کد خبر 157347
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۷

سخنراني دکتر محمود احمدي نژاد در نشست مجمع عمومي سازمان ملل در رسانه هاي خارجي بازتاب يافت.

به گزارش مشرق به نقل از  باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي نژاد روز دوشنبه گفت ايران از تهديد اسرائيل مبني بر حمله به تاسيسات اتمي ايران هراسي ندارد و نيز نگران تحريم هاي اقتصادي غرب نيست.

وي گفت : شماري از صهيونيست هاي بي فرهنگ،‌ که امروز ملت ايران را تهديد مي کنند هرگز در مقايسه با ملت ايران عددي نيستند. رئيس جمهور ايران روز دوشنبه اقدام قدرت هاي بزرگ جهاني را در تصويب تحريم هايي عليه کشورش، نقض آشکار حقوق و آزادي هاي ملت هاي ديگر خواند و آنها را محکوم کرد.

فرانس پرس افزود: احمدي نژاد بويژه آمريکا، فرانسه و انگليس را هدف تيغ تيز انتقاداتش قرار داد و گفت: امتياز تبعيض آميز حق وتو که برخي از اعضاي شوراي امنيت از آن برخوردارند، قانوني نيست، به همين خاطر است که شوراي امنيت نمي تواند عدالت را برقرار و صلح و امنيت را در سرتاسر جهان تضمين کند.

رئيس جمهور ايران با اشاره به اسرائيل که برنامه هسته اي مخفيانه دارد گفت  برخي از اعضاي شوراي امنيت که از حق وتو برخوردارند، در مورد کلاهک هاي هسته اي يک رژيم جعلي سکوت اختيار کرده اند و اين در حالي است که همين کشورها در مقابل پيشرفت هاي علمي ملل ديگر مانع تراشي مي کنند.   
 
آسوشيتدپرس هم گزارش داد: رئيس جمهور ايران روز دوشنبه تهديد به اقدام نظامي عليه برنامه هسته اي ايران را رد کرد. احمدي نژاد پروژه غني سازي اورانيوم ايران را در راستاي اهداف صلح آميز توصيف و تاکيد کرد ايران در مورد اسرائيل نگرانيهايي دارد.

احمدي نژاد گفت براي گفتگو با آمريکا و حل اختلافات دير نشده است.
وي همچنين گفت ايران در مورد جنگ داخلي در سوريه بي طرف است. او فراهم ساختن سلاح و آموزش نيروهاي دولتي سوريه را تکذيب کرد. 

بي بي سي گزارش داد محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، برای حاکمیت قانون در جهان ده پیشنهاد در نیویورک مطرح کرد که از آن جمله می توان به حل و فصل اختلافات به صورت مسالمت آمیز اشاره کرد.

رئیس جمهوری ایران گفت : "اصول ممنوعیت تهدید یا توسل به زور در روابط بین دولت ها یا حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات باید اساس حکومت قانون در سطح بین الملل باشد."
دکتر احمدی نژاد همچنین پیشنهاد داد تا جامعه جهانی تلاش کند که سرزمین های اشغال شده به صاحبان آن بازگردد.

احمدی نژاد همچنین در سخنرانی خود پیشنهاد داد که همه دولتها از فرصتی برابر برای تصمیم گیری در جهان برخوردار باشند.

رئيس جمهور ايران گفت: امتیاز تبعیض آلود و تحمیلی وتو در شورای امنیت و برخی از صاحبان آن فاقد مشروعیت و مقبولیت هستند. به همین دلیل شورای امنیت از اعمال عدالت و برقراری نظم و امنیت پایدار در جهان عاجز است.

گفتني است، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان ديروز عصر در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد. سخنرانی رئیس جمهور کشورمان بطور مستقیم از شبکه های پرس تی وی، العالم، ای پی تی ان دایرکت پخش شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ARIN ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    0 0
    دوسش دارم دکترو در برابر امپریالسم و نظام سلطه شجاع و در برابر ملت متواضع و خاشع متشکرم دکتر
  • حامد ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    0 0
    دوست داریم دکتر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس