کد خبر 1468347
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیل گر مسائل سیاسی طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

عبدالناصر همتی نوشته: "روسیه از FATF معلق و۸۰٪ شبکه بانکی از جمله ۱۰ بانک برتر روسیه تحریم شدند. یادتان هست روایتم از دیدار با رئیس بانک‌ مرکزی روسیه که شرطش برای همکاری با ایران را پیوستن به FATF خواند؟ دو هفته‌ قبل، از ارتباط با بانک‌های روسی خبر داده و گفتند:«دیدید زبان دنیا را بلد نیستید» نه، شما بلدید".

اصلا به خودش زحمت نداده که بپرسد عضویت روسیه چرا تعلیق شد و چرا به همان اتهام (حمله به یک کشور)، عضویت آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس تعلیق نشده؟ آیا حمله به اوکراین محکوم، اما اشغال افغانستان، عراق و فلسطین مجاز است؟!

از طرف دیگر، ارمغان اجرای ۳۷ بند از ۴۱ بند اکشن پلن FATF در دوره روحانی و همتی، نه کاهش بلکه افزایش تحریم ها بود؟!

آیا زبان دنیا این است که در برجام و اکشن پلن FATF، امتیازات نقد بدهند و وعده نسیه به علاوه مجازات های جدید بخرند؟! آقای همتی اصرار دارد نفهمد که FATF صرفا ابزار چماقداری، گروکشی و باج خواهی غرب است، و نه سازوکار صیانت از حقوق بین الملل؟

ادعای FATF، مبارزه با پولشویی است اما ۷۶ درصد پولشویی های دنیا در آمریکا و اروپا انجام می شود.

اصرار بر نفهمیدن

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    48 7
    چرا این شخص رو اینقدر بزرگ می کنید مطالب ایشون ارزش دنبال کردن نداره
  • ح IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    46 8
    اصلاح طلبان سرمایه های اسرائیل در ایران و به گفته بوش سربازان خط مقدم آمریکا در جنگ با ایران هستند!! معلومه که هرکاری به نفع ایران باشه نفی و نهی و هرکاری که به ضرر ایران باشه رو تشویق میکنن!! سرطان اصلاحات
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    37 2
    اب دست روحانیو خورده دیگه پوستش کلفت شده
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    29 1
    ملت ما در آتش شهوت جاه‌طلبی امثال این همتی و ... می‌سوزه.
  • محمد IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    9 16
    کاربلدها دلار همین الان چند توبازار؟
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      6 3
      شش تومان کشید پایین.
  • ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    23 3
    کافی است از غرب به یک اشارت از غربگدایان و خود حقیران به سر دویدن
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    18 2
    این خدا زدتش ولش کنین
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    20 1
    کسی که رو داغ ملت طعنه و کنایه میزنه رو باید مجازات کرد
  • بیژن IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    16 2
    این بنده خدا اصلا سواد سیاسی و دیپلماتیک و روابط بین الملل و دو دوزه بازیهای استعمارگران اروپا و آمریکا را بلد نیست حالا یه چیزی فرموده شما جدی نگرید همانور که خود طیف متبوعش هم حرفاش رو جدی نمی گیرن
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    12 4
    همتی خواهر زاده هاشمیه اژدهای هفت سر الیگارش لیبرال حاکم بر اوضاع کنونی کشور یه سرش بع ای خانواده میرسه
  • علیرافصحی IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    امام علی علیه السلام درنهج البلاغه خطبه صدوسه می فرماید «وکفی بالمرءجهلا الا یعرف قدره دلیل برجهالت یک فرد نشناختن حد و اندازه خود است!همتی همان ازخود مچکری!است که درتبلیغات انتخاباتی خود دردوره سیزدهم ریاست جمهوری با تبختری خاص اعلام کرد برای اولین باریک اقتصاد دان!نامزدریاست جمهوری شده است و وعده دادکه چون اقتصادمسئله اصلی کشور است درصورت انتخاب شدن همه مشکلات اقتصادی را حل کند!با این شعاراغوا کننده مثل «کلید رئیس نادانش روحانی جهانگیری»وارد گود انتخابات شد وباحمایت همه جانبه اصلاحات آمریکایی کمتراز اراء باطله رای آورد!بعداصلاح طلبان فاسد ادای اصحاب تحریم درآوردند!چرا همتی رای نیاورد؟برای این که ریاست را بر بهبود وضعیت اقتصادی جامعه ترجیح می داد او رئیس بانک مرکزی بود اما جهانگیری نرخ ارز را اعلام کرد که مشهور به ارز جهانگیری شد که میلیارد ها دلار ارز را به بادفنا دادو نیزذخایر طلای کشور را چوب حراج زدند و او تنهاپس ازشرکت درانتخابات با اجازه رئیس دولت فاسدروحانی جهانگیری وبرای عوامفریبی گفت «من بانرخ ارزجهانگیری مخالف بودم» حالا همتی ازجانب ناتو و غرب وحشی زبان درازی کرده که چرا دولت رئیسی با بانک های روسیه قرارداد تبادل عملیات بانکی اجرا و اف ای تی اف هم روسیه را معلق ساخته است! این که اف ای تی اف گفته می شدپخت و پزشده نطام استکبار است و همتی و دولت مطلوعش روحانی جهانگیری از روی جهالت نمی پذیرفتند یکی ازدلایلش همین است که اف ای تی اف نه یک نهاد اقتصادی بلکه ابزاراقتصادی دردست استکباراست که هروقت بخواهد از آن استفاده می کند.جای تعجب ندارد همتی عضو دولت فاسد روحانی جهانگیری بودکه معتقدند یا باید به خارجی باج داد یا به داخلی امتیاز!گزارۂ شیطانی ای که وقتی جهانگیری سرکیف !بود اخیرا ازدهنش بیرون زد تا نشان دهد همه خباثت های جریان اصلاحات آمریکایی طی مدت شروع به کارجناب رئیسی برای امتیاز گیری بوده،چون یقین دارند دولت انقلابی و مردمی جناب رئیسی باج دهنده به دول خارجی نیست!اما این به آن معنا نیست که این دولت اهل امتیاز دهی به مطرودانی چون همتی و جهانگیری باشد، چراکه دولت انقلابی جناب رئیسی نه آن است و نه این بلکه فقط به دنبال خنثی سازی تحریم و گره گشایی از معضلات اقتصادی است. البته دشمن هم بی وقفه خباثت اقتصادی می کند که جای هلهله نداردهمتی بی همت.
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    5 1
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    10 3
    یه بار پیام همتی رو دقت کنین متوجه این میشین که از تعلیق روسیه در FATF میخواد ماهیگیری کنه برسه به بلد نبودن زبان دنیا توسط اصولگراها!!! خسته شدیم از دست این جماعت بخدا.
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    2 1
    همتی بعد از این همه سال جمع کردن از سفره انقلاب یعنی هنوز نمی دونه که fatf و سویفت و بانک جهانی از یک جا دستور میگیرند! وزارت خزانه داری آمریکا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس