به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، جواد نجمالدين اظهار كرد: الکترونيک روز به روز نقش مهمتري در قطعات خودرو ايفا ميکند و رشد اين بخش در سالهاي اخير با شتاب روز افزوني در جريان بوده است.
وي افزود: ايران خودرو نيز به کارگيري سيستمهاي نوين الکترونيک در خودروهاي جديد را در دستور کار قرار داده است. در دهه آينده 80 درصد نوآوريهاي خودرو درحوزه الکترونيک اتفاق خواهد افتاد و در عين حال کاربردهاي الکترونيک در خودروها به تدريج از اختياري بودن انتخاب آن از سوي مشتريان به استاندارد تبديل شده است.
وي تصريح کرد: بيشترين کاربردهاي الکترونيک خودرو در بخش ايمني متمرکز است و ايران خودرو در اين زمينه سرمايهگذاريهاي خوبي انجام داده است.
مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو از حمايت و کمک به توسعه فناوري الکترونيک در بخش قطعهسازي خبر داده و اظهار كرد: از دانشگاهها انتظار ميرود به گسترش تحقيق و توسعه در زمينه برق و الکترونيک در صنعت به ويژه صنعت خودرو بپردازند.
وي با اشاره به اينکه موتور تي يو 5 نصب شده بر روي رانا کاملا ساخت داخل است، افزود: داخلي سازي اين موتور با رانا شروع شده و ايران خودرو توانست موتور داخلي سازي شده را براي پژو 206 نيز بکار برد.
نجمالدین تاکيد کرد: مشکلات پيش آمده براي حوزه توليد به علت شرايط بينالمللي، عزم ما را براي گذر از اين مرحله افزايش داده و قصد داريم روند توليد را دو چندان و حضور خود را در بازار هاي جهاني گسترش دهيم.
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو گفت: مغز هوشمند موتور که از پيچيدهترين فنآوري روز دنيا برخوردار است در سال توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني در كشور بومي سازي شد.