محققان وضعیت 96 کودک رده سنی 12 تا 14 سال را درباره حافظه و استرس آنها از امتحانات ارزیابی کردند.
محققان گفتند: ما دریافتیم که افزایش استرس در افرادی که قدرت حافظه کاری پایین دارند با کاهش عملکرد آزمایش شناختی در ارتباط است.
محققان افزودند: اما نتایج در خصوص کسانی که قدرت بالای حافظه کاری داشتند؛ برعکس بود به گونهای که افزایش استرس و دغدغه با افزایش نمرات در ارتباط است.
حافظه کوتاه مدت به حافظه کاری معروف است و مدت زمان نگهداری اطلاعات در آن و همچنین ظرفیت آن محدود است. بر اساس دادههای فعلی حافظه کوتاه مدت بیشتر بنیادی الکتروفیزیولوژیک دارد.
به گفته محققان، نتایج تحقیقات آنها باید کارشناسان آموزشی را ترغیب کند که به کودکان دارای استرس و اضطراب که مهارتهای ضیعف حافظه دارند؛ کمک کنند.
محقق متیو اوینز تهیه کننده این تحقیقات گفت: این تحقیقات قابل توجه است زیرا شناخت ما را در این زمینه تقویت میدهد که چه زمانی نگرانی به طور مشخص تاثیر منفی بر امتحانات میگذارد.
وی افزود: این نتایج نشان داد زمان هایی هست که بعضی استرس ها و دغدغه ها شما را به سمت موفقیت سوق میدهد.