کد خبر 150796
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۲

یکی از اعضای جمعیت الوفاق بحرین تاکید کرد که از آغاز قیام مردمی این کشور تاکنون 84 کودک بحرینی در معرض بازداشت و محاکمه رژیم آل خلیفه قرار گرفته‌اند.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از شبکه خبری المنار نوشت: یکی از اعضای کمیته مرکزی پیگیری و رصد جمعیت الوفاق، بزرگترین گروه معارض بحرینی تاکید کرد که از زمان آغاز انقلاب مردمی این کشور تاکنون 84 کودک در معرض بازداشت و محاکمه توسط رژیم آل خلیفه قرار گرفته‌اند.

این عضو جمعیت الوفاق در ادامه افزود: در این میان 86 کودک نیز توسط نیروهای نظامی و امنیتی رژیم آل خلیفه زخمی شده‌اند که در مقایسه با جمعیت یک میلیون نفری بحرین رقم بسیار قابل ملاحظه‌ای به شمار می‌آید.

این منبع گفت: حقوق کودکان بحرینی در حالی در این کشور نقض می‌شود که رژیم آل خلیفه در سال 1991 با امضای کنوانسیون حقوق کودک خود را متعهد به اجرای این کنوانسیون کرده است، اما در عمل این معاهده را زیرپا گذاشته است.

این عضو جمعیت الوفاق تاکید کرد که وضعیت این کودکان در زندان‌های رژیم آل خلیفه بسیار وخیم است و بیشتر آنها در وضعیت جسمی و روحی بدی بسرمی‌برند و با اینکه تمام آنها زیر 18 سال هستند، با این حال بسان افراد بزرگسال و بدون حضور وکیل در دادگاه محاکمه می‌شوند.

مادر «میرزا عبد الشهید» (12 ساله) که چندی پیش فرزندش در دادگاه رژیم آل خلیفه محاکمه شد، در این‌باره گفت که فرزندم در دادگاه گریه می‌کرد و می‌گفت که مادرم را می‌خواهم.

مادر «علی المحافظه»، یکی دیگر از کودکان بحرینی در بازداشت رژیم آل خلیفه نیز درباره بازداشت فرزندش گفت که تنها با فشار صلیب سرخ جهانی بود که پس از گذشت چهار روز از بازداشت پسرم زندانبانان آل خلیفه با دادن دارو به وی موافقت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس