کد خبر 15820
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۵

عقب نشيني گردانندگان سايت ضد انقلابي بالاترين از اهانت علني به مقدسات اسلامي که يکي از نتايج شکست فتنه و آشوب سال گذشته به شمار مي رود، باعث مجادلات جدي در محافل ضد انقلاب شده است.

به گزارش مشرق، کيهان نوشت: برخي از اين محافل با عصبانيت گفته اند اتفاق جديد نشانه شکست و واگذاري «بالاترين» به کيهان و حاکي از تسخير اين رسانه ضد انقلابي توسط قدرت سايبري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است.
چند روز پيش يحيي نژاد- از گردانندگان بالاترين- در گفت وگو با دويچه وله آلمان تصريح کرد«لينک هاي توهين آميز کم کم باعث شده بود، کاربران مذهبي را از دست بدهيم ما صرفاً تغييرات کوچکي خواهيم داد و لينک هايي را که مستقيماً توهين آميز و تمسخرآميز هستند به صفحه اول راه نمي دهيم اما قرار نيست لينک هاي ضد مذهب فيلتر شوند». اين خبر در کيهان با عنوان «کاربران ريزش کردند، بالاترين دنده عقب گرفت» منتشر شد.
به دنبال اين عقب نشيني از سر ناچاري يکي از کاربران ضد انقلاب و ضد دين بالاترين، خطاب به يحيي نژاد نوشت: ملت ايران، تقدس زده است و اين زندگي من را سياه مي کند. من نمي خواهم اثرات مخرب مذهب را برايتان برشمارم که خودتان واقفيد. متوجهيد؟ شما به مذهبيون القا مي کنيد که کسي نبايد به چيزهاي مقدس آنها توهين کند، کاري که سال هاي سال به دوش ملاهاي منبر و فدائيان اسلام و شريعتمداري ها بوده است. و چه مضحک که حتي حسين شريعتمداري هم کار جديد بالاترين را «دنده عقب» مي داند. مدير بالاترين! ما را به عقب نرانيد و بر سر اين نوزاد مجازي نکوبيد.
يکي ديگر از اين کاربران- که اغلب هم خارج نشين هستند- با عصبانيت نوشته است: قرار است در مزايده اي که به زودي برگزار مي شود سايت بالاترين براي 100 سال به روزنامه کيهان واگذار شود. اين عهدنامه احتمالاً سند برادري لاينفک يحيي نژاد با حسين شريعتمداري است.
اما سايت ضد انقلابي ايران گلوبال- از حاميان رسواي حمله رژيم صهيونيستي به ايران- در واکنش به سردرگمي و انفعال گردانندگان بالاترين ادعا کرد: بالاترين به تسخير سپاه پاسداران درآمده است. رفتارها و تصميمات اخير مديران بالاترين در حد حيرت آور و غير قابل توضيحي، عجيب و خلاف جهت طبيعي رفتارهاي گذشته و روح سايت بوده است. آنچه اين رفتارها را حيرت آورتر مي کند اين است که مجموعه اين تصميم ها در جهتي صورت گرفته که برآيند آن تصميم ها با خواست هاي رژيم در تطابق کامل است. همين جا بايد روشن کرد حتي خيال اينکه مديران و صاحبان بالاترين به دلخواه و تمايل قلبي، حرکت در چنين جهتي را برگزيده باشند، مردود و غيرقابل باور است.
سايت مذکور ادامه مي دهد: يک نگاه گذرا به صفحات داغ بالاترين نشان مي دهد که وزن سياسي و اجتماعي بالاترين، بخصوص لينک هاي تحليلي مربوط به حوادث پس از انتخابات، در بسياري از ساعات به نحو بسيار محسوس و نگران کننده اي سبک و کمرنگ شده است. نکته قابل طرح، در موازات با اين رويداد در بالاترين، تحولات استراتژيکي است که توسط رژيم به ويژه سپاه پاسداران انجام گرفته است. اين تحول استراتژيک، مجموعه اي از عمليات مختلف سياسي و اطلاعاتي و اجتماعي را شامل مي شود. آنها در جنگ نرم، بيشتر به روش هاي نرم روي کرده اند که يکي از آنها اجراي يک موج گسترده «فعاليت و ضد فعاليت» رسانه اي به انحاء مختلف و متنوع است.]...[ آنها قدم هاي بسيار حساب شده، عميق و موفقي در جهت تسخير و تسلط کامل بر فضاي اطلاعاتي، خبري و رسانه اي برداشته اند.
«ايران گلوبال» اضافه مي کند: بالاترين يکي از رسانه هاي در دسترس جنبش سبز بوده و بدون شک مي توان نتيجه گرفت که سپاه پاسداران در طرح عملياتي خود براي تسلط بر فضاي اطلاعاتي و رسانه اي، کنترل محتواي سايت بالاترين را هم هدف قرار داده است. هنوز مدت زيادي از حمله بسيار جدي و با ابعاد حيرت انگيز نيروهاي سايبري سپاه به بالاترين نگذشته است، حمله اي که بسيار پيچيده بود و تمام اطلاعات کاربران را جمع آوري کرد. سپاه اکنون در حال تسلط کامل بر فضاي اطلاعاتي و رسانه اي ديجيتال ايران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس