به گزارش مشرق به نقل از مهر، سيد جعفر تشکري هاشمي اظهار کرد: تاکسي هايي که سرويس هاي مشخص و نظام مند دارند مانند تاکسي هاي فرودگاه ، ترمينال و تاکسي هاي تلفني در اولويت هوشمند سازي و پرداخت الکترونيک هستند.
وي درباره حذف بليت کاغذي و استفاده از بليت هاي الکترونيک در اتوبوسراني گفت: شهروندان استقبال بسيار خوبي از بليت هاي الکترونيک داشته اند چنانچه آمارها نشان از آن دارد که اکنون حدود 70 درصد از مسافران در خطوط بليتي اتوبوسراني به جاي بليت کاغذي از بليت الکترونيک استفاده مي کنند.
تشکري هاشمي تصريح کرد: در حوزه سخت افزاري و نرم افزاري، براي اجراي طرح بليت الکترونيک در وضعيت مناسبي هستيم و طي چند ماه اخير علاوه بر اينکه تلاش کرديم از نظر سخت افزاري و نرم افزاري به حد ايده آل برسيم به موضوع فرهنگ سازي هم توجه داشتيم و اقدامات گوناگوني براي تغيير عادات مردم و ايجاد اين باور براي آنها که مي توانند از کارت هاي الکترونيک به مرور در کل شبکه حمل و نقل عمومي استفاده کنند، صورت گرفته است.
معاون شهردار تهران افزود: اگر از چند ماه پيش يکباره اقدام به جمع آوري بليت هاي کاغذي نکرديم دليلش اين بود که شهروندان خود را با شرايط جديد وفق دهند اما به زودي براي هميشه شهر تهران با بليت کاغذي خداحافظي مي کند.
وي با بيان اينکه تقريبا تمام اتوبوس هاي بخش بليتي و بخشي از اتوبوس هاي بخش خصوصي به دستگاه کارت خوان مجهز شده اند گفت: در تلاشيم که بليت هاي الکترونيک در کل شبکه حمل ونقل قابل استفاده براي شهروندان باشد.
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران با بيان اينکه استفاده از سيستم هاي هوشمند براي مديريت ترافيک به طور جدي در دستور کار قرار داردگفت: حرکت به سمت پرداخت الکترونيک يکي از مصاديق هوشمند سازي در حوزه تاکسيراني است که با جديت پيگيري مي شود.<BR>