کد خبر 1472760
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴

وقتی نوبت به راه اندازی یک کسب و کار می رسد، عوامل زیادی برای اطمینان از اعتبار وجود دارد. یکی از جنبه های مهم در این مطلب استعلام گواهینامه ایزو مناسب و اهمیت اخذ ایزو معتبر برای شرکت شما است. این می تواند یک کار چالش برانگیز باشد، زیرا استانداردهای زیادی وجود دارد و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

گواهینامه ایزو یکی از بهترین ابزارهای نشان دادن سطح کیفیت خدمات یا تولیدات یک سازمان است. با این حال، با صرف زمان و مدیریت منابع انسانی hrm آنچه که آنها مستلزم آن هستند، می توانید تصمیم آگاهانه ای بگیرید که برای کسب و کار شما بهترین است.

گواهینامه ایزو مناسب برای کسب و کار شما


اولین قدم تحقیق در مورد انواع مختلف استانداردهای موجود است. استانداردهای ایزو برای صنایع مختلف وجود دارد، بنابراین مهم است که گواهینامه ای را انتخاب کنید که با کسب و کار شما مرتبط باشد. از جمله عمومی ترین استاندارد، ایزو 9001 است که برای همه ی کسب و کارها کاربرد دارد.

چرا دریافت ایزو ۹۰۰۱ برای کسب و کارها مناسب است؟

ایزو 9001 (استاندارد مدیریت کیفیت) مزایای متعددی را به شرکت‌ها ارائه می‌دهد. QMS ابزاری است که با استفاده از آن می‌توان جنبه‌های مربوط به کیفیت شرکت را شناسایی کرد. هدف نهایی آن تعالی سازمانی است. صدور استاندارد ۹۰۰۱ برای شرکت‌ها چه در داخل و چه در خارج از کشور سودمند است. صدور گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت توانایی سازمان شما را در برآورده کردن نیازهای مشتریان بالقوه نشان می‌دهد. این نتایج به شرح زیر است:

  • افزایش اعتماد و رضایت مشتری که به نوبه خود می‌تواند منجر به رشد کسب‌وکار شود.
  • یک مزیت رقابتی قابل‌توجه در کسب‌وکارها ایجاد می‌کند.

به‌عبارت‌دیگر، شرکت‌ها با دریافت ایزو ۹۰۰۱، می‌توانند به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری جدی در مقابل شرکت‌هایی که این گواهینامه را دریافت نمی‌کنند، تلقی شوند.

هر کسب‌وکاری به اخذ QMS موظف است تا به طور مستقیم نرخ رضایت مشتری خود را بهبود بخشد و نیاز به اصلاح شکایات خدمات مشتری را کاهش دهد در نهایت باعث صرفه‌جویی در هزینه شرکت و درعین‌حال بهبود رضایت و اعتماد مشتری می‌شود.

گواهینامه ایزو مناسب برای کسب و کار شما

تعیین کنید کدام استاندارد برای کسب و کار شما مناسب است.
اهداف و اهداف کسب و کار خود را در نظر بگیرید.
اولین قدم در انتخاب استاندارد ایزو مناسب برای کسب و کارتان، در نظر گرفتن اهداف و مقاصد شرکتتان است. با صدور گواهینامه می خواهید به چه چیزی برسید؟

آیا به دنبال بهبود سیستم مدیریت کیفیت خود هستید یا به یک مزیت رقابتی در بازار دست پیدا می کنید؟ هنگامی که درک روشنی از اهداف خود داشتید، می توانید شروع به تحقیق کنید که کدام استاندارد به شما کمک می کند تا به آنها دست یابید.

برای صدور گواهینامه آماده شوید.

سیستم مدیریت کیفیت یک سیستم رسمی است که فرآیندها، رویه‌ها و مسئولیت‌ها را برای دستیابی به سیاست‌ها و اهداف کیفیت مستند می‌کند. یک QMS به هماهنگ کردن و هدایت فعالیت های سازمان برای برآوردن نیازهای مشتری و نظارتی و بهبود عملکرد کلی آن کمک می کند.

برای توسعه مدیریت کیفیت، یک سازمان باید ابتدا مشتریان داخلی و خارجی خود را شناسایی کند، نیازها و انتظارات آنها را درک کند و سپس فرآیندهایی را طراحی یا انتخاب کند که نتایج مورد نظر را ارائه دهد. سپس QMS باید در مجموعه ای از رویه های مکتوب مستند شود، در سراسر سازمان اجرا شود و به طور منظم ممیزی شود تا از موثر بودن آن اطمینان حاصل شود.

استاندارد ایزو مناسب می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا سیستم مدیریت کیفیت خود را بهبود بخشد و رقابتی تر شود. با این حال، مهم است که در مورد انواع مختلف استانداردهای موجود تحقیق کنید و مزایا و معایب هر کدام را قبل از تصمیم گیری درک کنید. هنگامی که مشخص کردید کدام استاندارد برای کسب و کار شما مناسب است، باید با توسعه یک سیستم مدیریت کیفیت و آموزش کارکنان خود در مورد الزامات استاندارد، برای صدور گواهینامه آماده شوید. استخدام مشاور برای کمک به فرآیند صدور گواهینامه نیز می تواند مفید باشد.

گواهینامه ایزو مناسب برای کسب و کار شما

پیاده سازی استانداردهای ایزو

کارمندان را آموزش دهید. اولین قدم در پیاده سازی استانداردهای ایزو این است که کارکنان خود را در مورد استانداردها و معنای آنها برای شرکت شما آموزش دهید. این کار را می توان از طریق دوره های آنلاین، آموزش حضوری یا ترکیبی از هر دو انجام داد.

این مهم است که همه کارمندان در مورد استانداردهای ایزو در یک صفحه باشند، بنابراین مطمئن شوید که آموزش کافی ارائه دهید. هدف استانداردهای ایزو ارتقای پایداری با ارائه چارچوبی برای عملیات کارآمد و موثر است. اجرای این استانداردها می تواند منجر به بهبود کارایی، کاهش ضایعات و شفافیت بیشتر در سازمان ها شود.

منبع:

مرجع صدور EIQM


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس