منابع آگاه: در سفر شمخانی به عراق، یادداشت‌تفاهم امنیت مرزها امضا می‌شود

یک منبع دولتی عراق اعلام کرده است که در سفر علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به بغداد، دو کشور یادداشت تفاهمی را در زمینه امنیت مرزها امضا خواهند کرد.

به گزارش مشرق، منبع آگاه در دولت عراق که نخواست نامش فاش شود، به شفق نیوز گفت که سفر دریادار علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به بغداد به منظور انعقاد یادداشت‌تفاهم در خصوص امنیت مرزهای کشورش و عراق است.

منبع مذکور با بیان اینکه امنیت مرزهای عراق و ایران یکی از مهمترین اهداف این سفر است، افزود: مقام ایرانی در بغداد با مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان و قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق در بحث امنیت مرزها رایزنی خواهد کرد و تفاهم نامه‌ای در این زمینه منعقد خواهد شد.

این منبع در ادامه خاطر نشان کرد: شمخانی طی ساعات دیگر در پاسخ به دعوت رسمی دولت عراق وارد بغداد خواهد شد و در جریان سفر با سران ریاست جمهوری (عبداللطیف جمال رشید)، رئیس پارلمان (محمد الحلبوسی) و نخست‌وزیر عراق (محمد شیاع السودانی) دیدرا و گفت‌وگو خواهد کرد.

عراق به عنوان دومین شریک تجاری ایران مقصد بعدی سفر دریابان شمخانی پس از چین و امارات است.

به گفته منبع عراقی قرار است شمخانی در پنجمین دوره کنفرانس گفت‌وگوی بین‌المللی بغداد که این هفته در پایتخت عراق برگزار می‌شود، با حضور مقاماتی از ایران، امارات، ترکیه، سوریه، قطر، عربستان سعودی و اردن، شرکت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    0 0
    خوبه (الکی گفته بود وزن کم کرده )
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 0
    توافق امنیتی مالی.قراره یه مسیر ارزی جدید باز بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس