حسين الله کرم که پس از سالها براي اولين بار در يک برنامه زنده تلويزيوني حضور داشت، به سوالاتي درباره نحوه شکل گيري جريان حزب الله، نوع واکنشها به انحرافات و بدحجابي، آينده سياسي و نحوه حرکت اصلاح طلبان پاسخ داد

به گزارش خبرنگار سياسي مشرق، حسين الله‌کرم مهمان يکشنبه شب برنامه "ديروز امروز فردا" گروه‌هاي فشار را دست ساخته برخي گروه‌هاي مرتبط با غرب عنوان کرد و در پاسخ به اين سؤال که لباس شخصي‌ها چه کساني هستند اظهار داشت: لباس شخصي‌ها مي‌توانند 10، 15 گروه باشند. مثلاً در کوي دانشگاه ما سه نوع خبرنگار داريم، يک خبرنگار صدا و سيما، يک خبرنگار خارج از کشور و نيز خبرنگار مطبوعاتي که هر سه دسته آنها که از افراد مختلف مي‌باشند لباس شخصي هستند. دانشجويان نيز به همين صورت که به دسته‌هاي مختلف اعم از موافق، مخالف و بي‌طرف تقسيم مي‌شوند و همچنين خود مردم که اينها هم سه دسته بود و همه اين اينها لباس شخصي بودند.
وي همچنين درباره اين که چرا وقتي اسم لباس‌شخصي‌ها و گروه فشار مي‌آيد جهت همه پيکان‌ها به سمت گروه خاصي مي‌چرخد و با وجود اين که شما در 3 سال گذشته در ايران نبوديد ولي همه شما را متهم مي‌کنند؛ گفت: در سياست هزينه و فايده را مي‌سنجند، براي اين که با هزينه‌هاي کمتر سودهاي بيشتري ببرند با جريان‌هاي حق‌طلب برخورد مي‌کنند. براي مثال آنهايي که مي‌خواهند ويژه‌خواريشان ادامه پيدا کند وقتي شما با ويژه‌خواري مخالفت مي‌کني قطعاً آنها هم در صدد دشمني با شما برمي‌آيند.

* 3 لايه مقوله بدحجابي

اين فعال جريان حزب الله در پاسخ به اين سؤال که آيا کساني که در برخورد با بدحجابي از حد تذکر لساني عبور مي‌کردند از جريان حزب‌اللهي‌ها نبودند؛ افزود: در مقوله بدحجابي 3 لايه وجود دارد؛ در مورد لايه بيروني مفاسد فرهنگي که به شکل مانکن‌ها، سازمان يافته مفاسد را گسترش مي‌دهند، اينجا نياز به برخورد است و بايد حکومت اين کار را بکند. لايه دوم بدحجابي، مفاسد فرهنگي-سياسي است، مثل دوران فتنه، برخي معتقد بودند که بازگشت به دوران اسلام آمريکايي يا سکولاريزم است. هرکدام از اينها به حاميان فتنه اميدواري داد تا در روند بدحجابي سياسي وفاداري خودشان را به سران فتنه نشان بدهند. من معتقدم که سطح برخورد با اين گروه سطح لساني است و ما بايد با بصيرت مردم را آگاه کنيم.

* سقف برخورد جريان حزب الله، تذکر لساني است

وي همچنين در پاسخ به سؤالي مبني بر اين که سقف برخورد جريان حزب‌الله با بدحجابي و جاهايي که احساس تکليف مي‌کند چه ميزان است، گفت: کف برخورد ما دروني و قلبي است و سقف آن تذکر لساني است. و برخورد فيزيکي نقطه تمايز حزب‌الله و شبه حزب‌الله و جريان افراطي که از بيرون تزريق مي‌شده است. البته ما نمي‌گوييم که جريان خودسر وجود نداشت.

* مي خواهند افراط گرايي را به حزب الله بچسبانند

اين عضو هيات علمي دانشگاه جرياني را که از حد تذکر زباني عبور کرده و برخورد فيزيکي مي‌کند را نفوذي دانست و افزود: اين‌گونه افراد اعتقاداتشان با اعتقادات ما همخوان نيست و مي‌خواهند نوعي افراط‌گري را به گروه‌هاي حزب‌اللهي بچسبانند.
وي در ادامه در مورد اين که چرا خط راست و چپ را پيرو خط اصيل اسلام ناب نمي‌داند گفت: در دوراني جريان موسوم به خط امام، جريان راست يعني جامعه روحانيت مبارز را متهم به اسلام آمريکايي مي‌کرد ولي بعد ها خودشان دچار يک استحاله ايدئولوژيک شدند و از استکبارستيزي و جرم‌ستيزي دست برداشتند و دو دولت در اسرائيل را پذيرفتند. و نيز با شعار مرگ بر آمريکا مخالفت کردند و گفتند که ما از اول با مرگ مخالف بوديم؛ با مرگ بر آمريکا، مرگ بر اسرائيل و... مخالف بوديم. در حالي که امام مي‌گفت اسرائيل يک غده سرطاني است و بايد از بين برود.
الله کرم افزود: جريان موسوم به راست نيز که در ولايت مطلقه فقيه ترديدهايي ايجاد کرد و فاصله‌هايي را با ولايت مطلقه فقيه داشتند مورد اعتراض ما بود و ما به تولي و تبرايي که مقام معظم رهبري مي‌گويد از ابتدا اهتمام داشتيم و خواستار مرزبندي بوديم و الآن هم همين مرزبندي را براي آقاي احمدي‌نژاد هم قائل هستيم.

* به همراه آقاي ضرغامي آزمون ورود به هيات علمي دانشگاه آزاد داديم

اين فعال جريان حزب الله در پاسخ به اين سؤال که چطور شد که شما عضو هيأت علمي دانشگاه آزاد شديد گفت: پروژه سختي است من همراه با رئيس سازمان شما (ضرغامي) براي امتحان ورود به هيأت علمي رفته بوديم و آن روز خلاصه‌هاي برخي مطالب را هم با هم مرور مي‌کرديم.
وي در ادامه در پاسخ به سؤالي مبني بر اين که مشکلي در دانشگاه آزاد نداريد تصريح کرد: در دانشگاه آزاد بحث‌هاي سياسي بحث‌هاي جالبي است و من چون در کلامم از يک فضاي بازتري برخوردار هستم و پاسخ بچه‌ها را بهتر از ديگران مي‌دهم کلاس‌هاي من از شلوغ‌ترين کلاس‌هاست.
اين استاد دانشگاه در پاسخ به اين پرسش که آيا از نظر شما ممکن است اصلاح‌طلب‌ها دوباره به عرصه سياسي برگردند عنوان کرد: مردم ما به مظلوم‌نمايي توجه دارند، به گونه‌اي که اگر گروهي مظلوم‌نمايي کند يا واقعاً مورد ظلم قرار بگيرد مورد توجه قرار مي‌گيرد. مثل ترور حجاريان يا گريه خاتمي و يا اين صحبت خاتمي که هر 9روز براي من يک بحران بود و من نمي‌دانم تا چه اندازه واقعيت داشت. ولي به هرحال رأي اول را با همين مظلوم‌نمايي‌ها تکرار کردند.

* خاتمي با مظلوم نمايي راي آورد

وي افزود: مردم فکر مي‌کردند آقاي خاتمي و دوستانش خط امام هستند و خط امام يعني عدالت‌خواهي، استکبارستيزي، دفاع از مظلوم و... و مردم براي نه گفتن به دولت قبلي که به سمت ليبراليزم اقتصادي و ويژه‌خواري‌ها رفته بود خواستند پناه ببرند به خط امام و متأسفانه در مرحله بعد هم مردم تحت تأثير مظلوم نمايي به همين جريان رأي دادند. ولي مردم به زودي متوجه شدند که يک استحاله ايدئولوژيک صورت گرفته و متوجه مي‌شوند که اين جريان از عدالت‌خواهي به سمت ليبراليزم اقتصادي رفته و يکباره با يک حرکت سريع به سمت احمدي‌نژاد مي‌آيند و رأي‌هاي کلان خودشان را به او مي‌دهند.

* مردم ديدند که احمدي نژاد براي خدمت تلاش مي کند نه براي قدرت

وي ادامه داد: اصولگرايي‌اي مورد پسند مردم است که شکل مردم باشد، يعني ساده زيست باشد، ساده‌خور باشد و ساده خواب باشد و مثل مردم زندگي کند و مردم امروز خدمت را در چهره احمدي‌نژاد پيدا کرده‌اند و ديده‌اند که او براي قدرت فعاليت نمي‌کند، بلکه براي خدمت فعاليت مي‌کند.
الله کرم همچنين در پاسخ به اين سؤال که آيا اين قائده‌اي که شما در مورد رأي آوردن در انتخابات بيان کرديد و آن مظلوم‌نمايي شامل احمدي‌نژاد هم مي‌شود يا نه اظهار داشت: اين يک ابزار سياسي است و هرکسي مي‌تواند از آن استفاده کند و هنر سياستمدار اين است که در مواقعي به اوج مظلوم‌نمايي يعني گريه بپردازد. ولي تا به امروز اين شکل براي ايشان وجود نداشته که بخواهد مظلوم‌نمايي کند بلکه در چارچوب گفتمان بازگشت به اسلام ناب محمدي(ص) و گفتمان امام(ره) و گفتمان رهبري مورد اقبال مردمي قرار مي‌گيرد.

* نظام بايد با اصلاح طلبان همان برخوردي را کند که با نهضت آزادي و جبهه ملي کرد

وي در مورد احتمال بازگشت اصلاح‌طلبان به عرصه سياسي گفت: نظام سياسي ما بايد با اصلاح‌طلبان مثل جريان جبهه ملي‌گرايي، نهضت آزادي و امثال اينها برخورد کند چون تقريباً مي‌توان گفت عملکرد آنها چه افراطي‌ها و راديکال‌هايشان و چه ميانه‌روهايشان در طول دوران فتنه هيچ مرزبندي با دشمن نداشتند؛ و بلکه بسترساز دشمن خارجي بودند.
عضو هيات علمي دانشگاه در همين راستا افزود: اگر 85درصد از مردم که رأي دادند در جايگاه خودش قرار مي‌گرفت و تبديل به اغتشاش و فتنه نمي‌شد امروز ما در دنيا جايگاه بسيار رفيعي داشتيم و ديگر کسي به مسأله هسته‌اي ما نمي‌پرداخت و ما همه اين‌ها را از چشم سران فتنه و اصحاب فتنه مي‌بينيم نه از چشم مردم.

* کف خواسته ما محاکمه سران فتنه است

الله کرم در پاسخ به اين سؤال که به نظر شما اگر اصلاح‌طلبان بخواهند در انتخابات‌هاي آينده شرکت کنند با چه شعاري و چه تصوير جديدي از خودشان مي‌آيند عنوان کرد: شايد به سمت يک جور ميانه‌روي که از الآن آغاز کرده‌اند بروند.

* اظهار پشيماني حجاريان حقيقت ندارد/حجاريان هنوز افراطي است

وي در ادامه افزود: کف خواسته‌هاي ما محاکمه اينهاست ولي اينها دارند راهشان را مي‌روند و اظهار پشيماني‌هايي که برخي از آنها در زندان کرده‌اند يعني بازگشت به ميانه‌روي؛ در حالي که من در يکي از سايت‌ها ديدم حجاريان در مقابل سؤالي که منافقين در مورد اعدام‌هاي سال 67 از او پرسيدند پاسخ نمي‌دهد و مي‌گويد چون نهادهاي مدني در مقابل نهادهاي قدرت هنوز شکل نگرفته من پاسخ نمي‌دهم و اين نشان مي‌دهد که او هنوز افراطي است و اگر اظهار پشيماني کرده حقيقت ندارد.
اين استاد دانشگاه ادامه داد: خود آقاي خاتمي هم که الآن دارد جريان راديکال درون دوم خرداد را محکوم مي‌کند زمانش گذشته است و کسي قبول نمي‌کند و آن روزي که بايد با دشمن مرزبندي مي‌کردند و آن روزي که اسرائيل از آقاي موسوي و ديگران اسم مي‌برد و مي‌گويد بايد از اينها حمايت کنيم مرزبندي نمي‌کنند، وقتي آمريکايي‌ها از VOA با افرادي از درون ساختار شکيلاتي اين‌ها مصاحبه مي‌کنند، وقتي مهاجراني که چند سال معاون رئيس جمهور بوده، چند سال معاون پارلماني بوده، چند سال وزير ارشاد بوده و مي‌رود براي BBC نقش يک کارشناس و مفسر را اجرا مي‌کند و وقتي که ما مي‌بينيم کساني که در دوران کوپونيزم زندان درست کردند، امروز راديکاليزم‌شان اوج پيدا مي‌کند معلوم است که به طور مشخص با دشمن مرزبندي ندانستند بلکه با بيانيه‌هايشان و اقداماتشان فضا را غبارآلود کردند.
وي همچنين اظهار داشت: سازمان مجاهدين انقلاب و حزب مشارکت 6ماه قبل از انتخابات 88 بيانيه‌هاي متعددي در رابطه با تقلب در انتخابات‌ها صادر مي‌کردند.

* اگر کانديدا شوم ديگر حزب اللهي نيستم

الله کرم در پاسخ به اين سؤال که آيا ممکن است حسين الله‌کرم در يک انتخاباتي کانديدا بشود گفت: آن موقع ديگر حزب‌الله نيست؛ تا زماني که به حزب‌اللهي بودن، هيأتي بودن و به اين که در هيأت‌ها نوکري مردم را کردن افتخار کند اين حزب‌اللهي بودن ارزش دارد.

* يک حزب اللهي خوب يک هياتي و سينه زن خوب هم هست

وي در ادامه اظهار داشت: من يک اعتراض به شبکه سه و آقاي رنجبر دارم اين است که در يک برنامه زنده به هيأتي‌ها اعتراض و توهين مي‌کند و بايد به ايشان بگوييم که تو نمي‌تواني يک حزب‌اللهي خوب باشي، چون حزب‌اللهي خوب قطعاً يک هيأتي خوب و يک سينه‌زن خوب است.
اين فعال جريان حزب الله در پاسخ به اين سؤال که جريان حزب‌الله چگونه مي‌خواهد خودش را از شبه حزب‌الله تزريقي و نيروهاي خودي متمايز کند و اثبات کند که اين حزب‌اللهي که برخورد فيزيکي مي‌کند و افراط‌گراست اينها نيستند عنوان کرد: ما آن موقعي که حضور در صحنه داشتيم از اين تحت عنوان حرکت‌هاي سلبي نام مي‌برديم ولي وقتي که به حرکت‌هاي ايجابي آمديم يعني در دوران مبارزه با سکولاريزم به سمت نوسازي معنوي آمديم و اينها ديگر نتوانستند در اينجا وارد بشوند.

* در دي 88 خود امام حسين(ع) و عاشورا جريان سکولاريزم را شکست داد

الله‌کرم ادامه داد: علت شکست جريان فتنه در 6 دي اين است که مي‌ايد با امام حسين(ع) درگير مي‌شود؛ يعني سکولاريزم مي‌آيد نمادهاي حسيني را آتش مي‌زند که از بعد از ظهر آن روز تا 9 دي خود امام حسين(ع)، خود عاشورا و گريه‌هايي که براي اين راه شده است سکولاريزم را شکست مي‌دهد.
وي افزود: وقتي که ما به جايگاه اصلي خودمان يعني نوسازي معنوي و مبارزه با مفاسد فرهنگي برگرديم، سکولاريزم قادر به مقابله نيست.
عضو هيات علمي دانشگاه در پاسخ به اين که آيا شما احمدي‌نژادي هستيد و هيچ انتقادي از احمدي‌نژاد نمي‌کنيد گفت: اتفاقاً وقتي که احمدي‌نژاد گفت که زن‌ها مي‌توانند به استاديوم‌ها بروند ما عليه اين موضوع بيانيه داديم و افرادي گفتند شما عليه احمدي‌نژاد بيانيه مي‌دهيد؟
وي ادامه داد: مثلاً در موضوع حجتيه که نمي‌خواهم به آن وارد شوم ولي کساني که از روش سامري سوءاستفاده کردند تحت عنوان رساندن آدم با سرعت به امام زمان(عج)؛ اين يک انحراف است.
گفتني است حسين الله کرم که تا 2 ماه پيش وابسته نظامي ايران در منطقه بالکان بود، داراي دکتراي علوم سياسي و استاد دانشگاه است.
الله کرم که در سالهاي پس از دوران دفاع مقدس همواره در صحنه هاي مختلف فرهنگي و اجتماعي حضور داشته است، از موسسان "انصار حزب الله"، "شوراي هماهنگي نيروهاي حزب الله" و "طرح نوسازي معنوي حزب الله" محسوب مي شود که جلسات منظمي را براي ساماندهي نيروهاي ارزشي بنيان نهاد.
وي 2 سال پس از رياست جمهوري محمود احمدي نژاد، در سال 86 وابسته نظامي ايران در منطقه بالکان شد و تا 2 ماه پيش در همين ماموريت حضور داشت رسانه هاي اصلاح طلب بارها الله کرم را به "يک فعال اقتصادي" يا "پشت پرده گروه هاي فشار" دانستند اما او هيچ واکنش مستقيمي به اين مسائل نشان نداد.
بنا به گفته مجري برنامه "ديروز امروز فردا" اين اولين بار بود که الله کرم پس از 20 سال در سيماي جمهوري اسلامي فرصت سخن گفتن يافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس