کد خبر 14904
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۷

توزيع بروشورها و کتاب‌هاي ترويج بهايي‌گريي توسط دختران و پسران جوان به ظاهر هندي و ايراني در داخل معبد به زبان‌هاي فارسي، اردو، انگليسي، فرانسه، هندي از جمله تبليغات گسترده اين گروه است.<BR>

به گزارش مشرق به نقل از آتي‌، معبد فرقه ضاله بهاييان در دهلي نو با نام لوتوس (نيلوفرآبي) که به عنوان يکي از جاذبه‌هاي گردشگري هند معرفي شده متاسفانه يکي از مقاصد گردشگران ايراني است.
گردشگران متعدد در وقت آزاد خود اقدام به بازديد از اين مکان که به شکلي پرجاذبه درست شده است مي‌کنند.
معبد لوتوس متعلق به فرقه ضاله بهايي سالانه پذيراي برخي گردشگران خارجي و هندي است که در آن به صورت آزادانه تبليغ بهايي‌گري مي‌شود .
توزيع بروشورها و کتاب‌هاي ترويج بهايي‌گريي در داخل معبد به زبان‌هاي فارسي، اردو، انگليسي، فرانسه، هندي و توسط دختران و پسران جوان به ظاهر هندي و ايراني از جمله تبليغات گسترده اين گروه است.
گردشگران که بايد کفش هاي خود را براي ديدار از محوطه و داخل اين معبد که در زميني به وسعت 10 هکتار و با زير بناي چند هزار متري به کفشداري تحويل دهند و با پاي برهنه جهت احترام، دعا و وارد اين معبد که داراي جاذبه زيباي معماري است، شوند .
به غير از گردشگران تعداي از دانشجويان ايراني نيز روزانه به صورت چند نفري سري به معبد زده و از آن ديدار مي کنند .
معبد بهاييان که در تبليغات اينترنتي بانام لوتوس شناخته شده در واقع به عنوان مشرق الاذکار بهايي در اين فرقه ضاله شناخته شده است .
زمين اين معبد به وسعت 10هکتار درسال 1953 ميلادي از دولت هند خريداري شده و ساختمان آن که به شکل گل نيلوفر است در سال 1986 افتتاح شده است.
اين ساختمان شامل 9 استخر 27 گلبرگ سفيد بتوني به قطر 70 متر و ارتفاع 34 متر با سنگ هاي مرمر سفيد يوناني توسط معماري ايراني با نام فريبرز صهبا متولد مشهد احداث شده است .
مديريت اين معبد را فردي به نام شاهين جاويد که ظاهرا فردي هندي تبار اما مسلط به زبان فارسي است برعهده دارد .
وي مدعي است که در هند آيين بهايي بيش از 2ميليون نفر پيرو داشته و اين معبد يکي از پرجاذبه ترين معابد بهاييان در جهان است و در آينده در اطراف اين بنا موسساتي به منظور خدمت به نوع بشر از قبيل مدرسه، کتابخانه، بيمارستان، پرورشگاه و خانه سالمندان تاسيس مي‌شود .
گفته مي شود تشکيلات بهاييان در نقاط مختلف جهان بويژه در رژيم صهيونيستي کمک‌هاي فراوان مالي براي اين معبد کرده و دولت هند نيز سالانه کمک هاي زياد مالي به اين معبد مي کند که رقم دقيقي از آن در دسترس نيست .
به هرحال آنچه مشهود است اينکه اين فرقه ضاله آزادانه فعاليت کرده و با دهها روش جذاب سعي در جذب مردم بويژه جوانان دارد که بايد با افزايش فعاليت‌هاي فرهنگي و تبليغي و آگاهي بخش نسبت به خنثي کردن تبليغات اين فرقه اقدام نمود.
بر اين اساس لازم است که براي گردشگران ايراني پيش از عزيمت و يا در زمان اقامت در هند اين مسئله به طور شفاف تشريح شود تا با ناآگاهي به اين گونه اماکن وارد نشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس