کد خبر 161637
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۹

یک مدیر ارشد نفتی با ارائه مدرک تحصیلی شبهه‌دار به شورای تعیین سوابق خواستار لحاظ این مدرک در تعیین جایگاه و وضعیت حقوقی خود شد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، یک مدیر ارشد نفتی با ارائه دانشنامه پایان تحصیلات کارشناسی ارشد ناپیوسته‌اش به شورای تعیین سوابق و تأیید مدرک مذکور در این شورا، مابه‌التفاوت حقوق سال ۸۰ تا ۹۱ دریافت کرد.

در مدرک مذکور قید شده است: «آقای (ح - ب) فرزند (الف) دارای شماره شناسنامه ... صادره از ... متولد ۱۳۳۰ دوره تحصیلات کارشناسی ارشد ناپیوسته را در رشته مهندسی عمران (گرایش مدیریت ساخت) با گذراندن ۲۲ واحد و میانگین کل ۵۵/۱۷ در تاریخ ۳۱/۶/۱۳۸۰ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات (اهواز) به پایان رسانده است».




در این مدرک تحصیلی ملاحظاتی وجود دارد که از نظر یک نهاد نظارتی صحت آن را مخدوش کرده است که در ذیل به آنها اشاره می‌شود:

مهم‌ترین موضوع در مدرک مذکور این است که در تاریخ چهارم مرداد ماه سال جاری با امضای «دکتر عبدالله جاسبی» صادر شده؛ در حالی که در این مقطع فرهاد دانشجو ریاست دانشگاه آزاد را بر عهده داشته است.

همچنین فاصله ۱۱ ساله برای صدور گواهی پایان تحصیلات دانشگاهی آن هم برای یک مدیر که برای ارتقاء جایگاه سازمانی خود نیازمند ارائه مدرک است، موضوع تأمل برانگیزی به نظر می‌رسد.

مسأله دیگر اینکه در این گواهی ادعا شده نامبرده دوره تحصیلات کارشناسی ارشد ناپیوسته مهندسی عمران با گرایش مدیریت ساخت به عنوان مهم‌ترین زیرشاخه این رشته را با گذراندن ۲۲ واحد به پایان رسانده؛ در حالی که اخذ مدرک کارشناسی ارشد با گذراندن ۲۲ واحد امکان‌پذیر نیست.

موضوع دیگر تاریخ پایان تحصیلات و محل اخذ مدرک دانشگاهی این مدیر نفتی است که بر اساس سند موجود، نامبرده در تاریخ ۳۱/۶/۱۳۸۰ در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اهواز موفق به کسب فوق لیسانس خود شده در حالیکه واحدهای علوم و تحقیقات این دانشگاه، از سال ۸۴ به بعد تأسیس شده‌اند.

اگر چه دانشگاه آزاد صحت مدرک مذکور را تأیید نکرده است اما با این وجود، شورای تعیین سوابق شرکت ملی نفت با استناد به این مدرک اقدام به پرداخت مابه‌التفاوت حقوق سال ۸۰ تا ۹۱ به نامبرده کرده است.

این در حالی است که طبق گزارش نهاد نظارتی مورد اشاره، مدرک لیسانس این مدیر نفتی نیز از انستیتیو تکنولوژی اهواز در سال ۵۸ همزمان با تعطیلی دانشگاه‌ها به خاطر انقلاب فرهنگی و در حالی اخذ شده که در آن دوره چنین دانشگاهی در مقطع کارشناسی در خوزستان وجود نداشته است.

در گزارش مذکور همچنین اعلام شده که نامبرده نمی‌توانست با مدرک فوق دیپلم «ماشین های کشاورزی» از «آموزش و پرورش» که صحت آن مورد تردید است و گواهی دوره تخصصی داخلی نفت که صرفاً کاربرد دریافت ریالی سازمانی دارد، در مقطع فوق لیسانس ادامه تحصیل دهد.

در پایان این گزارش تصریح شده که حقوق و مزایای نامبرده از بدو استخدام در وزارت نفت به عنوان دیپلم ارزیابی شده و در جلسه ۹۱۰۱ شورای تعیین حقوق و سوابق وزارتخانه در پانزدهم فروردین ماه، به عنوان دیپلم از دهم فرودین ۵۵ مرتبط و در آغاز سال ۹۱ نیز (از تاریخ ۳۱/۳/۵۸) به عنوان لیسانس به صورت مرتبط تعدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • دیدبان ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    0 0
    هردم ازین باغ میرسد بری..... اللهم عجل لولیک الفرج
  • بهرام ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    0 0
    پس نگوئيد وضع بحراني اقتصادي الان مربوط به يه عده كه پيامك ميزنند هست ، بگوئيد مربوط به ناكارآمدي مديران و صاحب منصبان است.
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    0 0
    به به !!!!!!!!! خوراک رسانه ای صهیونیستها فراهم شد!!!! خداوکیلی اعتراض مردم به اقتصاد خراب دستاویز صهیونیستهاست یا این رفتارهای عجیب غریب مسوولین؟
  • خ م ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    0 0
    من فارغ التحصیل انستیتو تکنولوژی اهواز هستم (ورودی 57 وخروجی 61 چون سال 58 انقلاب فرهنگی شد فارغ التحصیلی به تاخیر افتاد) اصلا انستیتو تکنولوژی اهواز فقط در مقطع کاردانی دانشجو میپذیرفت وفارغ التحصیل لیسانس نداشت
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    0 0
    به به چه شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس