نوکیا در تبلیغات خود از تکنیک شبیه سازی استفاده کرده بود و قابلیت های مربوط به PureView واقعا در گوشی تازه نوکیا وجود ندارد. عده زیادی از وبلاگ نویسان از اینکه نوکیا با دروغ گویی مدعی شده تصاویر به نمایش درآمده در تبلیغات گوشی لومیا 920 با دوربین های پیشرفته PureView گرفته شده اند به شدت انتقاد کرده اند.
بررسی ها نشان می دهد این تصاویر نه با دوربین گوشی لومیا 920 بلکه با یک دوربین حرفه ای قابل حمل ویدیویی و همراه با نورپردازی تهیه شده اند. به نظر می رسد این دروغگویی موقعیت نوکیا را در برابر رقبایی همچون اپل و سامسونگ باز هم بیشتر به خطر بیندازد.
لومیا 920 یکی از اولین ثمرات همکاری نوکیا و مایکروسافت در دنیای گوشی های هوشمند است.