تایوان از رصد ۷ هواپیما و ۳ کشتی ارتش چین در نزدیکی جزیره خبر داد

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد، نیروهای مسلح این کشور نزدیک شدن ۷ هواپیما و ۳ کشتی متعلق به ارتش چین را طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت کرده‌اند.

به گزارش مشرق از خبرگزاری اسپوتنیک، این وزارتخانه با انتشار پیامی در توییتر نوشت:‌ هفت هواپیمای ارتش آزادیبخش چین (PLA) و سه کشتی نیروی دریایی این ارتش صبح روز چهارشنبه (به وقت محلی) در اطراف شناسایی شدند.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح شرایط را زیر نظر داشته و به گشت‌های هوایی و دریایی و همچنین سامانه‌های موشکی زمینی دستورات لازم در صورت نیاز به پاسخ به این فعالیت‌ها داده شده است.

وزارت دفاع تایوان تصریح کرد: هیچ نشانه‌ای از اینکه هوپیماهای ارتش چین از مرز میانی تنگه تایوان عبور کرده و یا وارد منطقه پدافند هوایی جنوب‌ غرب جزیره شده باشند، وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، سفر نانسی پلوسی رییس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در اوایل ماه اوت ۲۰۲۲، تنش‌ها در این منطقه را تشدید کرد. پکن سفر وی را محکوم کرده و آن را در راستای حمایت از جدایی‌ طلبی دانست و از آن زمان رزمایش‌های گسترده نظامی خود را در مجاورت جزیره تایوان آغاز کرده است.

این گزارش می‌افزاید که چندین کشور از جمله فرانسه، آمریکا و ژاپن نیز از آن زمان هیات های خود را به این جزیره فرستاده و باعث افزایش بیش از پیش تنش‌ها در تنگه تایوان شده‌اند.

در همین رابطه، چیو کیو چنگ وزیر دفاع تایوان در روزهای گذشته هشدار داده بود این جزیره باید در سال جاری میلادی به دلیل احتمال "ورود ناگهانی " ارتش چین در میانه افزایش تنش ها در اطراف تنگه تایوان در حالت آماده باش قرار گیرد.

وی در جلسه پارلمان تایوان در پاسخ به سوال یک نماینده گفته بود از آنجا که تایوان تبادل نظامی خود را با آمریکا به رغم خشم چین آغاز کرده است، ارتش آزاد خلق چین ممکن است بهانه هایی برای ورود به مناطق حریم هوایی و دریایی تایوان پیدا کند.

چین همواره تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و کشورهای جهان را ترغیب می‌کند به اصل «چین واحد» احترام بگذارند. این درحالی است که تایوان نیز همواره این ادعا را رد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    0 0
    آمریکا مستقیما بایستی هزینه بدهد. نه چین و نه روسیه. تایوان، زمین بازی آمریکا و غربه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس