کد خبر 150761
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۵

روزنامه ایران با انتشار ویژه‌نامه‌ای تحت عنوان "فصل نو" نسبت به وقایع اجلاس سران کشورهای غیر متعهد واکنش نشان داد و عملاً آن را ثمره تئوری پردازی‌های "اسفندیار رحیم‌مشایی" عنوان کرد.

گروه سیاسی مشرق ـ در این ویژه‌نامه مقاله‌ای توسط یک فرد به نام "محسن.ذ" نوشته شده است که در انتهای آن می‌خوانیم: گفتمانی که کوته اندیشان بر آن عنوان انحرافی می‌نهند اکنون مرزهای جهانی را در نوردیده است؛ حال جهانیان در این طرح می‌اندیشند و اندیشه انحرافی! وسعتی جهانی یافته است.

به گزارش مشرق، اشاره فرد نویسنده این یادداشت که تاکنون چندین مطلب را در حمایت از فعالان حلقه انحراف نوشته، به ماجرای طرح "خانواده بزرگ جهانی" است که اسفندیار رحیم مشایی همواره به طرح آن در دولت مشهور بوده، است.

 مشایی که به نظر می‌رسد دمنده اصلی به مفاهیمی مثل "انسان" و "مدیریت جهانی" در دولت احمدی نژاد است معتقد بوده که دنیا در حال گذار به سمت جامعه‌ای جهانی است که در آن احساس انسان‌ها نسبت به یکدیگر همانند احساسی است که آنها به اعضای خانواده خود دارند. (اشاره به صحبت‌های مشایی در اجلاس سفرای کشورهای حاشیه اقیانوس هند.)

ظاهراً مشایی تئوری "گفتگوی تمدن‌ها"ی خاتمی را نیز تئوری ناقصی می‌داند که با مدیریت جهانی حلقه یاران او می‌تواند به کمال برسد.

او همچنین هیچگاه به این مسئله اشاره‌ای نداشته است که در این مدیریت جهانی حاکمیت چه کسی را خواهد پذیرفت و آیا مغز کلام تئوری جهانی سازی مک‌لوهان و تئوری قدرت نرم جوزف نای که این حاکمیت را از آن آمریکای جهانخوار می‌دانند؛ متوجه هست یا خیر؟!

این ادعاها البته در حالی بیان می‌شوند که پیش از آنها حرف "دوستی با مردم اسرائیل" نیز توسط رحیم‌مشایی بیان شده بود. ماجرایی که حتی با اشاره صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر غلط بودن آن هم همراه شد اما نکته آنجا بود که رفتارهای بعدی هواداران و هواخواهان این قضیه در حلقه انحراف نیز به هیچ وجه موید این نیست که آنان اشتباه خود را در این "دوستی مشکوک و بدفرجام" پذیرفته باشند.

آنها هم اینک به جای مردم اسرائیل، عبارت "همه انسان‌ها" را در تئوری خود گنجانیده‌اند و جالب آنکه به هیچ‌وجه هم اشاره‌ای ندارند که بالاخره اتوپیای خیالی آنها شامل مردم اسرائیل، تروریست‌های صهیونیست و افرادی نظیر جان بولتون، مک لوهان، تروریست‌های وهابی دولت عربستان، ساموئل هانتینگتون و ... نیز هست یا خیر؟!

که البته با تقلاهای برخی عناصر برای برقراری رابطه با آمریکا، شنیده شدن جملاتی از قبیل اینکه "باب گفتگو با آمریکا باز است" و لبخندهای ملیح برخی به صورت پادشاهی عربستان نیز پاسخ این سوال هویدا می‌شود.

نویسنده یادداشت ویژه‌نامه روزنامه ایران همچنین ضمن اینکه از القابی مثل "تئوریسین فرهنگی" و "جناب"! برای مشایی استفاده می‌کند در بخش دیگری از دستنوشته خود که به سخنان رحیم‌مشایی درباره حکومت جهانی و غیره اشاره دارد، می‌نویسد: این طرح و اندیشه حاصل تلاش فکری و اندیشه‌سانی دولت است. همان تلاشی که برخی انحرافی می‌خوانند اینک آوایی جهانی یافته و آبرویی بین‌المللی برای ایران آفریده است و به قولی تا باشد از این سحرها!.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رهجو ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    1 0
    درست به صحبتهای اوگوش کنید حقیقت را میابید!
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    0 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه...
  • حب مسکو ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    0 0
    اگر نبود حضور و سخنرانی رهبری؛اجلاس تهران چیزی جدای از اجلاسیه های بی روح قبلی نبود
  • اکبر ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
    0 0
    مشرق حرف مفت نزن زمان این چرتو پرتا تمام شد! صحبتهای آقا با دولت در هفته دولت امثال شما که شش ساله نونه جریان ساختگی انحرافی رو میخورید ضایع کرد برید برای همه تهمتهایی که زدید توبه کنید و حلالیت بخواهید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس