کد خبر 166724
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۹

یک روزنامه اسرائیلی با انتشار گزارشی مدعی شده، ایالات متحده در سال‌های گذشته، پی‌درپی پیشنهاد برقراری دوباره روابط کامل با تهران برای مذاکره پیرامون برنامه هسته‌ای کشور را داده است. بنا به گزارش این روزنامه، یکی از موارد پیشنهادی واشنگتن به تهران، احتمال گسترش کانال‌های دیپلماتیک، از جمله بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور در پایتخت‌ها بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از تابناک، یک روزنامه اسرائیلی با انتشار گزارشی مدعی شده، ایالات متحده در سال‌های گذشته، پی‌درپی پیشنهاد برقراری دوباره روابط کامل با تهران برای مذاکره پیرامون برنامه هسته‌ای کشور را داده است. بنا به گزارش این روزنامه، یکی از موارد پیشنهادی واشنگتن به تهران، احتمال گسترش کانال‌های دیپلماتیک، از جمله بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور در پایتخت‌ها بوده است.

 روزنامه اسرائیلی «معاریو» مدعی شده، ایالات متحده در سال‌های اخیر به ایران پیشنهاد داده، روابط کامل دیپلماتیک میان دو کشور برقرار شود و آن را بخشی از پیشنهاد ایالات متحده برای برگزاری مذاکرات مستقیم با ایران دانسته است.

بنا بر این گزارش، با این حال، بنا بر ادعای این روزنامه، ایران پیشنهاد آمریکا را که در سال ۲۰۰۸ و اندکی پس از روی کار آمدن اوباما مطرح شده بود، نپذیرفته است.

این روزنامه در ادامه گزارش خود به نقل از «مقامات نزدیک به دولت آمریکا» می‌نویسد در سال ۲۰۰۹ نیز «ویلیام برنز»، معاون وزیر خارجه آمریکا با سعید جلیلی، مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران به مدت یک ساعت دیدار داشته و پس از آن نیز دیدار دیگری میان آن‌ها انجام شده است. این دیدار‌ها در حاشیه نشست‌های مذاکرات ایران و ۱+۵ صورت گرفته است.

بنابراین، از جمله پیشنهادهای آمریکا به ایران در این گفت‌و‌گو‌ها، دایر کردن دفا‌تر حافظ منافع در تهران و واشنگتن و سپس ارتقای آنها به سطح روابط کامل دوجانبه شامل بازگشایی سفارتخانه در دو کشور بوده است. همکاری‌های امنیتی میان دو کشور، پروازهای مستقیم میان ایالات متحده و ایران و صدور روادید برای ایرانیان مایل به سفر به آمریکا، از جمله دیگر پیشنهادهای واشنگتن بوده است.

ادعاهای این روزنامه در حالی مطرح می‌شود که نزدیک یک هفته پیش نیز روزنامه «نیویورک تایمز» از توافق ایران و آمریکا برای برگزاری مذاکرات دوجانبه خبر داده بود؛ خبری که از سوی مقامات دو طرف تکذیب شد، ولی بحث و گمانه‌زنی‌های بسیاری را در سراسر جهان برانگیخت.

با این حال، آنچه در گزارش نیویورک تایمز به آن اشاره شده بود، با آنچه معاریو مدعی شده دارای تفاوت‌های اساسی است. نیویورک تایمز مدعی شده بود در دیدارها و ارتباطات اولیه، ایران خواستار حل همه مسائل به صورت یک مجموعه شده، اما ایالات متحده خواستار این بوده که مذاکرات تنها به مسأله هسته‌ای محدود باشد.

اما اکنون معاریو مدعی است که ایالات متحده پیشنهادهای فراوانی به طرف ایرانی مطرح کرده، ولی با موافقت ایران روبه‌رو نشده‌اند. با این حال، این روزنامه اشاره روشنی به اینکه دلیل این مخالفت از سوی ایران چه بوده و مهمتر از آن، اینکه آمریکا با چه پیش‌زمینه و اهدافی چنین پیشنهاد‌هایی را طرح کرده، نمی‌کند.

شاید بتوان گزارش روزنامه معاریو را به نوعی «پادزهر» گزارش نیویورک تایمز و انداختن توپ مسئولیت به زمین ایران دانست تا در راستای سیاست کلی رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از هر گونه توافق میان ایران و آمریکا، چنین نشان دهد که تلاش‌ها برای گفت‌وگو با ایران، پیش از آغاز شکست خورده است.

بنابراین، انتشار این گزارش می‌تواند تداعی کننده آن باشد که ایران که با چنین پیشنهادهای «سخاوتمندانه»‌ای از سوی آمریکا موافقت نکرده، اصولاً نمی‌تواند طرف مذاکره و توافق قرار بگیرد؛ بنابراین، هر گونه مذاکره با این کشور بیهوده است. به این ترتیب، رژیم صهیونیستی می‌تواند هدف اصلی خود را که جلوگیری از عادی شدن روابط میان ایران و آمریکا و حفظ فشار‌ها بر ایران باشد، برآورده کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عباس ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    اگه رژیم صهیونیستی از صفحه روزگار محو بشه انوقت باز شدن سفارت امریکا تو تهران منعی نخواهد داشت
  • مهدوی ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    اینکه امریکای جنایتکار تاکنون نتوانسته در اغلب توطئه های خود در میهن عزیز ایران موفق شود بخاطر عدم وجود لانه جاسوسی بوده بنده به نوبه بعنوان یک ایرانی وطنخواه و عاشق اسلام به مسئولین هشدار می دهم مواظب نوع تصمیم گیری خود باشند و خدای ناکرده طوری نباشد که به این جرثومه جنایت و خون ریزی اجازه ورود به سرزمین شهیدان داده شود که آن روز شکست و بدبختی ما خواهد بود مرگ بر آمریکا
  • رضا ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    کاش میشد فهمید رابطه با امریکا به ضرر چه افرادیه؟؟ و نمیدونم این حرف من کجاش نامریوطه که پخشش نمیکنن؟؟
  • رضا ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    نمیدونم کجای قران و و اسلام گفته شده ارزوی مرگ برای دیگران بکنین
  • عباس ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    مگه یاد رفته امام خمینی چی گفت. رابطه ایران با امریکا رابطه گرگ و میشه!!!!!!!!! یادت رفته!؟
  • manamhamintor ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    Death to america Marg bar amrica
  • manamhamintor ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    arezooye marg sheytan che iradi dare? keshvari ke 200 saal tarikh dare 20 ta jang rah endakhte yani har 10 sal yek jang , keshvari ke bishtar az har jaye dige selah hastei va koshtare jami dare, keshvari ke javonhaye iranio be khak o khoon mikeshe, az sheytan ham badtare
  • رضا ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    اقای عباس شرایط اون موقع ایجاب میکرد با امریکا رابطه نداشته باشیم ولی الا شرایط طوری شده که این قطع رابطه داره بهمون ضرر میرسونه روسیه و امریکه به طور کاملا واضح مخالف سیاست ها و دولت های همدیگه هستن ولی روابط دیپلماتیک رو قطع نمیکنن چون در اون صورت به مشکل برمیخورن اتفاقا داشت رابطه با امریکا دست ما رو باز تر میکنه تو قدرت چانه زنی با روسیه نه اینجوری هر کاری میخوان سرمون بیارن
  • مهرداد ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    آ رضا.دلبندم همه چی تو قران مستقیم نگفتن.شعور بصیرت نیاز تا درک کنی.(سوره حمد)تفسیرشو کامل بخون
  • رحیم زاده ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    آقا رضا شما خودشو ناراحند! نکن ... اکشال نداره درود بر شما.....
  • عمو یزدان ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    تا زمانی که خطر تغییر رژیم در کار است نباید باز بشه!چه با اسرائیل چه بی اسرائیل!
  • عمو یزدان ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    دمت گرم
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    شما اول برو ببین چرا نقشه های امریکا نمیگیره بعد از این سوالات کودکانه بپرس!
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    رضای بی بصیرت....
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    down
  • حسین ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    آیا مگر امام حسن (ع)با معاویه صلح نکرد؟ با شرطه ها و شروطه ها. ملت ما هم زیر بار تحریم کمر خم کرده اند،باید چاره ای ساخت
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    مردم عزیز نگران نباشن اگه باز بشه خودم میبندمش!
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    آقا رضا بعنوان فقط نمونه سوره محمد رو بخون...اونوقت شعار مرگ توجیه میشه.
  • عباس ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    ایران باید باعث تعقیر رژیم امریکا و اسراییل بشه نه اونا باعث تغیر رزیم ایران..در ثانی اسراییل وقتی از بین بره امریکا و غرب فروپاشی خواهند کرد.
  • عباس ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    اقا حسین ما الان تو موقعیت بدر و خییبریم .نه زمان امام حسن.(ع) اقا گفتند نه من.
  • امیر ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    اگه آمریکا دست از حمایت همه جانبه از اسرائیل ،تروریسم ،منافقین ،القائده و این شیاطین برداشت ایران بهترین دوست آمریکا خواهد شد. درغیر اینصورت تاریخ را نباید تکرار کرد .چون سلام گرگ بی طمع نیست.
  • عبداله ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    آمريكا آمريكا ننگ به نيرنگ تو خون جوانان ما مي چكد از چنگ تو اي ز شراره ستم شعله به عالم زده امن و امان جهان يكسره بر هم زده بر سر هر خرمني در د ل هر گلشني آتش بيداد تو صاعقه غم زده ثروت انبوه تو خون دل توده هاست كين تو بر سينه ها دشنه ماتم زده دزد جهان خواره اي ديو ستم پاره اي عقرب جراه اي روبه مكاره اي جور و جفا در تو هست مهر و وفا در تو نيست زهر بلا در تو هست شهد صفا در تو نيست در همه دور زمان چون تو ستم كاره نيست عامل هر فتنه اي صلح و صفا در تو نيست آمريكا آمريكا ننگ به نيرنگ تو خون جوانان ما مي چكد از چنگ تو در همه گيتي به پاست نائره جنگ تو گوش جهان خسته طبل بد آهنگ تو مظهر شيطان تو يي دشمن انسان تويي اي همه اهريمني سرحد فرهنگ تو رسم تو عصيانگري كار تو ويرانگري تيره شده عالم از حيله و نيرنگ تو دشمن هر ملتي موجب هر ذلتي سايه هر وحشتي فتنه هر امتي جور و جفا در تو هست مهر و وفا در تو نيست زهر بلا در تو هست شهد صفا در تو نيست در همه دور زمان چون تو ستم كاره نيست عامل هر فتنه اي صلح و صفا در تو نيست آمريكا آمريكا ننگ به نيرنگ تو خون جوانان ما مي چكد از چنگ تو
  • zaman ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    اگر روزی باز بشه خودم با اقدامی شهادت طلبانه منهدمش میکنم. تا بدانند جلوی ضرر را هرجا بگیریم به نفع ماست.
  • ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    یکی از دلایل مهم به نتیجه نرسیدن نقشه های امریکا علیه مردم ایران نبود سفارت خانه و در نتیجه عدم نفوذ مستقیم در جامعه و برخی رجال ( سست عنصر ) ایران بوده است . همین امر آنها را مجاب کرد که سفارت مجازی ایجاد کنند . رابطه با امریکا و در نتیجه افتتاح مجدد سفارت این رژیم در تهران هیچ منفعتی ندارد بلکه دست این رژیم را برای طرح نقشه های ( دقیق تر ) بر علیه ایران باز تر می کند . نمونه قدیمی وطنی آن لانه جاسوسی و دستگاه های جاسوسی موجود در آن است . و نمونه اخیر خارجی فتنه سوریه و نقش سفارت امریکا و به ویزه سفیر ان در ابتدا فتنه است ( تصاویر حضور سفیر امریکا در مناطق بحرانی و اظهارات تحریک آمیز و خلاف قوانین بین المللی در فضای مجازی موجود است )
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    حرفت نامربوط نیست خودت نامربوطی ! و اما پاسخ به حرفت که گفتم نامربوط نیست : بله رابطه با آمریکا به ضرر خیلی هاست به ضرر 75 میلیون ایرانی منهای تو !
  • فرهاد ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    بله همانموقع گرفتن لانه جاسوسی امام گفت رابطه با آمریکا را می خواهیم چه کنیم و جالبه اون موقع هنوز آمریکا سکوها و نفتکش های ما را نزده بود هنوز هواپیمای مسافربری با 300 انسان ما را نزده بود ! هنوز تحریمهای امروز را برقرار نکرده بود هنوز ما را محور شرارت نخوانده بود ، هنوز به پیغمبر ما توهین نکرده بود بازم بگم ؟!
  • نریمان ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    خاک بر سرت ، تو کمر خم کرده ای چرا به ملت فرا می افکنی ؟! ببین فردا وقتی ملت را برای اعتراض به استکبار دعوت کنند چند میلیون نفر میان تو صحنه
  • ایرونی ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    0 0
    آقای ناشناس.شما همیشه عادت دارین که وقتی نمیتونید به یه سوال جواب بدین.حرفهای بی ربط میزنین.آقا رضا یه سوال کرد.جواب که نمیدید مسخره هم میکنید.آقا زضا من میدونم چرا ولی چون کامنتو نمیزارن دیگه نمیگم.
  • ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    0 0
    باید با همه دنیا با سیاست رفتار کرد و دوست شد مگر همین امریکا با بمب اتمی مردم زاپن رو داغون نکرد؟ اما حالا زاپن و امریکا دوتا قطب بزرگ صنعتی دنیا هستن و روابطشونم خیلی خوبه باید ادم واقعبین باشه
  • mojicivil ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    0 0
    خوبه شرط ها رو بدونید بعد حرف یزنید اگر بحث کمر خم کردنه پس چرا امام حسین در برابر فشارها نرفت پیشه یزید صلح کنه؟؟؟؟ واقعا امام حسن زیر بار تحریم کمر خم کردو رفت با امام حسن صلح کرد یا دلایل دیگر داشت؟؟؟؟؟
  • عمو ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    0 0
    اینجای قرآن اومده: هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ "قَاتَلَهُمُ اللَّهُ" أَنَّى يُؤْفَكُونَ ‏. آن ها دشمنان اند، پس درمقابل شان آماده باشید، "الله آنان را بکشد" که چگونه از حق منحرف می شوند. قابل توجه دمت گرم
  • عمو ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    0 0
    سوره منافقون آیه ۴
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    0 0
    کلید در آخه گم شده نمیشه باز کنن فعلا...قفل ساز بیارین ههههههههه
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    0 0
    آرزوی مرگ برای دیگران نه، برای دشمنی که هر روز یه اقدام دشمنانه جدید از چنته اش در میاره. بعضی ها دشمنشونو نمیشناسن
  • شهید ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    0 0
    ما الان در شرایط امام حسن(ع) نیستیم چون امام حسن (ع) یاوری برای اهداف بلندشون نداشتن و به تنهایی با صلح عزت مندانشون به قلب معاویه زدند الان شرایط ما شرایط امام عاشورایی و قیام حضرت اباعبدالله است و ما جوانان و یاران آخرالزمانی خون خدا، حسین(ع) زمان را تنها نخواهیم گذاشت
  • شهید ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    0 0
    متاسفم ما پیرو آن کسی هستیم که مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت برگزید ما خواب را از چشمان شیطان ریودیم و فرزندان شیطان در خواب ببینند که ما حسین(ع) را تنها گذاریم یازهرا(س)
  • محمد ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    0 0
    ناشناسه خیلی بی ادبی بدا به حالت
  • عباس ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    0 0
    من به نوبه خودم حاضر نیستم دوباره بشم دست بوس و جیره خوار غرب و امریکا تازه اونم بعد از این همه شهید .به امید خدا تا پیروزی نهایی چند قدمی بیشتر نمونده.
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخ!
  • ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    0 0
    عزیزم شما که میگی در صورت نبود اسرائیل غرب فرو میپاشه از خودت نمیپرسی که اون موقع سفارت به چه درد ما میخوره؟
  • ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    0 0
    شبکه های ایرانی رو از ماهواره ها قطع کردن بعد چی می‌خوان ؟؟؟؟؟؟؟
  • لواسان بزرگ ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    0 0
    اصلا ببینم مگه سفارت امریکا در تهران بسته است ؟کی میگه سفارت امریکا درش بیسته است برید ببینید درش بازه ودولت فخیمه زمین سفارتش رو اجاره داده برای باشگاههای رزمی کتاب فروشی وکلاسهای اموزش اگر فکر می کنید راست نمی گم روز 13 ابان برید ببینید
  • کوروش ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    0 0
    مرگ بر خودت
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    0 0
    دوست من امريكا فقط اسمش امريكاست وگرنه كه قدرت تو امريكا دست يهودي هاي تندروي صهوينيسته 99% مردم كه زوري ندارن اين اسراييل رو هم راه انداختن تا يه پايگاهي واسشون باشه تو خاورميانه
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    0 0
    بچه ها جون هر کسی که دوست دارین یه کم فک کنین اخه امریکا عاشق چشو ابرومون که نیس عاشق ذخایر نفتیمونه هر کاری میکنه تا به این برسه فک کن 34 سال هیچ کاری نتونسته بکنه از این به بعدم نمیتونه سگی که زیاد پارس کنه بگیر نیس
  • عباس ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    0 0
    احتمالا یک کشوریه به اسم امارات متحده اسلامی امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس