یزدانی به دنبال کلید اسرار و تیلور فراری از آنالیز/ قاسم پور بیخ گوش اسنایدر

دوئل کشتی گیران ایران و آمریکا در مسابقات ادامه دارد و با حضور قاسم پور در ۹۷ کیلو این رقابت بیش از پیش داغ خواهد شد.

به گزارش مشرق، کایل اسنایدر در سال ۲۰۲۲ در غیاب رشید سعدالله اف قهرمان جهان شد. او در تورنمنت‌های اخیر کشتی در جهان در ۳ تورنمنت شرکت کرد و تنها در مسابقات رنکینگ دار مصر شرکت نکرد.

این شیوه کار قهرمان جهان است. او زیاد در مسابقات شرکت می‌کند. یکی از دلایل شاید این باشد که کشتی گیر وزن کم کن نیست اما قطعا بخش اعظم آن روحیه اسنایدر باشد که به قوای بدنی خود بیشتر از هر چیزی تکیه دارد و ابایی از مسابقه دادن ندارد. اسنایدر می داند که تنها کسی که حریف قدرت او است رشید سعدالله اف تانک روسی است که زمان بازگشتش به مسابقات مشخص نیست.

کامران قاسم پور کشتی‌گیر کشورمان که در وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی می‌گیرد و توانست در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ جیدن کاکس آمریکایی را شکست دهد و قهرمان جهان شود. کامران برای اینکه بتواند در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور داشته باشد باید وزن خود را بالا ببرد. این روزها او در این اندیشه است که خود را به وزن ۹۷ برساند تا تمرینات خود را در این وزن پیگیری کند. این اقدام قطعا برای اسنایدر آمریکایی خبر خوبی نیست چرا که در کنار تانک روسی، پلنگ ایرانی هم در کمین او نشسته است. البته باید به این موضوع هم نگاه کنیم که قاسم پور در رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ آمریکا با اینکه هم وزن اسنایدر نبود نتیجه را به این کشتی گیر واگذار کرد.

یزدانی به دنبال کلید اسرار و تیلور فراری از آنالیز/ قاسم پور بیخ گوش اسنایدر

در این میان بر خلاف اسنایدر دیوید تیلور است که در مسابقه شرکت می‌کند. او معمولا سالی یکی دو بار بیشتر کشتی نمی‌گیرد. حتی شده او در طول یک سال تنها یک بار کشتی گرفته است یا در مسابقات جهانی یا المپیک. این نوع کار کردن و کشتی گرفتن هم کار تیلور است، او دوست ندارد دستش برای رقبا رو شود که البته اصلی ترین و شاید تنها رقیبش در این سال ها حسن یزدانی بوده است که موفق شده ۴ بار او را شکست دهد.

از طرفی هم تیلور نگاهش کاملا المپیکی است که بعد از کسب مدال طلا در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ در سال ۲۰۱۹ به مسابقات جهانی نورسلطان نیامد و سال المپیک سهمیه ۸۶ کیلوگرم را گرفت و در المپیک توکیو قهرمان المپیک شود. او در حال حاضر هم به المپیک ۲۰۲۴ پاریس فکر می‌کند و با کمتر کشتی گرفتن می خواهد کسی نتواند او را آنالیز کند. تا حدودی هم در کار خود موفق بوده است چرا که تنها یک بار در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ بود که مقابل حسن یزدانی ما تن به شکست داد.

چیزی که در حال حاضر بسیار مهم و قابل توجه است ادامه کار تیلور به همین شیوه است تا به المپیک ۲۰۲۴ پاریس برسد. او نمی خواهد تا المپیک پاریس هم کسی دست را بخواند و به نوعی در معرض آنالیز قرار بگیرد. حال باید منتظر ماند و دید برای این شیوه کار دیوید تیلور کادر فنی چه تمهیداتی را خواهد داشت.

یزدانی به دنبال کلید اسرار و تیلور فراری از آنالیز/ قاسم پور بیخ گوش اسنایدر

حسن یزدانی که در این سال ها مرد اول کشتی ایران بوده است با عبور از رکورد جهان پهلوان تختی خود را بیشتر در دل مردم جای داد. این موضوع انتظارات را از یزدانی بالا برد و او در مسابقات آینده کار بسیار دشواری را خواهد داشت. چرا که باید در مسابقات جهانی با دیوید تیلور سرشاخ شود. حسن یزدانی در سال ۲۰۲۱ با یک آنالیز دقیق توانست این کشتی آمریکایی را شکست دهد و باید در سال ۲۰۲۳ با تنوجه به شکست در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ جبران مافات کند.

در مسابقات جهانی سال ۲۰۲۳ روس‌ها هم حضور خواهند داشت. هنوز مشخص نیست با توجه به محرومیتی که آنها دارد چگونه در این مسابقات حاضر می‌شوند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس