وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی خواستار برکناری نتانیاهو شد

وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی از اعضای حزب حاکم خواست تا «بنیامین نتانیاهو» را از نخست‌وزیری برکنار کنند.

به گزارش مشرق، «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) از اعضای حزب لیکود (حزب حاکم) خواست تا با برکناری «بنیامین نتانیاهو» ائتلاف جدیدی را تشکیل دهند.

به نوشته وبگاه خبری صفا، او گفت: «هیچ دیکتاتوری قادر به مقابله با اعتراضات گسترده و عادلانه که همه بخش‌های جامعه را در بر گرفته است، نیست».

لیبرمن همچنین ابراز امیدواری کرد که بنیامین نتانیاهو در کنفرانس خبری خود از استعفای خود و «یاریو لوین» وزیر دادگستری کابینه خبر داد.

او گفت که اگر نتانیاهو استعفا ندهد، اعضای حزب لیکود (حزب حاکم) باید او را برکنار کرده و ائتلاف جدیدی را تشکیل دهند.

شب گذشته نیز«یائر لاپید» نخست وزیر سابق رژیم اسرائیل نیز هشدار داد داد که کابینه بنیامین نتانیاهو برای امنیت اسرائیل خطرناک است.

از سوی دیگر برکناری «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل به دست نتانیاهو، موجب خشم بیشتر مخالفان شده است. گالانت گفته بود که باید طرح تغییر در سیستم قضایی متوقف شود.

در این میان منابع صهیونیستی از احتمال توقف طرح تغییر در سیستم قضایی خبر می‌دهند. منابع آگاه کنست از جلسه نتانیاهو با سران احزاب ائتلافش گزارش دادند که متحدان نخست‌وزیر خواستار استعفای «یاریو لوین» وزیر دادگستری کابینه شده و او را به عنوان مسبب آشوب‌های اخیر معرفی کرده‌اند؛ او نیز این موضوع را رد و تاکید کرده که هرگز مجبور به استعفا نخواهد شد.

درخواست لیبرمن از اعضای حزب لیکود برای برکناری نتانیاهو در شرایطی است که رسانه‌های صهیونیستی، دیروز (یکشنبه، ۲۶ مارس)، از شکاف‌های جدید در حزب راست‌گرای «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر سر برنامه جنجالی موسوم به «اصلاحات قضایی» وی خبر دادند و نوشتند که نمایندگان عضو این حزب به دو دسته موافق و مخالف این برنامه تقسیم شده‌اند؛ تا جایی که نتانیاهو ناگزیر شد دستور برگزاری نشست فوری سران احزاب ائتلاف حاکم را صادر کند.

صبح روز گذشته، «یولی ادلشتاین» رئیس کمیسیون امنیت و خارجی در کنست، اعلام کرد که موضع «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و هم حزبی خود را تایید می‌کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 1
    هرکس باد بکاره طوفان درو میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس