم اورد وگفت ماهم 15 امضااماده کرده بودیم بدیم نشد
  • حق جو ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    احسنت خدایصیرت شماروافزون کنه در این اشفته بازار ادم زبان فهم کم گیر میاد وواقعا وقتی گیر میاد باعث دلگرمیه خدا خیرتون بده
  • حق جو ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    اخه مشکل اینجاست که وقتی دود به اصطلاح دموکراسیتون توچشم خودتون رفت واوضاع اشفته تر شد بعدمیخواین یقه رئس جمهورو بگیرین
  • حق جو ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    دقیقا همینطوره میخوادثابت کنه مجلس منفعل نیست خودش یک پایه است و کاردان و صاحب نظر و..... تاجایی که اول میخواد ثابت کنه کسی مخالف سوال نیستن بعدم القا کنه که اگرم باشن نمیتونه تو کار مجلس دخالت کنن شرم اوره
  • ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    خوب خودتم که اشتباهات مشرق مرتکب شدی ! "بریمشرق؟"
  • لیلا ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    میدانید طرح سوال ازرئیس جمهور چرادوباره مطح شد وقوت گرفت از زمانی که دولت با امریکا دارند به یک نتایجی می رسند واینههههها که می خواهند با این شعار وارد انتخابات شوندونتیجه بگیرندهول شده اند واگر مانعی نداشته باشند تااستیضاح هم پیش میروند.در کدام دولت وقتی برنج گران می شد وارد می کردند وهمچنین گوشت و..... خدا می داند چه کسانی پشت پرده هستند که هر روزی دست روی یک چیز می گذارند تا گران شود ودولت زیر سوال برود .مجلسی که می تواند اینطور گستاخانه با رئیس جمهور رفتار کندچرا خودش پیشبینی این روزها را نکرد واز اول هدفمندی یارانه ها وشروع فشار بر مردم سه قوه در کنار هم بودند.تازه ناراحت هستند چرا دولت 45000 تومان داده باید 15000 تومان میداده یا دولت حق ندارد مبلغ یارانه ها را ازنفت بدهد وهر روزیک ماجرا... دشمنان می دانند مردم ایران در چه سطحی از شعور واگاهی هستند ولی در داخل افرادی فکر می کنند مردم رامی توانند بازی دهند ودوباره عناصر فتنه یا دیگران را که مردم دل خوشی از انها ندارند راسر کار بیاورند.که رای دادن به انها بیعت با یزید است.من حرف بیراهی نمی گویم وتوهین هم به کسی نکردم مدیون هستید اگر حذف کنید .
  • علی ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    چرا میتونه بره وقت اضافه بگیره.... مگر نگرفت؟
  • عقل ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    با سلام اگر فقط مقداری با فکر و منطق به مناظره آنشب و گفتگوهای آن دو نماینده محترم دقت کنیم واقعاً میشه دریافت که این طرح سوال هیچ فایده اثر بخشی روی زندگی روزمره آن هم در این موقعیت زمانی با این مسایل سیاسی روز دنیا بر علیه ایران اسلامی نداره پس کاش نمایندگان محترم منطقی تر و دلسوزانه تر از قبل به جای جنجال آفرینی و خوراک سیاسی بدون اثر به فکر سیاستی اثر بخش و حفظ دین و همچنین نان سفره های مردم بودند.
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    مدافع رهبری - دکتر مطهری
  • رهگذر ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    كَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ : طرفداران سئوال حق می گویند اما در آن اراده های باطل است.
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    اشتباها منفی دادیم
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    تو که نمیزنی مشرق ولی من بازم میگم! نقد دشمن شاد کنه اما آیا دشمن امروز به وجود اومده؟؟ 33 ساله دسیسه میکنه و باز هم خواهد کرد که سوءاستفاده یکیشه اما دلیل نمیشه چشم بست بر مشکلات موجود...ثانیا شرایط ما حساسه،اما حساستر از ابتدای جنگ؟؟؟
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    این پاسخ پسر خاص « بی ادب » نیست! بلکه پاسخ به آقای ناشناس است طرح نظارت بر نماینده غیر از سوال از نماینده است و این طرح در قانون اساسی نیامده و نمایندگان آن را به صورت قانون عادی بررسی می کنند.
  • حق جو ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    0 0
    مهم،مهم حتما پاسخ حجةالاسلام پناهیان به علی مطهری رو دنبال کنید خیلی جالبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس