در شمال غرب نبردی برپا شده بود تا از این خاک دروازه ای به کربلا باز شود تا مردترین مردها در حسرت آن قافله عشق نمانند و این چنین شد...

گروه جهاد و مقاومت مشرق این افتخار را دارد تا در سلسله مطالبی تحت عنوان "فاتحان قله های غرب" به معرفی تصویری شهدایی بپردازد که تحت عنوان نیروهای ویژه سپاه (صابرین) یک سال قبل در نبردی شجاعانه با کفتارهای جدایی طلب ایران در منطقه شمال غرب کشور و ارتفاعات جاسوسان جنگیدند و در آخر کار، با پیکری خونین به دیدار سید شهیدان رفتند.
***
شهید محمد جعفرخانی در میان شهدای صابرین که در درگیری با تروریست های ضدانقلاب در شمال غرب کشور به شهادت رسید، شاید درخشان‌ترین این ستاره ها باشد که بسیاری از شهدای صابرین از نیروهای او محسوب می شدند.
این فرمانده شهید سال گذشته در درگیری با گروهک تروریستی پژاک در ارتفاعات جاسوسان به شهادت رسید تا پس از یک دوره مجاهدت 33 ساله در راه اسلام، بالاترین دستمزد و پاداش را گرفته باشد.



آنطور که گفته شده، شهید محمد جعفرخانی، تقريباً 15 روز اول ماه رمضان سال قبل را در کنار خانواده می ماند تا شاید جبران 30 سال دوری از آنها را جبران کرده باشد.

 

با پایان آخرین دیدار، به جبهه های شمال غرب رفته و آخرین پیام برای همسرش را در روز عید فطر می فرستد.
دو روز بعد این سردار عاشورایی سپاه اسلام در ارتفاعات غرب آرام می گیرد.
از سردار شهید جعفرخانی سه فرزند (یک دختر و دو پسر) به یادگار مانده است.
***
 شهید محمد جعفرخانی در منطقه به "جعفر خان" معروف بود و به عنوان فرمانده‌ای گره‌گشا، کسی بود که در عرصه هشت سال دفاع مقدس هم نقش آفرین بود و حتی در آن دوران از دلاور مردانی بود که از اروند رود عبور کرد.
این شهید بزرگوار کسی بود که در منطقه شیخ محمد، شلمچه، خیبر و ... در نقاطی که کسی انتظار نداشت، دلاورانه حاضر می‌شد و این روزها نیز با این سن و سال تکاوری نبود که تنها لباس تکاوری پوشیده باشد بلکه فرماندهی بود که با ایمان و افتخار سرافرازانه در میدان دفاع از نظام و انقلاب حرکت کرد و در درگیری با نیروهای تروریستی به شهادت رسید..
جعفر خان شهیدی است که در سه متری!! تونل تروریست‌ها به شهادت رسید، تروریست‌هایی که به لحاظ تجهیزات و دستگاه‌های ارتباطی از سوی آمریکا مجهز شده‌اند.

(راوی: سردار عبدالله عراقی، جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه)
 
تو خواب دیدم که یه پارچه سفید رو سرم انداختند درحالیکه گریه نمی کردم ولی اشکامو از صورتم پاک کردن، دوباره پارچه را انداختن رو صورتم تمام بدنم لرزه گرفت یه دفعه ازخواب بلندشدم و نمازصبح راخوندم. دیگه خوابم نبرد تا صبح رو پله نشستم، دم در رفتم، توحیاط گشتم، باخودم به طور خود به خود زمزمه می کردم: "خدایا برای محمد داره اتفاقی می افته که من اینطوری شدم؟"  به خودم میگفتم که این چه حرفیه که من میزنم. دیگر نتوانستم بخوابم، تا صبح منتظر بودم انگار یه جوری دلم خبرمیداد که پسرم شهید میشه و صبح همون روز بهمون خبر دادن که پسرم زخمی شده ولی دلم گفت که شهید شده ...
(راوی: مادر شهید)

 
چند ماه پیش از شهادت، خدا توفیق داد اسم من و جعفر خان برای سفر حج در آمد. او گفت من بدون همسرم نمیروم. کار همسرانمان هم جور شد و عازم شدیم.
ازش پرسیدم وقتی کعبه را دیدی از خدا چه خواستی؟
گفت: از خدا خواستم تا جایی که می توانم از دشمنان بکشم و خودم هم شهید شوم.
در همان روز اول، همه کاروان علاقه خاصی به جعفرخان پیدا کرده بودند. یک پیرمرد بود که اصرار داشت بداند ما کارمان چیست. به هر بهانه ای می پرسید شما دو تا چه کاره اید؟
آخرش من به شوخی گفتم: من پیمانکار ساختمانی هستم و جعفر خان هم بناست! چند ماهی از شهادت جعفر خان گذشته بود که یک نفر زنگ زد به گوشی ام. صدایش می لرزید. حاجی همسفرمان بود: بی انصاف! تو که گفتی جعفرخان بنّاست! هق هق گریه می کرد...

(راوی: همرزم شهید)
 
بعد از عملیات که من بشدت مجروح شده بودم برای پیگیری بحث جانبازیم بهم زنگ زدن تا بیام پیگیر امورم بشم. اول که نمیومدم اما بعدا به اصرار و زور یکی از بچه ها منو آوردن برای پیگیری.
آمدم دیدم از 54 ترکشی که توی بدنم هست 20 تا از اونا رو لحاظ کردن و حتی مجروحیت اعصاب و روانم رو به حساب نگرفتند و بهم جمعا 9 درصد جانبازی دادن!
خیلی ناراحت شدم برگه اعتراض گرفتم که پر کنم. آمدم یگان و رفتم آسایشگاه خوابیدم.
جعفر خان آمد بخوابم گفت فلانی ولش کن اجرتو با اون چیزی که خدا برات اینجا مقدر کرده عوض نکن اصلا دیگر هم نمیخواد پیگیرش بشی.
از خواب که بیدارم شدم. برگه اعتراضم رو پاره کردم و گفتم دستور جعفر خانه...

(راوی: همرزم شهید)

 
چون برادرمن شهید شده بود، به من می گفت خوش بحالت كه برادرت شهید شده. من 33سال هست كه به اسلام خدمت می كنم و 8 سال درجنگ جنگیدم ولی شهید نشدم، من لیاقت شهید شدن یا سعادت شهید شدن را ندارم.
الان دیگه به قشنگترین آرزوش رسیده.
به همراه مادر و دخترم آن روز به امامزاده داود در قزوين رفته بوديم. كه از طرف همكار ايشان با بنده تماس گرفتند و خبر زخمى شدنش را دادند. من گفتم، محال است كه ايشان زخمى شده باشد، حاجى شهيد شده است.
دخترم ناراحت شد اما گفتم كه به من الهام شده است. از آنجا سريع ماشين گرفتيم و به منزل آمدم كه بعد يقين پيدا كرديم كه ايشان شهيد شده است. لحظه سختى بود. اگر چه ايشان بسيار كم در بين ما بودند اما حضور ايشان خود يك دنيا مى ارزيد. آن وقتها انتظار داشتم كه ايشان آخر هفته را به منزل مى آمدند و نبودشان، اندكى جبران مى شود. اما الان ديگر نبايد منتظر باشم و ديگر
آخر هفته، بوى ديدارشان را نمى دهد...

(راوی: همسر شهید)
 
 
 
 
در کنار سردار شهید نورعلی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمین سپاه که به دست گروهک تروریستی ریگی در منطقه پیشین سیستان و بلوچستان به شهادت رسید
 
 
 
 
 
در کنار شهید علی پرورش از شهدای صابرین در منطقه شمال غرب
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 116
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 63
  • حمید ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    3 0
    خدا با شهدای کربلا محشورش کنه یکی از دوستان تعریفش رو همون روزهای اول شهادتش کرد.انگار تپه جاسوسان رو تپه شهید جعفرخان نامگذاری کرد.در غربت شهید شدن ولی بدونن که در دل تمام ملت بزرگترین جایگاه رو دارن.
  • ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    3 0
    شهادتشون مبارک
  • ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    3 0
    حیف این مرد که به دست نامردان شهید شد.
  • ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    2 0
    خدا ایشان رابا شهدای کربلا محشورکند.واقعاگروه پژاک کسی رو ازماگرفتندکه ای کاش نمیگرفتندمن تعریفشوخیلی شنیده بودم.خدا همهی تروریستاودر راسشون اسراعیل و امریکارو نابود کنه.
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    1 0
    توی یکی از عکس ها درجه گروهبانیکم روی بازوشون است. برای رد گم کردن زده اند؟
  • محمد ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    2 0
    براي شادي روحش صلوات
  • مهاجر ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    1 0
    خدا روح ما را با اين شهدا محشور كند.. راستي اين شهيد جز شهداي استان قزوين و از سپاه صاحب الامر (عج) هستند. روحمان با يادشان شاد
  • طباطبایی ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    0 0
    سلام قبلا هم تشکر کرده بوم که این در وانفسای رروزمرگی شما باین یاداشتها هوایی تازه همراه با امید ومسولیت برایمان تولید می کنید همچنین احساس غرور وافتخار از داشتن این دلاوران آسمانی و اینکه هنوز در باغ شهادت برای آزرومنداش باز است
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    0 0
    دمشون گرم که هنوز پای کارن
  • بیدار ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    0 0
    حیف مرد که تو بستر بمیره و در راه خدا بدست نامردان شهید نشه!
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    0 0
    بذارين يه قصه من اينجا تعريف كنم...قصه اي واقعي!!! 1-فكر كنم هم نام بنت جبيل رو شنيده باشن.اگر هم نشنيدن بنت جبيل شهري است واقع در جنوب لبنان و نزديك به فلسطين اشغالي.القصه اينجا همان جايي است كه سيد حسن اسرائيل را جايي سست تر از خانه عنكبوت معرفي كرده بود! در جنگ ناجوانمردانه سيس و سه روزه يكي از اهداف عمده صهيونيست ها اشغال همين منطقه بود.برايش برنامه ريزي كرده بودند و حسابي تدارك ديده بودند به زعم خودشان.خلاصه تا تونستند بمباران كردند و پشت بندش هم تانك و نيرو بود كه فوران كرد اما يه اماي بزرگ، مقاومت مردان حزب الله امانشان را بريد هر چه زدند به در بسته خوردند... نشد كه بشود...دري بود كه خدا به رويشان بسته بود و باز نشد و شد مايه روسياهي صهيونيستها با اون همه ساز و برگ و بمباران... 2-ميگن و ما هم شنيديم كه پژاك جنگجوياني دارد نترس و شجاع و پاي كار به اسم گريلا...انصافا هم آدمهاي دليري هستند و خوب مي جنگند نشون به اون نشوني كه ارتش تركيه رو به تنگ آوردن و بيچاره اش كردن اما باز هم يه اماي بزرگ...همين گريلاها با اون همه تجهيزات و سرسختي وقتي خوردند به پست بچه هاي صابرين سپاه ايستادن كه بجنگند اما ديدند كساني كه مقابلشون هستند از خودشون خيلي سرسخت ترند....از مرگ كه نمي ترسند هيچ بلكه مرگ رو دوست دارند و رفاقت دارند باهاش...گريلاها هم بي قيد و شرط تشريفشان رو بردند همون گوري كه ازش اومده بودند...يعني هيچي به هيچي 3-خطرناك ترين آدمها اونهايي هستند كه از مرگ نمي ترسند...از اونها خطرناك تر اونهايي هستند كه با مرگ رفيقند 4-در راه خدا شكست نيست!!!
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    0 0
    به نام خدا سلام یا حسین یادم نمیره پادگان صابرین رو بچه های بسیج برده بودند عکس شهدا رو که میدیدم بچه ها ....
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    0 0
    با سلام ضمن تشکر خواهش مي کنم تيتر گزارش را اصلاح کنيد : شهادت در سه متري !!! تونل تروريستها صحيح است
  • مهیار ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    0 0
    عالی بود لذت بردم دم مشرقیون گرم اجرتان با شهدا
  • مانی ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    0 0
    این سنت خداست که همیشه پاکترین بندگان خدا بد دست شقی ترینها کشته میشوند.
  • رهرو ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    0 0
    ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون اجرشون با شهید کربلا
  • رحیمی ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    0 0
    سلام ضمن تشکر از این کار پسندیده شما. به این هم اشاره می کردید که ایشون از افتخارات مردم استان قزوین هستند.
  • مهرداد ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    0 0
    بنازم به سپاه پاسداران با داشتن چنین ستاره های کهکشانی. این است تربیت شد گان مکتب امام خمینی وامام خامنه ای
  • ناشناس ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    0 0
    چرا در عکس دسته جمعی چهره دو نفر را شطرنجی کردید
  • احمد ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    1 0
    امیدوارم دست ما رو بگیرن یک نکته جالب داخلی یکی از عکسا اینکه توی عکس ششم لباسی که به تن داره واسه بچه های اطلاعات نیروی انتظامیه اونم با درجه گروهبانی!!!
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    0 0
    نمیخوام بگم از فرماندهان مربوطه بیشتر میفهمم ولی بدنیست برای مقابله با تروریست ها از پهپاد استفاده شود تا ان شاا... عزیزان کمتری به آرزویشان(شهادت)برسند.پهپادهایی که مثل اجل معلق برسر تروریست ها ظاهر شوند!!!
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    1 0
    شهیدان غرب کشور ناشناخته موندن لطفا از رشادتها و عملیاتهای غرب کشور که در حال حاضر خط مقدم و فعالترین جبهه کشور در مبارزه با ایادی وطن فروش و بیگانه است گزارش بیشتر تهیه کنید.
  • حجت ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    0 0
    برای اینکه ناشناس بمونند.
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    0 0
    روحش شاد .
  • حسين ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    0 0
    اگر آه تو از جنس نياز است در باغ شهادت باز باز است
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    0 0
    برادران مشرق خواهشا از این کارا نکنید اولا سریعا اون عکس لباس نیروی انتظامی رو بردارید دوما دوستان عزیز ما گفتیم لابد مطلب جدیدی هست میخواهید ارایه بدید وگرنه این چیزایی که شما گفتید که همه ش تو نت هست .... یعنی چی این کارا ؟
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    0 0
    برای پاکسازی زمین نیری پیاده حرف آخر می زنه
  • محمد مهدی ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    0 1
    ان الله اشتری من المومنین باموالهم وانفسهم بان لهم الجنه.یاد شهدای عزیز یگانهای صابرین بخصوص جعفر خان وفرشاد شفیع پور را گرامی میدارم و تشکر میکنم از مشرق که هر از گاهی سایت را با این مشعل های فروزان مزین میکند.
  • ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    0 0
    نقل قول : ....جریان آن عکس هم این هست که دریکی از ماموریتهای سیستان جعفرخان و شهید پرورش و شهید شهرام شفیع پور سرشوخی با برادران ناجا لباس اونارو پوشیدن عکس گرفتن کلی شیطنت و بعدش بهشون دادن. اوناهم لباس جعفرخان رو پوشیدند و با لباس تکاوری سپاه عکس یادگاری گرفتند ... (که عکسش هم موجود هست)
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    0 0
    جعفرخان مرد بود
  • جاسم ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    0 0
    هدیه به روح تمامی شهدای اسلام صلوات اللهم صلی علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
  • غزل ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    0 0
    شهید وطن افتخار میهن ...گل پر پر لاله زار میهن
  • علي ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    0 0
    در كنار سالار شهيدان محشور بشه انشاء الله
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    0 0
    روحش شاد
  • سعید ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    0 0
    السلام علبیک یا اابا عبداله
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    0 0
    درود بر شما عزیزان
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    0 0
    مزدوران پژاک بیشتر در تونل ها مستقر بودن و امکان استفاده از حمله هوایی به ان صورت نیست در ضمن این تاکتیک توسط ترکیه بارها برعلیه پ پ ک انجام شده که زیا نتیجه بخش نیست
  • احسان ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    0 0
    صابرین سلحشور خدا با شماست...
  • مهدی ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    0 0
    ای والله!
  • ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    0 0
    روحشان شاد.
  • امیررضا ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    0 0
    سال 90 که شمالغرب بودیم مطلع شدیم جعفرخان به منطقه اومده همه میگفتند :جعفر خان!!! اینقدر مسئله پژاک مهمه!!!! . من ایشونا نمیشناختم ولی خیلی علاقه بهش پیدا کردم و متاسفانه پس از مدتی به آرزوم رسیدم و عکسش رو تو لشکر دیدم.((الهم ارزقنا شهادت فی سبیلک))
  • مسعود ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    0 0
    خداوند اين شهدا را شفيعانمان قرار دهد انشاءالله.خدا بهتون خير بده كه سايت رو نوراني كرديد.خيلي كارتون تحسين برانگيزه.لطفا ادامه دهيد.اجرتان با خود اباعبدالله
  • حسین ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    0 0
    شب بخیر، همه لباس ها، لباس های سپاه هستند. در عنوان هم کسی قول نداده بود که مطلب جدید بذاره!
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    0 0
    حسین جون ، و عزیزانی که منفی دادید، بهتر بود از ثانیه اول پخش مطلب تصاویر رو میدیدید ! یا حداقل که ندیدید ( به خاطر تاخیر در تایید این پیام به فاصله دو سه روز !) کامنتهای قبلی که سردرگمی بقیه توش واضح هست چرا لباس .... توی عکسا هست بخونید 50 تا منفی ؟؟؟؟؟ جل الخالق ... عیب نداره اینو به نشونه عدم صابرین شناسی عزیزان میپنداریم که اصلا وب نگاه نمیکنند ... بحث من روی حق کپی رایت تک تک خاطرات هست که به اسم و ادرس هم میشه گفت کی کدوم خاطره رو گذاشته و الان اینجا جمع اوری شده ... برای درک و شعور ملت بسیار خوشبختم! خواهشا برادران مشرقی یا کامنت رو همون لحظه بزارید یا بعد دو سه روز و... نزارید که الان تازه از راه رسیده ای چون این حسین تیکه بندازه
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    0 0
    راستی یادم رفت / : میگن انسان پیرچشمی بگیره تو شناخت برخی رنگ ها به مشکل برمیخوره ... یکی لطف کنه حالی فهم برادر عزیزمون حسین بکنه لباس نیروی انتظامی که هنوزم تو تصاویر هست چه شکلی هست ... ! اللهم عجل ولیک الفرج از دست این انسان های .... و ....
  • اشکان ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    0 0
    انشاا... با ائمه اطهار محشور بشه وخدا به پدر ومادرش عمر با عزت بدهد
  • مجتبی ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    0 0
    ان شاالله خدا ما را نیز به کاروان شهدا ملحق کند بازهم برایمان از این ستارگان بگویید.
  • گمنام ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    ای خدا ما را برسان به قافله شهدا. شهادت آرزوی ماست خدا می داند/وای بر آن روزی که رهبر ام فرمان دهد چه شود خدا می داند.
  • محسن ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
    0 0
    خوب است کمی تامل کنیم !! اینکه کشور ایران در منطقه ای قرار گرفته که نا امن ترین جای دنیا است وهمه رسما اعلام کردند هر جور بتو نن به ایران عزیز ما ضربه میزنن از اسراییل گرفته تا منافقین واشرار وگروهکها وریس همه اونا یعنی آمریکا ولی در عین حال اینقدر در آرامش وامنیت بسر میبریم .چیزی نیست جز این مجاهدتهای خاموش واین جان فدا کردنها که اگر قدر ندانیم اوج بی معرفتی وبی مرامی ماست خدا نکند حتی یک ایرانی چنین باشد.
  • ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    خدایا مگه ایران چند نفر شیرمرد مثل اینا داره؟
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    0 0
    خدايا ما را شرمنده شهداء مكن
  • آوا ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    0 0
    خدایا خودت میدونی که ما هیچی نداریم .خودت کمک کن تا قدراین شهدا رو و کارای با ارزششونو بدونیم
  • جهاد ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    0 0
    خدایا لیاقت شهادت را به ما عنایت فرما
  • مهدی ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    0 0
    ان شاءالله ماهم ادامه دهنده راه شهدا باشیم* خدایا ماراهم باشهدای سرافراز محشورکن* (( ان الله مع الصابرین))*
  • لیلی ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    0 0
    ی سخنی هس از پیامبر ک میگن: آخرالزمان ک بشه شهادت مردان امت منو گلچین می کنه... ی چی تو همین مایه ها!دقیقش یادم نیس... ینی شهادت لیاقت می خواد...اونم وا3 دفاع از خاک و اعتقادات... روحشون شاد :((
  • مرتضی عزیزخانی ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    0 0
    اللهم صل علی محمد وآله الطیبین الطاهرین وارزقنا شهادة فی سبیلک.
  • ايران ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    0 0
    LABBAIK YA HOSEIN down with usa,esraeil and their friends
  • هادی ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    0 0
    آخرین عکس - نفر وسط ، شهید میثم تراهیه - عکسهایی ازش دارم - اگه خواستید بگید ایکاش شهدای قبلی و فعلی رو هم تو این طرحتون می آوردید تا یه بانک مرجع شهدای صابرین بشه
  • صادق ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    3 0
    اینایی که منفی دادن کین؟ برا چی منفی دادن؟
  • ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    0 0
    شهدا ماشرمنده ايم ؛ماراشفاعت كنيد
  • مرتضي ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    شهدا ماشرمنده ايم ؛ماراشفاعت كنيد
  • علیرضا ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    0 0
    چه بگم.این مدت از شهادت ایشان گذشته ولی کسی خبر نداده تا در این سایت دیدم.فقط همین بس که اجرتان با آقا سیدالشهدا. یاحق
  • سیدمحمد ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    یعنی توی تونل سه متری
  • محمد ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    0 0
    سلام من شهید میثم تراهی رو میشناسم نفر وسط شهید مسلم احمدی پناه هستش شهید تراهی توی یگان این شهدا نبوده
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    0 0
    باسلام ودرود به روح پرفتوح شهداوامام ره روحشان شاد وخوش به سعادتتشون امریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمیتوانند بکنند ای رهبرازاده آماده ایم آماده
  • حسن@@@@@@@@@@@@ ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    جعفرخانی سردار بازنشسته بودن که به طور افتخاری فعالتشو با سپاه ادامه داد
  • ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    روحش شادو درود خدا بر او.اینها افتخارای ملت ما هستن این ها شهیدان جاودانن.
  • محمدرضا ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    سلام برشهیدان راه حق. منم خیلی دلم میخواد شهید بشم هیچ ارگانیم نتونستم استخدام بشم چون مدرک تحصیلیم پایینه. خلاصه اگه کسی میتونه کاری واسم بکنه یه خبری بده.بسم رب العشق***رب العالمین عشق مولایم امیر المومنین
  • محمد ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    انها گفتند ما رفتيم از كرده خود خوش حاليم اين نهضت خونين را در دست شما ها داديم.
  • حمید مانده ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    0 0
    بخدا جلو خودمو گرفتم گریه نکردم خدایا اینها ستاره اند مارو به اینها برسون
  • سهراب ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    0 0
    خوش به سعادتش که شهید شد.خوش به حالش
  • reza ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
    0 0
    reza
  • ناشناس ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
    0 0
    ما کجا انها کجا
  • ناشناس ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
    0 0
    خدایا به خاطر این شهدا کشور ما را حفظ کن ؟
  • شهرام ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم راهتان را ادامه خواهیم داد.
  • محمد رضا حاجی پور ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    پسر خاله ای من تک بود آرزوش شهادت بود
  • محمد رضا حاجی پور ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    پسر خاله ای من تک بود آرزوش شهادت بود
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    به آرزویش رسید واما.....
  • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
    0 0
    انشاا...البته باعمل نه با حرف
  • ناشناس ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    0 0
    واقعا خوش به سعادت یگان صابرین سپاه پاسدارین ! کاش منم میتونستم مث اونا باشم
  • ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    بريد اين بچه ها اين نخبه هارو بشناسيد و بشناسونيد چرا دشمن انقدر ازصابرين ميترسه
  • ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    بريد اين بچه ها اين نخبه هارو بشناسيد و بشناسونيد چرا دشمن انقدر ازصابرين ميترسه
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    هيچ امايي نداره
  • میلاد ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    0 0
    شهدا برای لحظه لحظه زندگیشون برنامه ریزی داشتن، ما هم برای زندگیمون برنامه ریزی داریم؟
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    درود بر تو
  • محی الدین ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    0 0
    سلام رضا ممنونم که حضور خودتو اعلام کردی.
  • محی الدین ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    1 0
    اماش براای ماست برادر:اما ما چه کردیم؟
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    0 0
    دعا کنید ما هم به جمع شما بپیوندیم شهادت
  • چريك كردستان ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    بسم رب الشهدا دومين سالگرد شهداي صابرين گراميباد.
  • امجد ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    0 0
    با هم مجادله نکنید باز به حاشیه رفتید ؟
  • محمدمهدی فتحی لوشانی ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    0 0
    خوش به حال شهید جعفرخانی که مثل شیر تا آخرین نفس بر علیه کفر جنگید و لباس مقدس رزم رو از تنش در نیاورد.جوانان عزیز رفیقا بی معرفت نباشیم دیگه یه مقدار افکارمون رو درست کنیم یه مقدار بقول حضرت آقا بصیرت خودمون رو بالا ببریم.بخدا شهدا ما شرمنده ایم
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    0 0
    اره واقعا شير بود هميشه دوست داشت گوش پژاكيها رو بزنه ولي حيف..
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    0 0
    من خودم عکاس صابرین بودم دوره اول ودوم زنده باد شهید ذولفقاری از دانشکده علوم وفنون
  • مرتضی ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    0 0
    خوشا آنان که باعزت زگیتی بساط حق برچیدند ورفتند ز کالاهای این آشفته بازار،شهادت را پسندیدند و فتند...
  • جواد ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 0
    خدایا خودت کمک کن که با کارام شهدا رو ناراحت نکنمو شرمنده وروسیاه نباشم... سلامتیه روحشون صلوات
  • ایرانی ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    0 0
    سلام دوستان بیاید یک لحظه همه ی دین رو بزاریم کنار این افراد کسانی بودند که برای دفاع از ناموس وملتشون رفتند و شهید شدند آنان رفتند تا ما بمانیم درود خدا بر مجاهدان راه حق درود خدا بر آنان که این حماسه و شور را آفریدند
  • داوود ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    0 0
    واقعا ثابت کرد که مرد و پاداششم گرفت ولی ما باید راهشو ادادمه بدیم یا علی بگم خون سر هر چه حرمله بریزم تا رهبرمنو ناراحت نبینیم
  • امیر ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    شهادت مبارکت باد
  • ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    0 0
    خوشا به حالتانت
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    0 0
    سلام روحشون شاد و خوش به سعادتشون
  • گردان امام حسین ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    0 0
    زنده باد سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی یگان صابرین ومارمیت واذ رمیت ولکن الله رمی
  • کمیل ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    فضل الله المجاهدین علی القاعدین سبیلا یعنی خداوند برای مجاهدان راهش نسبت به ترک کنندگان جهاد اجری عظیم قرار می دهد.انشاالله بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم و لیاقت شهادت در رکاب مهدی فاطمه و امام خامنه ای رو پیدا کنیم.روح همه شهدا بویژه این شهیدعزیز شاد.
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    خداحافظ برادرا خدا به همراهتون یادتون همیشه در قلبهای ماست شما افتخار وطنید
  • مهدی ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    من یکی از هم سنگران شهید جعفر خانی هستم امید وارم خداوند به من لیاقت پیوستن به یاران ودوستان شهیدم را بدهد
  • علی اغماضی ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    من یکی از سربازان شهید جعفر خان بودم .هر موقع یادش میکنم اشک از چشمانم سرازیر میشود.واقعا که خان بودن برازنده ایشان بود.مثل او دیگر نیست.ونخواهد بود
  • محمد کریم ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    شهدا شرمنده ایم. دست مارا هم بگیرید.اللهم عجل ولیک الفرج
  • سىدابراهىم ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    0 0
    شهدا خوش به حالتون...
  • آستارالی ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    من در زمان شهادت جعفر خان دلاور در منطقه مرزی دالامپر(ارومیه)بودم وقتی خبر شهادت جعفرخان به منطقه ما رسید همه ما ناراحت شدیم امیدوارم بزدلی که باعث شهادت سردار دلیر بوده در آتش باری شدید سپاه به درک واصل شده باشه
  • دختر شهید ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    مرسی از تک تک نظراتتون که باعث دلگرمی ما شد . ایشون یه اسطوره بودن ویک پدر فداکار و مهربان . مطمعنم که ایشان خوشحالن و ما هم از این خوشحالی دلگرمیم . روحشان شاد
  • ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    روحش شاد ویادش گرامی. الهم الرزقنا........
  • حسین ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    0 0
    شهادت در گرانیست که به هرکس ندهندش..الله میدونه اولیا الله کیا بودن..خدا قسمت ماهم بکنه اگه لیاقت شهادت رو داریم
  • روح اله صفرخانی ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
    0 0
    الهم عجل الولیک الفرج جعفرخانی سربازخدابودوبه خداپیوست تنهافرمانده ای بدون درجه وریاه بود اچارفرانسه نیروی زمینی مردخدابودپسرعموجان دراین دنیاواخرت شفاعتمون کنید دلم واست تنگ شده واسه خودت بهروز
  • روح اله صفرخانی ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
    0 0
    الهم عجل الولیک الفرج جعفرخانی سربازخدابودوبه خداپیوست تنهافرمانده ای بدون درجه وریاه بود اچارفرانسه نیروی زمینی مردخدابودپسرعموجان دراین دنیاواخرت شفاعتمون کنید دلم واست تنگ شده واسه خودت بهروز
  • روح اله صفرخانی ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
    0 0
    الهم عجل الولیک الفرج جعفرخانی سربازخدابودوبه خداپیوست تنهافرمانده ای بدون درجه وریاه بود اچارفرانسه نیروی زمینی مردخدابودپسرعموجان دراین دنیاواخرت شفاعتمون کنید دلم واست تنگ شده واسه خودت بهروز
  • رضا رنجبر ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    0 0
    روحشان شادویادشان گرامی آرامش وامنیت مامدیون خون پاک شهیدان والامقام میباشد
  • محمد ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    درود و سلام خدا بر تمامی حماسه سازان و دلیرمردانی که هستی شان را فدای هستی دین وایمان و ایران و اسلام می کنند. جعفر خان ها از هفت خوان نیز گذشتند تا شهادت نصیبشان شود. روحشان شاد . راهشان پر رهرو و یادشان همواره گرامی باد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس