سايت «بوتيکس» گوگل با ارائه الگوي پوشش ستارگان موسيقي و فيلم، به خصوص زنان مشهور به کاربران خود الگوي پوششي به آنها ارائه مي دهد.اين امر گام ديگري در جهت اشاعه سبک زندگي آمريکايي است.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، سايت جستجو گر گوگل از روز چهارشنبه گذشته يک وب سايت مد لباس به نام «بوتيکس» راه اندازي کرده که هدف آن استفاده از منطق محاسبات براي کمک به کاربران اينترنتي است تا به شکل بهتر و خيره کننده تري لباس بپوشند.
به گزارش شبکه تلويزيوني سي ان ان، دو بخش عمده اين وب سايت جديد صفحات مربوط به سليقه و مد لباس ستارگان و شخصيت هاي معروف و مشاهير است. ديگري صفحه اي است که هر کاربر گوگل مي تواند در آن فهرست و چگونگي سليقه شخصي خود در انتخاب لباس را مشخص کند.
براساس اين دو بخش مهم از اطلاعات که هر فرد به «بوتيکس» مي دهد اين وب سايت توصيه هاي خود را به هر يک از کاربران ارائه خواهد داد.
کاربران با مراجعه به صفحات مربوط به مدل لباس و سليقه ستارگان مي توانند در هر مورد با کليک کردن نظر مثبت يا منفي خود را ثبت کنند. سپس نتيجه اين ابراز نظر در صفحه سليقه شخصي آن کاربر منعکس خواهد شد.

مد و فشن که نمود امروزي نحوه ي پوشش يک فرهنگ را تشکيل مي دهد از مهمترين شاخصه هاي سبک زندگي است . پيوندي عميق و ناگسستني ميان نحوه ي پوشش و عقبه فرهنگي يک ملت وجود دارد و با اين خدمات جديد که گوگل به کاربران ارائه مي کند با استفاده از "ديپلماسي مشاهير"  (celebrity diplomacy) گام ديگري در اشاعه و فراگير سازي سبک زندگي آمريکايي برداشته خواهد شد.
وب سايت «بوتيکس» صفحات متعددي شامل تصاوير نحوه لباس پوشيدن ستارگان موسيقي و فيلم وبه خصوص زنان مشهور را در اختيار کاربران قرار مي دهد و هر کاربري مي تواند نظر مثبت يا منفي خود را در مورد هر قلم از لباس و يا کيف و کفش آنها ابراز کند. و اين امر به الگو تر شدن مشاهير در ميان جوانان خواهد انجاميد.

شرکت گوگل همزمان با راه اندازي وب سايت «بوتيکس» در وبلاگ خود مي نويسد:« بوتيکس با استفاده از ابزارهاي تصويري و توانايي فراگيري کامپيوترها سليقه شما را بررسي کرده و لباس هايي را که با آن سليقه انطباق دارند به شما پيشنهاد خواهد کرد.»
توانايي هاي کامپيوتر براي بررسي سليقه کاربران عبارتند از يک نرم افزار ويژه به نام «بررسي تصويري» که فهرست کاملي از لباسهاي مورد نظر شما را براساس رنگ و يا نوع لباس طبقه بندي مي کند. سپس با به کارگيري رهنمودها و موازين رايج در عالم مد به شما توصيه مي کند که هر يک از اين لباس ها را چگونه با لباس ديگر و يا مثلا با چه نوع کيف و کفش ترکيب کرده و بپوشيد.
سي ان ان مي افزايد که ابزار ديگر وب سايت «بوتيکس» يادگيري سليقه هر کاربر است که روش تنظيم آن جمع آوري و بررسي اظهار نظر هر يک از کاربران در مورد مد لباس و سليقه ستارگان و شخصيت هاي مشهور است.

جمع آوري ذائقه و سلايق مردم  به عنوان يک برآورد استراتژيک و استفاده از آن براي ارائه به کمپاني هاي طراحي فشن، به منظور تنظيم و طراحي مد در آينده، يکي از مهمترين کارکرد هاي اين سرويس گوگل مي باشد که کاربران از آن غافل هستند.
نحوه پوشش افراد تبلور و تعين درونيات هر فرد است و در همين راستا يکي از مديران وب سايت «بوتيکس» توضيح مي دهد که نحوه لباس پوشيدن افراد چيزي فراتر از انتخاب لباس است و در حقيقت نمادي از آن چيزي است که هر فرد مي خواهد از خود ارائه دهد. به همين خاطر خريد لباس از طريق اينترنت به سادگي خريد وسائل الکترونيک نيست. هدف وب سايت «بوتيکس» کمک به کاربران براي تشخيص بهتر مد لباس موجود در بازار و توسعه سليقه شخصي افراد است.
سي ان ان در پايان مي نويسد که اين نخستين باري نيست که ابزار پيشرفته اي براي خريد لباس از طريق اينترنت به بازار مي آيد. اما ادعاي مسئولان گوگل اين است که اين وب سايت جديد علاوه بر نقاط مثبت سايت هاي قبلي ابزارهاي بيشتري را به کاربران ارائه مي دهد.
در حال حاضر وب سايت «بوتيکس» فقط لباس زنانه را ارائه مي کند که اکثر آنها بسيار گرانقيمت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس