کد خبر 1540
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۷

کارکنان 118 قم، با خاموش کردن دستگاه هاي پاسخ دهنده و از دست کشيدن کارشان در حياط اداره 118 قم، تجمع کردند، تا بلکه مسئولين مخابرات قم، نارضايتي آنان را ببينند و نياز آنها را احساس کنند.

به گزارش مشرق به نقل ازايلنا، ديروز از ساعت16 تا ساعت 21 براي دومين بار متوالي طي دو روز گذشته، کارکنان 118قم، با خاموش کردن دستگاه هاي پاسخ دهنده و از دست کشيدن کارشان در حياط اداره 118قم، تجمع کردند، تا بلکه مسئولين مخابرات قم، نارضايتي آنان را ببينند و نياز آن ها را احساس کنند.
از ساعت16تا 21ديروز اگر کسي با مرکز تلفني 118قم تماس مي گرفت، تنها اين جمله را مي شنيد که «با سلام. به علت ترافيک بالاي خطوط، از پاسخ گويي معذوريم، لطفا چند دقيقه ديگر تماس بگيريد»، اما جريان از چه قرار است؟
ح-م يکي از کارکنان 118قم، در مورد علت اعتراض خود و همکارانش مي گويد: از اول مردادماه، پيمانکار جديدي زير نظر قيمت کارشناسي شده با مخابرات استان قم، قرارداد بسته است؛ او به مسئولين مخابرات استان، گفته است که من مي توانم با 35نفر نيرو مرکز تلفني 118قم را بچرخانم و مديرعامل مخابرات استان قم هم با اين سخن پيمانکار موافقت کرده است.
وي افزود: بر اساس تصميم پيمانکار جديد، نيمي از کارکنان118قم که همگي سابقه کاري بالاي 10سال در اين مرکز تلفني را دارند، بايد از کار اخراج شوند.
ح-م ادامه داد: قصد داشتند که از 70نفر نيروي کاري 118 قم تنها 35نفر را نگاه دارند و ما بقي را اخراج کنند، که با اعتراضي که کارکنان طي دو روز گذشته صورت دادند، تعداد 35نفر به 50نفر رسيده است.
يکي ديگر از کارکنان 118قم، گفت: با وجود دست از کارکشيدن کارکنان 118قم، و بي پاسخ ماندن چند ساعته تلفن هاي مردمي با 118، مدير عامل محترم مخابرات استان قم، حتي يک بار براي اين که ببيند، مشکلات ما چيست، در ميان ما حاضر نشده است؛ حتي ديروز که براي اولين بار دست از کار کشيديم، اعلام کرديم که خواهان ديدار با استاندارقم هستيم، اما تا کنون نه خود استاندار و نه نماينده اي از طرف ايشان براي شنيدن صداي ما مراجعه نکرده است.
يکي از کارکنان ديگر تلفن 118قم، هم در سخناني گفت: پيمانکار جديد اعلام کرده است، که کساني که اخراج نمي شوند و مي مانند، بايد روزانه 12ساعت در سرکار حاضر شوند، يعني مي خواهند 4ساعت اضافه کاري را بر کارکناني که حتي توانايي عصبي آن ها براي 8ساعت هم کافي نيست، تحميل کنند.
يکي ديگر از کارکنان در معرض اخراج 118قم، گفت: بعد از 10الي 15سال که در مرکز تلفني 118کار کرده ايم و چشم و گوش و اعصاب ما دچار اشکال شده است، اکنون به ما مي گويند آقا خوش آمديد، اخراجيد.
وي خطاب به مسئولين مخابرات استان قم، گفت: اگر مي خواهند اخراج کنند، حداقل يک سال يا 6ماه زودتر بگويند تا بتوانيم شغل جديدي را براي خود بيابيم ولي اين که شب بخوابيم و صبح به ما بگويند اخراجيد، ظلم در حق کساني است که عمر و جواني خود را در مخابرات گذرانده اند.
يکي ديگر از کارکنان 118قم، اظهار داشت: حتي اگر هيچ کدام از 70نيروي فعلي مخابرات هم اخراج نشوند، بازهم اين تعداد نيرو پاسخ گوي تلفن هاي مردم نيست، چرا که غير از مردم قم، به علت وجود دفتر آيات عظام در قم، از تمامي کشور با اين مرکز تماس مي گيرند.
محسن خليلي يکي از کارکنان 118 قم، که با وجود آن که کليه او پيوندي است، در معرض اخراج قرار دارد، هم در سخناني يادآور شد: بعد از اين که نزديک به 10سال در اين مرکز فعاليت داشته ام، امروزه خيلي راحت، حتي با وجود آن که من به دليل اين که کليه ام پيوندي است، مي گويند، اخراجيد.
مهدي در امامي هم يکي ديگر از کارکنان مرکز تلفني 118با بيان اين که 118، از جمله مراکز مخابراتي است که نبايد تعديل نيرو داشته باشد، در مورد اخراج بعضي از نيروهاي 118قم، اظهار داشت: مسئولين مخابرات بايد، همانگونه که هميشه با واگذاري تلفن هاي ثابت، تعداد خط هاي تلفن را افزايش مي دهند، بايد به مرکز تلفني 118، نيرو تزريق کنند، نه اين که با تعديل نيرو، مشکلاتي را براي مردم به وجود بياورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس