کد خبر 1467148
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
آلمان هتک حرمت مسجد الاقصی را اقدامی «تحریک آمیز» توصیف کرد

وزارت خارجه آلمان در اقدامی مداخله‌جویانه، در پی اعلام حکم اعدام برای جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر، کاردار جمهوری اسلامی ایران را احضار کرد.

به گزارش مشرق، رویترز به نقل از بیانیه وزارت خارجه آلمان، از احضار کاردار ایران در برلین از سوی وزارت خارجه آلمان «در ارتباط با حکم اعدام برای یک شهروند این کشور» خبر داد.

طبق این گزارش، برلین همچنین دو کارمند سفارت ایران را در اعتراض به حکم اعدام برای یک تروریست که تابعیت آلمانی هم دارد، عنصر نامطلوب خواند و به آن‌ها دستور داد این کشور را ترک کنند.

قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه (دوم بهمن) اعلام کرد پس از اتمام رسیدگی به پرونده و انجام تحقیقات، دادگاه انقلاب تهران جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر را به اتهام افساد فی‌الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی به اعدام محکوم کرد.

آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان ضمن اعلام احضار کاردار جمهوری اسلامی ایران، در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه اعلام کرد: «به او (کاردار ایران) اطلاع داده شد که ما نقض گسترده حقوق یک شهروند آلمانی را نمی‌پذیریم. از ایران می‌خواهیم حکم اعدام جمشید شارمهد را لغو کند و روند تجدیدنظر عادلانه بر اساس حاکمیت قانون برای او فراهم کند».

حمایت برلین از این تروریست در حالی است که طبق اعلام قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، بر اساس مستندات پرونده، جشمید شارمهد قصد انجام ۲۳ اقدام تروریستی داشته که موفق به انجام پنج مورد آن شده است.

پس از دستگیری متهم و صدور کیفرخواست، رسیدگی به این پرونده در هفت جلسه با حضور متهم و وکیل وی و شکات و خانواده شهدای ترور به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. متهم در مراحل مختلف رسیدگی به پرونده، مسئولیت تمام اقدامات تروریستی گروهک تروریستی تندر را برعهده گرفته و بر تاثیرگذاری خود بر مجریان و عوامل اقدامات تروریستی که به شهادت و زخمی شدن ده‌ها تن از شهروندان ایران منجر شده اذعان داشته است.

بر اساس اعلام قوه قضائیه، پس از بررسی کامل پرونده، مستندات و قرائن موجود و اخذ دفاعیات متهم و وکیل وی، بر اساس رای دادگاه اقدامات جمشید شارمهد به طور گسترده موجب اخلال شدید در نظم عمومی و از مصادیق افساد فی‌الارض بوده و بزهکاری متهم محرز و مسلم تشخیص داده و به اعدام محکوم شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    5 0
    اون موقعی که در حسینیه شیراز بمب منفجر شد و مردم به خاک وخون کشیده شدن آلمانیها لالمونی گرفته بودن
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 0
      قوه قضائیه دوم اسفند حکم اعدام رو اعلام کرد
  • ساس IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    4 0
    شار مهد را به حسینیه شیراز ببرید و همانجا با بمب بترکانیدش و فیلمش را برای جهان ارسال کنید. فیلم های تقبل مسئولیت از طرف شارمهد را به زبان آلمانی و انگلیسی و فرانسوی و عربی و هندی و اردو هم ترجمه کنید هم زیر نویس و حمایت دولت آلمان و کشورهای ناتو را از چنین افرادی را جار بزنید و در شبکه های اجتماعی زیر زمینی پخش کنید.
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      0 0
      فقط اعدام با طناب دار
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    5 0
    آنالنا بائربوک غلط خورد. سفیر یا کاردار یا هر خری که اینجا نمایندشونه رو احضار کنید و بهش بگید شهروند آلمان غلط کرده اینجا فعالیت تروریستی انجام داده. چون شهروند آلمان باید هر غلطی که دلش خواست بکنه و ما هم هیچی نگیم.
  • علی افصحی IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    1 0
    این آینه تمام نمای غرب وحشی است. این که گفته می شود غرب وحشی و یا به فرموده امام خامنه‌ای «هروقت سخن از دشمن می کنیم برخی رگ گردن کلفت می کنند»و همانند حجاریان توهم توطئه می نامند در حالتی که هرروز نشانه ای از توحش غرب وحشی نمایان تر از پیش می شود چند وقت قبل که اعتراض کنندگان آلمان نازی خیابانی را بسته و به پلیسی حمله ور شدند تمام وارثان هیتلر به خط شده و آن را ضد آزادی خوانده و خواستار اشدمجازات شدنداما همین وحوش در برابر حکم عادلانه جمشید شارمهد قاتل ده ها نفر و طراح ده ها عملیات تروریستی از جمله انفجار مراسم دعای حسینیه رهپویان شهدای شیراز، در دفاع از قاتل ضمن احضار سفیر ایران، دوتن از کارکنان سفارت را نیز عنصر نامطلوب می خواند در حالتی که همه هویت تروریستی جمشید شارمهد سرکرده گروهک جنایتکار سلطنت طلب «تندر»کاملا در دسترس است و با یک جستجوی ساده فیلم های فرمان به کشتار و نیز خرسندی اش از ترور افراد قابل مشاهده است. این موضع گیری آلمان نازی و غرب وحشی نشانگر ملاک های دوگانه آن هاست که برای غرب وحشی ،بشر یعنی غربی و باغ یعنی غرب چنان که بورل چندی قبل به زبان آورد و بایدن در تکمیل این اظهارات وقیحانه اضافه کرد«غیر آمریکایی ها لکه روی شلوار جین هم نیستند» بدبخت جریان اصلاحات آمریکایی که غرب وحشی را قبله آمال خود پنداشته و ارزش های آمریکایی سخن می گویند و انتظار غرب را جایگزین انتظار امام عصر نموده اند.
  • حسین IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    2 0
    باید وقتی کودتاچیان رو توآلمان گرفته بودن سفیرشون رو احضار می کردیم تا الان اضافه نخورن
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    2 0
    اقدام متقابل باید انجام بشه، وزارت خارجه تا کی باید منفغل باشه؟ فورا باید دوتا از کارمندای سفارتشون رو اخراج کنیم. لعنت به دولت نازی آلمان
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      0 0
      وزارت منفعل نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس