روزانه ۲۰۰ نظامی اوکراینی در باخموت کشته می‌شوند

یک هفته‌نامه انگلیسی گزارش کرد که روزانه تا ۲۰۰ نظامی اوکراینی در نبرد شهر باخموت کشته می‌شوند.

به گزارش مشرق، هفته‌نامه انگلیسی «ساندی‌تایمز» امروز (یکشنبه) گزارش کرد که ارتش اوکراین روزانه تا ۲۰۰ تن از مبارزان خود را در نبرد آرتموفسک (باخموت) با نیروهای روسیه را از دست می‌دهد.

طبق این گزارش، در جریان ۹ ماه نبرد نظامیان اوکراینی با نظامیان روس در باخموت، تقریباً این شهر از بین رفته است و ۹۰ درصد از جمعیت این شهر یا همان حدود ۷۰ هزار نفر از این شهر فرار کرده اند و ارتش اوکراین روزانه بین ۱۰۰تا ۲۰۰ نظامی را در نبرد با روسیه از دست می‌دهد.

در این گزارش آمده است که تلفات سنگین نیروهای مسلح اوکراین ممکن است رژیم کی‌یف را مجبور کند از تصمیم خود برای ادامه جنگ برای حفظ باخموت صرفنظر کند.

مقام‌های اوکراینی بارها به اوضاع نابسامان ارتش این کشور در مقابل ارتش روسیه اعتراف کرده‌اند و در همین راستا، اخیراً «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین تأکید کرد که اوضاع در شرق این کشور بسیار سخت و دردناک است.

وی توضیح داد: «اوضاع در شرق بسیار سخت و دشوار است-بسیار دردناک است. ما باید قدرت نظامی دشمن را تخریب کنیم و می‌توانیم این کار را انجام دهیم».

زلنسکی ادامه داد: «بیلوهوریوکا و مارینکا، آویدکا و باخموت و دیگر نقاطی که آینده ما در آن‌ها در حال تصمیم‌گیری است و این‌ها مکان‌هایی هستند که نبرد در آن برای تمام اوکراینی‌ها در جریان است».

شرق اوکراین در حالی مقام‌های اوکراینی را نگران کرده که «یوگنی پریگوژین» مدیر و مؤسس گروه نظامی واگنر روسیه اخیراً در پیامی تلگرامی خبر داد که شرق باخموت تحت کنترل نیروهای روس قرار گرفته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 1
    روسیه برای نبرد سال آینده و نابودی ذخایر موشکی اوکراین به 25000 پهباد شاهد نیاز دارد خود ایران هم باید برای خودش 50 هزار عدد باید ذخیره نماید ناتو تنها زبان زور را می فهمد
    • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
      0 0
      نگران نباش. دارند‌.
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 1
    شهرهای چرنیهوف و استان چرنیهوف باید تصرف و پیشروی تا قطع پلهای ارتباطی کیف با شرق اوکراین در امتداد رود دنیپر ادامه یابد خصوصا چرنیهوف یک استان بلاروسی محسوب می شود
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    1 4
    چین برای ازادی تایوان همانند ایران که برای ازادی فلسطین تلاش می کند نیابتی باید بجگند
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 1
    چین در هر صورت تحریم خواهد شد چه با تسلیح اوکراین چه با حمله به تایوان اما تحریم به خاطر اوکراین بهتر از تحریم بخاطر تایوان است چون جنگ با تایوان جنگ در خانه برای چینی ها محسوب می شود پس بهتر است چین روسیه را تسلیح نماید و جنگ نیابتی به سبک ایرانی ها انجام دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس