کد خبر 1476594
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
لاوروف: آمریکا محرک اصلی سیاست های ضد روسی است

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد در سیاست خارجی جدید این کشور، آمریکا به عنوان عامل اصلی هدایت سیاست های ضد روسی شناخته می شود.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه روسیه می گوید آمریکا محرک اصلی سیاست های ضد روسی است.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز جمعه اعلام کرد که دکترین جدید سیاست خارجی روسیه مستقیماً آمریکا را محرک اصلی سیاست ضد روسی در جهان می داند.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که ماهیت وجودی تهدیدات امنیتی علیه روسیه، که در اثر اقدامات کشورهای غیردوست بوجود آمده، شناخته شده است. آمریکا مستقیماً به عنوان محرک اصلی این خط ضد روسی و در مجموع غرب نام برده شده است.

لاوروف امروز در نشست شورای امنیت روسیه افزود که سیاست غرب با هدف تضعیف روسیه از هر طریق ممکن است و به واقع نوع جدیدی از جنگ ترکیبی علیه روسیه است.

وزیر خارجه روسیه گفت که منطق پشت مفهوم جدید سیاست خارجی روسیه منعکس کننده واقعیت های در حال تغییر ژئوپلیتیک است.

وی همچنین یادآور شد که در مفهوم جدید سیاست خارجی روسیه، بکارگیری ارتش برای دفع یا جلوگیری از حمله مسلحانه به روسیه و متحدانش پیشنهاد شده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز جمعه فرمانی را به امضا رساند که مربوط به نسخه به روز شده دکترین سیاست خارجی این کشور بود.

رئیس جمهور روسیه در این باره اعلام کرد که وزارت خارجه روسیه به همراه دیگر نهادها اهتمام ویژه ای راصرف کرده تا مفهوم جدید سیاست خارجی را با واقعیت های مدرن مطابقت دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    دم آمریکا گرم
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    کار درست رو آمریکا میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس