علی اکبر رشاد

آیت‌الله رشاد، استاد حوزه علمیه در حاشیه درس خارج خود با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن؛ کنایه‌های جالبی را خطاب به مسئولان مطرح کرد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

مرعشی: "عفو" وظیفه است!

مرعشی: "عفو" وظیفه است!/ ایران، اینگونه تبدیل به کوفه می‌شود

حسین مرعشی، فعال اصلاح‌طلب و دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با ایسنا پیرامون وعده رییس جمهور برای عفو اهالی رسانه، فرهنگ و ورزش و دانشجویان اظهار کرد: من این اقدامات را مفید، ولی دیرهنگام می دانم و امید دارم این اقدام نه از باب منت گذاری به اهالی هنر، فرهنگ و دانشگاهیان، بلکه از سر یک وظیفه ملی که بر عهده دولت است، باشد.

او همچنین افزوده است: امیدوارم مجموعه اقداماتی برای بهبود شرایط آغاز شده باشد تا در یک دوره زمانی مناسب، کشور به یک تعادل برسد که در آن تعادل، اکثریت جامعه آنچه را که می خواهد حاکم کند.[1]

*بایستی دقت کرد که نظام اسلامی تنها وظیفه‌ای که در قبال دستگیرشدگان امنیتی و ایضا اراذل و معترضین خیابانی دارد "رعایت قانون" است و لاغیر.

فلذا منطقا این نتیجه حادث می‌شود که بخشش اخیر مقام معظم رهبری صرفا یک گذشت مقتدرانه از خطای توابین بوده است که در حیطه اختیارات ولی فقیه صورت گرفت.

وظیفه یا تسامح نامیدن این اقدام مقتدرانه نیز عملا راهبری برای اغتشاشات آینده و ناجوانمردی در حق رفتار پدرانه رهبر معظم انقلاب است.

پیش از این، محمد عطریانفر، دیگر عضو مبرّز حزب کارگزاران نیز در اظهاراتی، "عفو رهبر معظم انقلاب" را یک نگاه تسامحی عنوان کرده بود![2]

طعنه مرعشی پیرامون اینکه "اکثریت جامعه آنچه را که می خواهد حاکم کند" نیز اشاره دارد به اینکه فرایند انتخابات در ایران مورد تأیید اصلاح‌طلبان نیست و منتخبین فعلی هم منتخب اکثریت نیستند!

این حرف غلط در حالی است که اولا انتخابات باید مورد تأیید قانون باشد (که هست) نه مورد تأیید این و آن!

ثانیا کسی که در یک انتخابات قانونی پیروز می‌شود یعنی منتخب اکثریت است.

و ثالثا بهتر بود آقای مرعشی به جای طرح این حرف‌های باطل به توضیح پیرامون اقدام شریرانه دوستان خود در ستاد اصلاحات برای "تحریم انتخابات" می‌پرداخت.(حزب کارگزاران در مخالفت با این اقدام در انتخابات شرکت کرد)

اینکه کسانی در حزب کارگزاران، اینچنین از فهم بدیهیات سیاست عاجز می‌نمایند؛‌ یا از سر دشمنی و کینه است و یا از سر هجر عقلانیت و مطالعه.

***

ایران، اینگونه تبدیل به "کوفه" می‌شود

مرعشی: "عفو" وظیفه است!/ ایران، اینگونه تبدیل به کوفه می‌شود

محمد موسوی خوئینی‌ها، فعال اصلاح‌طلب و دبیر کل مجمع روحانیون مبارز اخیراً در اظهاراتی که سایت جماران آنها را منتشر کرد، گفته است: اصولی را که امام بر اساس آنها موفق شد آن کار عظیم را انجام بدهد و آن اعتماد را در مردم ایجاد کند، انگار کنار گذاشتیم و فراموش کردیم. این مردم و اعتماد مردم نقطه اصلی و مرکزی قدرت امام بود و ما این را از دست داده ایم. یعنی در اثر بی عرضگی ما، این اعتماد مردم را از دست داده ایم و به یک چیزهایی چسبیده ایم که فکر می کنیم آنها خیلی مهم است.

او می‌افزاید: "من نسبت به کسانی که بعد از امام در سطوح مختلف، چه رهبری و چه سطوح پایین تر، مملکت را اداره می کردند، هرگز ذره ای با سوء ظن نگاه نمی کنم. یعنی هرگز فکر نمی کنم آنها اهل دنیا و ریاست و شهوات بوده اند و به این دلیل مشکل ایجاد کرده اند. همه آنها می خواستند کار خوبی انجام دهند، ولی خیلی ها به اصول کار توجه نکردند و اصول از دست رفت. آدم ها بد نیستند و حتی بعضی از آنها خیلی هم خوب هستند و از من و شما هم بهترند، ولی چون آن اصول را از دست داده اند، به نظر من امروز اعتماد مردم خیلی شکننده شده است."[3]

*ما قضاوت پیرامون کنایه‌های مسبوق به سابقه خوئینی‌ها به رهبر معظم انقلاب و کارنامه بلندبالای دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران را به قضاوت مخاطبان محترم می‌گذاریم.

لکن باید درباره ژست اصولگرایی و اعتمادطلبی خوئینی‌ها این توضیح را به مردم شریف ایران عرض کرد که شکننده اصول؛ اوست که دست به "تحریم انتخابات" می‌زند. چه مگر می‌توان صندوق رأی و انتخابات را از دستاوردها و اصول انقلاب اسلامی جدا کرد؟!

مردم باید بدانند که این موسوی خوئینی‌ها بود که قبل از انتخابات 1400 بیانیه‌ای داد و صراحتا اصلاح‌طلبان را تشویق به تحریم انتخابات کرد.[4]

او در بیانیه خود گفته بود که در انتخابات ثبت نام کنید و اگر تأیید نشدید؛ پس دیگر تکلیفی ندارید!

آیا این ذبح اصول امام و انقلاب نبود که فردی معمم به مردم و سیاسیون بگوید حضور حداکثری در انتخابات منوط به تأیید صلاحیت‌هاست؟

آیا پایمال کردن دستاوردهای نظام و رهبری در ابعاد مختلف اقتصادی، امنیتی، دینی و سیاسی عدول از اصول امام(ره) نیست؟!

مردم و همه خواص سیاسی باید به پاسخ یک سؤال بیاندیشند و آن اینکه این رذالت از کجا نشأت می‌گیرد که عده‌ای به اسم امام(ره) مشغول ذبح بدیهیات مکتب امام (عقلانیت، معنویت و عدالت) هستند.

رهبری که دوست و دشمن به تبلور جمیع جهات ولایت فقیه در او معترف هستند و کارنامه‌اش را با ذکر سند و مدرک می‌ستایند؛ چرا از سوی موسوی خوئینی‌ها و در قالب یکی از بیانیه‌های قبلی او به عنوان مقصر اوضاع کشور معرفی می‌شود؟![5]

رهبر چه گناهی دارد جز تأکید بر رأی به گزینه‌های جهادی، رفع گرانی، دوری مسئولان از فساد،‌ ساده‌زیستی،‌ مشارکت در انتخابات و حفظ امنیت کشور.

آیا همین رهبر نبود که در جریان حوادث اخیر با اینکه اغتشاشگران ده‌ها نیروی حافظ امنیت را کشتند،‌ شعارهای رکیک سر دادند و علیه قانون بپا خواستند اما دست به "عفو پدرانه و مقتدرانه" زد؟!

رفتار امثال خوئینی‌ها نظیر همان رفتاری است که در کوفه‌ی دوران امیرالمؤمنین علی(ع) رخ داده است. که برخی از مردم و خواص با خیر مطلق یعنی علی(ع) دشمن شدند چون علی(ع) خیر بود اما مطابق شهوات این قشر از مردم و خواص حرکت نمی‌کرد.

فلذاست که در گزارش کتاب وزین الغارات می‌خوانیم که "بیشتر اهل کوفه، قرّاء کوفه، اهل حجاز، اهل شام و همه‌ی قریش با آن حضرت بد دل بودند."

راه دفع فتنه‌گری امثال آقای خوئینی‌ها "جهاد تبیین" از طریق بیان خوب و ارائه اسناد و دلیل است.

***

کنایه آیت‌الله رشاد به مسئولان

مرعشی: "عفو" وظیفه است!/ ایران، اینگونه تبدیل به کوفه می‌شود

رسا گزارش داد: آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، مدرس حوزه علمیه و عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی طی سخنانی در حاشیه درس خارج فقه‌القضا در حوزه علمیه امام رضا(ع) با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفته است:

"کاش به اندازه‌ای که مردم موقع‌شناس هستند برخی از مسئولان نیز موقعیت‌سنج بودند و به همان اندازه که مردم پای نظام هستند و وفادارانه و با احساس مسئولیت هستند و در جایی که نیاز است به میدان می آیند؛ مسئولانی که از قافله مردم تاخیر دارند نیز چون مردم عمل کنند."[6]

*تفسیر سیاسی از سخن عقلانی آیت‌ا... رشاد این است که همانطور که مردم برای حمایت از نظام و ولایت فقیه به تکلیف خودشان عمل می‌کنند؛ مسئولان هم وظیفه دارند به تکالیف خود در قبال مردم و نظام اسلامی عمل کنند.

و مبارزه با گرانی بیقاعده، دفاع از باورهای دینی و ارزشی مردم، لبخند نزدن به مخالفان نظام، عملکرد بر مسیر عدالت،‌ دوری‌گزینی از فساد و احترام به مردم و نخبگان را نصب‌العین خودشان قرار دهند.

کنایه آیت‌ا... رشاد از این حیث صحیح و بجاست که می‌بینیم بازار اقلام مورد نیاز مردم درگیر "گرانی بیقاعده" و نبود نظارت است، قوانین مربوط به حوزه مسکن که تأثیر مستقیمی در کاهش قیمت‌ها دارد از سوی دولت اجرا نمی‌شود، خودرو درگیر گرانی و توزیع ناعادلانه است، وعده‌های انتخاباتی بر زمین مانده و قس علی هذا.

مسئولان همچنین باید بدانند که اگر به وظیفه خود عمل نکنند البته مردم دست از حمایتشان از انقلاب و رهبری برنمی‌دارند. لکن رأیی که داده‌اند را پس خواهند گرفت و آنرا به‌نام گزینه‌های بهتر به صندوق می‌اندازند.

***

1_ isna.ir/xdNkWF

2_ mshrgh.ir/1464114

3_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1584741

4_ mshrgh.ir/1121882

5_ mshrgh.ir/1121882

6_ rasanews.ir/0033m9

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 79
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    21 5
    مرعشی ، موسوی خوئینی ها و امثالهم ، از سر دشمنی و خیانت این حرفها را می زنند و خوب می دانند که در زمین استکبار بازی می کنند در ضمن کافیه یحقیق بکنید ببینید که ثروت برادر زن هاشمی رفسنجانی قبل از انقلاب چه مقدار بود و الان چقدره ؟!!!
    • محمد IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      5 0
      اینا از رو نمیرن، یه جوری میگه اهالی هنر و فرهنگ، انگار همه دستگیرشدگان اهل هنر و فرهنگ بودند. تازه همون اهالی هنر بازداشتی هم، اهل فرهنگ نبودند، خخخ!
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      2 1
      ثروتی که با در شیشه کردن خون ملت بدست آورده اند و برای فتنه‌گری و خیانت برعلیه مردم و کشور هم هزینه می کنند
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      3 0
      مرعشی باز هم که حرف بیخود میزنی!
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      2 3
      حرف درستی زده. نظر خیلی ها همینه. البته عفو زندانیان سیاسی منظورمه بیشتر.
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      3 0
      مرعشی پاسخگو باشد چرا هاشمی رفسنجانی آقای عزت الله سحابی را به زندان انداخته بود و ایشان را عفو نکرد ؟!
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      3 0
      مرعشی پاسخگو باشد چرا هاشمی رفسنجانی آقای عزت الله سحابی را به زندان انداخته بود و ایشان را عفو نکرد ؟!
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      5 0
      اصلاح طلبان و کارگزاران از جمله مرعشی هر وقت رای نیاورند یا میگن تقلب شده !!! یا میگن انتخابات رقابتی نبود و منتخبین فعلی منتخب اکثریت نیستن !!!
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      3 0
      اصلاح طلبان در انتخابات مجلس 98 دو تا دوتا لیست دادند و در انتخابات ریاست جمهوری تمام قد از همتی حمایت کردند اما شکست سختی خوردند حالا میگن انتخاب شدگان منتخب مردم نیستند !!!
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      3 0
      دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند مرعشی بهتره ساکت باشه.
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 0
      فروشنده فرهادی میگه
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      1 0
      نگرانی امام خمینی هم از همین روحانیون غربزده بود که فرمودند «برادرهای من! خواهرهای من! امروز آبروی اسلام... بسته به اعمال روحانیین است، روحانیین که مربی انسانها هستند، به جای انبیا نشسته اند، مبعوث از طرف انبیا هستند. آبروی اسلام امروز، آبروی اسلام در ایران امروز، بسته به اعمال همه است و خصوصاً روحانیون... همه مسئولید. لکن روحانیون بیشتر مسئولند. مبادا یک وقت اعمالی صادر بشود از این طایفه... [آنگاه] اشخاص مغرض گفته اند و می گویند که «ما از زیر بار دیکتاتوری رضاخان بیرون آمدیم و زیر بار دیکتاتوری آخوندها واقع شدیم». آخوند دیکتاتور نیست و دیکتاتور آخوند نیست.» (صحیفه امام، ج 8، ص 258)
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      2 0
      اگر عالِم فاسد شود، عالَم فاسد خواه شد
    • سوخته IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      2 0
      چقدر قیافه این اصلاح طلبها کریح و جهنمی است
    • IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      2 0
      من این اقدامات را مفید، ولی دیرهنگام می دانم و امید دارم این اقدام نه از باب منت گذاری به اهالی هنر، فرهنگ و دانشگاهیان، بلکه از سر یک وظیفه ملی که بر عهده دولت است، باشد.!!!!!! تو خر كجايي مردك بي سواد رانت خوار!!! اگر نبود نسبتت با هاشمي رفسنجاني الان نهايتا در روستا يك لبنياتي داشتي و ماست ميفروختي!!!!!فساد خانواده حسين مرعشي بابد بر ملا شود تا او خفقان بگيرد و اينطور وقيحانه براي رهبر مملكت تعيين تكليف نكند!
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      1 0
      گودرزی ترور کننده شهید مطهری شاگرد همین خویینی‌ها بود. لذا معصوم فرمود که جاهل را نمی بینی مگر اهل افراط با تفریط
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      0 0
      حالا وظیفه بود یا نبود تو چرا نگرانی؟
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    13 3
    مرعشی توحرف نزن فتنه گر
    • تک تیرانداز DE ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 0
      روزهای اول می گفتید عفو پدرانه ولی حالا رسیدید به عفو ملوکانه.
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      3 1
      دم دکتر احمدی نژاد گرم که این ملعون بیسواد را با اردنگی از سازمان میراث فرهنگی بیرون انداخت!!!! طوری که داغ ان هنوز روی ماتحت او هست!!!
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    5 3
    پس دفعه بعدی دیگه عفوی در کار نخواهد بود
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      3 1
      دفعه بعدی وجود نداره
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 0
      دفعه بعدی وجود نداره چون هرکه با ال علی در افتاد ور افتاد،اینجا مملکت امام زمان عج هست و خدا هوای امامش عج رو داشته و داره ،فکر نکن قراره همیشه اخر هر غلطی زندان باشه یکدفعه دیدی خدا زد کلن از هستی ساقطت کرد،پس بهتره حواست جمع باشه بفهمی داری چی بلغور میکنی
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 3
      دفعه بعدی وجود نداره چون هرکه با ال علی در افتاد ور افتاد،اینجا مملکت امام زمان عج هست و خدا هوای امامش عج رو داشته و داره ،فکر نکن قراره همیشه اخر هر غلطی زندان باشه یکدفعه دیدی خدا زد کلن از هستی ساقطت کرد،پس بهتره حواست جمع باشه بفهمی داری چی بلغور میکنی
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    9 1
    امثال مرعشی و خاندان او نشان داده اند که سطح تربیت و تعلیمشان این حد است که یک لطف را وظیفه طرف مقابل قلمداد بکنند. اینها بویی از قانون نبرده اند به همین دلیل فتنه ۸۸ را راه انداختند
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    5 1
    موسوی خوئینی شما از کدام امام سخن می گویید امامی که هاشمی می شناخت؟ اما امام مردم این است ملت بزرگ اسلامی مصمم است به نهضت اسلامی خود ادامه دهد واجازه دخالت خیانتکاران را در کشور خود ندهد ملت باتمام قوا باید در مقابل دسیسه ها مقاومت کند آِنهایی که خواب آمریکا را می بیتتد خدا بیدارشان کند آن روزی که آمریکا از ما تعریف کند باید عزا گرفت این فرمایشات امام را همه حتی دشمنان فهمیدند وشما جمع خوارج هنوز نفهمیدید!!! بزودی انگشت ندامت به دندان خواهید گزید وآنموقع ندامت برایتان سودی ندارد کمی از آن لانه دور شوید شاید خدا عنایت کند اگر دین ندارید جوانمرد باشید .
  • سید IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    7 0
    به یاد دارم که دوستان هم پالکی حسین مرعشی بارها به وی توصیه کرده اند که با توجه به سطح تحصیلاتت بهتر است تو به اندازه دانایی ات سخن بگویی نه به اندازه دارایی ات که همه می دانند چگونه به جیب زده ای!!!!
  • SE ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    8 1
    سخنان مرعشی نشانگر این است که اغتشاشگران عوامل اصلاحات و دار و دسته مرعشی هستند
  • علی افصحی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    8 1
    این که مرد خاکستری و البته شریر اصلاح طلبان اقرار کرده اصول را کنار گذاشته و اعتماد مردم را از دست داده اند حرف حقی است هرچند به طعنه!و نیز این که بسیاری از دست اندرکاران از جماعت مزور اصلاح طلب مرتجع یهترند این هم حرف درستی است هر چند به طعنه! این ناکث ولایت، گناه و سرنوشت سایه طرد شدگی از مردم را به رهبری و دولت مردمی و انقلابی جناب رئیسی نسبت داده اما ازلحن شکست خورده اش پیداست که بی اعتمادی مردم به این جماعت هشل هفت هزار گونه! راسفیهانه به رهبری و نظام نسبت می دهد به نظر می رسد که دیگر به آخر خط عمر بی حاصل فتنه گری خود یقین آورده که چنین اشفته سخن گفته چرا که وقتی حامیان مالی این جریان فاسد بی سوادانی چون مرعشی باشد عاقبتی جز این نمی شود برایشان متصور شد مرعشی بی سوادی که همه وجهه اش برادر خانم هاشمی مغروق است همین!و البته قارون اختلاسی خاندان هاشمی و یکی از حامیان مالی فتنه! مرعشی بی سواد عفو را وظیفه می داند!یعنی باید هم آیات عفو قرآن تغییر یابد و هم کتاب های حقوقی!این احمق حراف نه به قران شناس مراجعه نه ازحقوق دان می پرسد که عفو چیست فقط لب و دهن بوده و حرف می زند. در حالتی که عفو در حقوق خصوصی و نیز در قرآن آن جا که به اشخاص مربوط است آن راحق عفو کننده دانسته که می تواند عفو هم نکند و در مورد مسائل حکومتی و ولایی نیز حق حاکم و ولی فقیه می داند که به ید ولی بوده می تواند از موضع قدرت عفو یا تنبیه کند آن هم در حوزه فقط تعزیری یعنی اموری که حد شرعی برای آن الله قرار نداده است عفو راه ندارد.جای تعجب است که چگونه افراد بیسوادی چون مرعشی به خود اجازه می دهند در مورد مسائل فنی حکومتی و حقوقی نظر شیطانی بدهند.این احمق، اراذل و اوباش را دانشگاهی، اصحاب فرهنگ و هنر می داند که تنها سخنشان بعد از فرار عذرخواهی از عمرعاص بی پدر! بوده و به فرمایش امیرالمومنین «دین فروش» خطبه هشتاد و چهار نهج البلاغه «و یرضخ له علی ترک الدین رضیخه عمر عاص برای این که لقمه ای از معاویه نصیبش شود ترک دین کرد»! یا آن فاسدی که کشف حجاب می کند و سخن از تجزیه ایران و آزادی فحشا و...اما کلمه ای از شهدای مظلومی که به سخت ترین شکل به دست اشرار شهید شده اند و از هزاران مجروح و هزاران میلیاردخسارت که توسط همین هنرمندان! ه...زه به کشور وارد شده نمی گوید. لعنت به هر بی انصاف یاوه گو.
  • سربدار IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    5 2
    بایستی دقت کرد که نظام اسلامی تنها وظیفه‌ای که در قبال دستگیرشدگان امنیتی و ایضا اراذل و معترضین خیابانی دارد "رعایت قانون" است و لاغیر. فلذا منطقا این نتیجه حادث می‌شود که بخشش اخیر مقام معظم رهبری صرفا یک گذشت مقتدرانه از خطای توابین بوده است که در حیطه اختیارات ولی فقیه صورت گرفت. وظیفه یا تسامح نامیدن این اقدام مقتدرانه نیز عملا راهبری برای اغتشاشات آینده و ناجوانمردی در حق رفتار پدرانه رهبر معظم انقلاب است. پیش از این، محمد عطریانفر، دیگر عضو مبرّز حزب کارگزاران نیز در اظهاراتی، "عفو رهبر معظم انقلاب" را یک نگاه تسامحی عنوان کرده بود اولا انتخابات باید مورد تأیید قانون باشد (که هست) نه مورد تأیید این و آن! ثانیا کسی که در یک انتخابات قانونی پیروز می‌شود یعنی منتخب اکثریت است. و ثالثا بهتر بود آقای مرعشی به جای طرح این حرف‌های باطل به توضیح پیرامون اقدام شریرانه دوستان خود در ستاد اصلاحات برای "تحریم انتخابات" می‌پرداخت.(حزب کارگزاران در مخالفت با این اقدام در انتخابات شرکت کرد) اینکه کسانی در حزب کارگزاران، اینچنین از فهم بدیهیات سیاست عاجز می‌نمایند؛‌ یا از سر دشمنی و کینه است و یا از سر هجر عقلانیت و مطالعه. خواهش میکنم بروید برای خود و برای پریشان حالتان چاره کنید وگرنه همه ما ها یک پایمان اینجاست و یک پایمان لب گور است و به فکر گور خودمان هم باشیم اگر خواب بودید این حرف بس است اگر خودتان را به خواب زدید وای به حالتان که مورد نفرین نسل آینده خواهید بود
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    4 2
    رهبر چه منتی گذاشت ؟ چرا سعی میکنید با لفاظی با کلمات حق رو پایمال کنید؟ اگر بفرض محال وظیفه بی چون و چرای رهبر بخشش هم بوده ،خب الان مگه رهبر کار دیگه ای هم کرده؟ الان دیگر درد بی درمان شماچیه ؟ اگر رهبر برای بخشش هم باید سوال و جواب بشه، پس با بعضی افراد منافق که همواره کاری بجز همنوایی با فتنه ها ندارند چگونه و چه برخوردی باید بشه؟؟؟
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 1
    اگر بفرض محال وظیفه بی چون و چرای رهبر بخشش هم بوده ،خب الان مگه رهبر کار دیگه ای هم کرده؟ الان دیگر درد بی درمان شماچیه ؟
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      1 1
      درد بی درمان این جماعت واداده غربگدا که دستشون از اریکه های قدرت به مدد خدا و بصیرت ملت کوتاه شده بغض و حرصی است که تمامی نداره و در زمان های خودنمایی ملت و نظام اینطوری بروز میکنه!
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    4 0
    شما جناب مرعشی به سهم خودت و نه بیشتر برای حل مشکلات مردم چه کردی؟ اختیار گرونی دستت نیست،اختیار حقوق کارگر که دستته؟ اگر حقوق کارگر با تورم زیاد بشه که دیگه هیچ مشکلی نیست،چرا به جای شکایت کردن صرف ،اول به وظیفه خودت که داری براش پول و دستمزد میگیری به وظیفه خودت عمل نمیکنی؟؟عجیبه ،عده ای از مسئولان طبق معمول بجای پاسخگو بودن برای عمل نکردن به وظایف خودشون و گرانی خودشون رو به کناری کشیده ، توپ رو به زمین دیگران می اندازن
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    7 0
    شما جناب مرعشی به سهم خودت و نه بیشتر برای حل مشکلات مردم چه کردی؟
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    4 0
    عجیبه ،عده ای از مسئولان طبق معمول بجای پاسخگو بودن برای عمل نکردن به وظایف خودشون و گرانی خودشون رو به کناری کشیده ، توپ رو به زمین دیگران می اندازن
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    7 0
    مرعشی و خاندانش اگه انقلاب نمیشد معلوم نبود چه کاره بودن پول مفت و بیت المال اینهارو از راه راست بدر کرده
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      3 1
      بگو پول مفت اینها را هار کرده!
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 4
      کل حکومتيا همين بودن برادر،
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 0
    مفتخور کاسه لیس با ثروت بادآوره رانتی از مراکزی چون موسسه مولی الموحدین بهتر هست خاموش بشن و دهانشون رو ببندن که قی کردنشون حال ملت رو واقعا بد میکنه.
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 0
    موسوی خوئینی از اصول صحبت و قضاوت میکنه! بله از نظر اصول مورد نظر قاطبه ملت انقلابی، امثال موسوی خوینی ها فتنه گران منحرفی هستن که سالها در زمین دشمن بازی کردند و مشکلات و گرفتاری زیاد و بعضا جبران ناپذیر برای این نظام و ملت به بار آوردن.
  • علی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 0
    لطفا از کوتوله های که هیچ نبودند وبوسیله هاشمی رفسنجانی بزرگ شدند وبه اریکه قدرت چپانده شدند وبه نان ونوایی رسیدند چیزی نگذارید
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 1
    " همین رهبر نبود که در جریان حوادث اخیر با اینکه اغتشاشگران ده‌ها نیروی حافظ امنیت را کشتند،‌ ... اما دست به "عفو پدرانه و مقتدرانه" زد؟" نویسنده محترم بفرمایند کدام یک از اغتشاشگران که مرتکب قتل شدند مورد " عفو پدرانه رهبری" قرار گرفتند؟
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      1 0
      شگفتا!چقدر غیر منطقی، عزیز من مگر آقای خامنه ای پدر و یا مادر اولیای دم و مقتول بوده که شما توقع عفو داشتید؟؟؟طرف دیده شلوغه یه قمه باندازه شمشیر رو کرده توی کمر اینو اون کرده از اینور رفته از اونور در اورده یا دست پایینش مال مردم رو دزدیده ماشین و مغازه مال مردمو غارت کرده، یا اون بی....هایی که زدن یک انسان رو پاره پاره کردن با چاقو به بدترین وجه ممکن یا سوزوندن و کشتن،اینو ازادش کنن که چه بشه؟؟بیاد بقیه رو هم بکشه؟؟؟؟؟ اینهایی هم که مشمول عفو قرار گرفتن بخشیده شدن شعار داده بودن بر علیه رهبر و فریب مصی پولی رو خورده بودن ،نه اینکه اتش سوزی و دزدی و قتل و جنایت وووکنن ،بابا یکم فکر ترا بخدا اخه این چه خواسته غیر معقولیه؟
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    بصیرت که نباشه نتیجه این میشه
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    بصیرت که نباشه نتیجه این میشه،روزیشو از خدا میگیره ولی اب رو به اسیاب دشمن خودش و خدا یعنی شیطان میریزه
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    بصیرت که نباشه نتیجه این میشه،روزیشو از خدا میگیره ولی اب رو به اسیاب دشمن خودش و خدا یعنی شیطان میریزه،بعضی خطابه های جامعه ما رو باش که بجای طرفداری از حق مردم و حقیقت و تلاش برای حل مشکلات مردم ،شدن یه مشت خاله زنک سخنگوی و مدافع حقوق و منافع دشمن در داخل
  • محمد ملایی IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 1
    بالآخره باید پولی که از خارج میگرن رو حلال کنن وطن فروش که شاخ و دم نداره
    • FR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      1 0
      نه تنها شاخ و دم نداره بلکه بدستور کدخدا ، برایمان جانماز هم اب میکِشه ! 😡
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    رهبر که بخشید ولی شماها چه کردید ؟عملکرد شماها چیه؟اونی که باید جوابگو باشه رهبر نیست، اتفاقا شماها باید پاسخگو باشید
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    رهبر که بخشید ولی شماها چه کردید ؟عملکرد شماها چیه؟
  • FR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 1
    مرعشی بی ….. تو یکی ساکت !
  • محمد علی IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    مرعشی تاجر بیسواد نون هاشمی خور !
  • ح IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 3
    ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند!!
  • محمدایوب IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    یک سئوال از مرعشی آیا مجید انصاری اصلاح طلب نیست چند تا رای آورد یا همتی مگر کاندید اصلاح طلبان نبود چند تا رای آورد حیف که خجالت وشرم وحیا در قاموس اصلاح طلبان جایی ندارد اما اما پررویی
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    *بایستی دقت کرد که نظام اسلامی تنها وظیفه‌ای که در قبال دستگیرشدگان امنیتی و ایضا اراذل و معترضین خیابانی دارد "رعایت قانون" است و لاغیر. پانوشت: کاش همه جا همينجوری قانون رو عالی رعايت ميکردين، که مملکت رو فساد برنداره و به اين روز برسيم.
  • محمدایوب IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    آقای رشاد کاش مسئولین مانند مردم موقع شناس بودند
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 1
    توهین به ملت ایران است که ایران کوفه میشود آیا درکوفه حاکمیت مقصر بود یا کوفیان...یا امام علی و امام حسین سبب شدن کوفه به آن روز افتاد
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 1
    امثال موسوی و کروبی و خوئینی ها ذاتأ دنیاپرست و تشنه قدرت هستند. این افراد هر فعلی که به نتایج مثبت بیانجامد را وقتی تایید می کنند که از دار و دسته خودشون باشد در غیر این صورت از نگاه این جماعت دارای اشکال ست. رهبری فوق تصور امام خامنه ای رو بزرگترین سیاسیون دشمن می ستایند اونوقت این موجود و رفقایش چشم دیدن رهبری رو ندارند. به خدا ندارند. حسادت می کنند در حد اعلای اون. از ملت هم کینه به دل می گیرند چون محل سگ هم به اونها نمی گذارند. این جماعت مشابه در طول تاریخ اسلام داشته اند.اشعث کندی یکی از موارد مشابه اینهاست. دیگه خوب ترین و بهترین و آروم ترین این جماعت همون سلیمان بن سرد خزاعی ست! هرگز مصلحت را در زمان خود نمی فهمند و نمی شناسند. در نهایت وقتی کار از کار گذشت عمرشون چیه؟ اینکه توبه کنند و بر بدبختی خود اشک بریزند!
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 0
    لابد وظیفه شما هم خیانت و اختلاس و تفرقه اندازیه برید به جان سیدعلی دعا کنید که به حرمت ایشون ملت با شما کاری ندارند
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    3 1
    این بی شرف ها سالهاست از این حرفها میزنن،حضور مردم نشان داد که مردم برای حرفهای این قماش تره خرد نمیکنن.خدا سایه رهبری را رو سر این ملت حفظ کنه.
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      1 0
      ان شالله 🤲
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    همین مونده مرعشی رانت خواری با ثروت چند هزار میلیاردی اظهار نظر کنه . برو تو غارت مردک .
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    جناب مرعشی مشکل شما لقمه های حرامی است که همراه با تبار مرحوم رفسنجانی میل فرمودید اول آن را حل کنید
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    خوب رهبری به وظیفه ی خودشون عمل کردند شما کی قراره به وظیفه تون عمل کنین ؟؟؟
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 0
    آقای حسین مرعشی با داشتن خواهری که می گفت اگر ما برنده نشویم حتما تقلب شده از شما بیش از این انتظاری نیست که محبت نسبت به خاطیان را وظیف می دانی آنهایی که آزاد شدند هم خوشحالند هم تشکر کردند هم به راه زندگی می روند اما شما چقدر بدبختید که با این حرفهای بی ارزش می خواهید عقده های خود را نسبت نظام و دولت خالی کنی
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 1
    وقتی مواضع ، منش ، رفتار و کردار اصلاح طلبان را در سی سال گذشته به اسم خط امام با مواضع و رفتار دشمنان قسم خورده این انقلاب مقایسه می کنی به عمق فاجعه حاکم بر تفکر این نامردمانه نفوذی پی برده ، بطوری که در مقابل اینها خباثت های عمر و عاص رنگ باخته است.
  • وحید IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    این از عجایب و غرایب روزگار است که آنوسیها و بهاییان مزدور ساواک،موساد وmi6 که بعنوان مخبر در اطراف امام خمینی گماشته شده خود را پیرو خط امام معرفی میکنند! آنطور که از اقدامات (بینش،منش و کنش) که در جبهه گیری سیاسی موسوی خوینی ها سرریز شده و باطن سراسر مکر و حیله او را آشکار میسازد.یکی از عوامل اصلی شیفت کردن حزب توده از عقاید کمونیستی به فاز اسلام التقاطی موسوی خوینی هاست! این فرد خبیث باید در جایگاه متهم محکوم به اعدام پاسخ دهد که چگونه توده ایهای منفعل و جوانان غافل را باتفاسیر کابالیستی خود از اسلام به گولِم (موجودی ساخته شده از گِل توسط شیطان) تبیل میکند! قبل ازانقلاب موسوی خوینیها درجمع توده ایها پ مارکسیستها جلسات تفسیر قرآن میگذاشت و حروف مقطعه و مقدس”الٓم“ که در سور مبارکه بقره،آل عمران،عنکبوت،روم،لقمان و سجده که مخاطب خاص آن وجود حضرت ولیعصر(الم+هدی) سلام الله علیه است را تعبیر به ”انگلس،لنین و مارکس“ مینمود!
  • وحید/۲ IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    هَدیْ در المهدی بمعنی قربانی کردن نفس در راه خداست و کسی میتواند هدایتگر باشد که خود از حصار نفس آزاد باشد نه اراذل و اوباش لیبرال و متکی به سرویسهای جاسوسی که علی رغم متنعم شدن از برکات نظام اسلامی همواره در تلاشند حاکمیت جامعه شیعی را بنفع شیاطین استعمارگر مصادره نماید!
  • سید فروزان CH ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    اموال موسوی خویینیها مانند انتر اشغال و بی بی سی از مردم میگویند !!!!! ملت امدند در خیابان و گفتند اهل کوفه نیستند امام تنها بماند ، اهل کوفه همین شخص و مرعشی و دبکر هم فکرانشان هستند که از قبال این انقلاب شدهاند صاحب مال و زر و زور و حال شروع به جفتک اندازی
  • سعید IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 1
    اگر غیر از اصلاح طلب این سخنان را می گفت واکنشی را شایسته بود اما ، از یک مشت فلج مغزی چه انتظار می توان داشت .‌
  • کارمند ساده IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    یکی از وظایف این است که افراد پول دار که ادعا دارند مثل شما که وظیفه ی دیگران را گوش زد می کنند و فقر و زباله گردی و... را می بیند باید تکرار می کنم باید کل ثروتشان را ببخشند، والا این ثروت نه سرمایه مثل آتش به پهلویشان در آخرت می چسبید قرآن کریم....
  • ناشناس IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    به علت عدم نظارت بر بازار برخی کارخانه ها فروش برخی اقلام به بازار را از قبل از ۲۲ بهمن متوقف به طوری که این امر باعث افزایس قیمت و احتکار این اقلام توسط بازاریان گردیده .همچنین بازاریان شایعاتی را پخش میکنند مبنی بر اینکه یکبار قبل از پایان سال و بار دیگر در سال جدید افزایش قیمت خواهیم داشت .نمونه ان شرکت تولید کننده ایفون تصویری تابا و....
  • یزدان IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    خب عفو وظیفه هست دیگه تاز خسارت و مالی و روحی هم باید پرداخت بشه ما طلب کاریم نه شما
  • م IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    آقای مرعشی از سروظیفه باید بدترین الفاظ رکیک رو نثار افکار داغون و پوکیده ی شماکنم و شما هم ازسروظیفه فی الفور باید عفوکنی بزنی زیرش دوبرابرمیشه
  • نادر IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 1
    برخی عفو را وظیفه دیگران و خیانت و دیاثت را وظیفه خود میدانند. علی برکت الله آقای مرعشی
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    جناب مرعشی هم بالایتان را دیدیم هم پایتان در هیچکدام بوی صداقت و خدایی دیده نشد. حالا هم گر تو بهتر میزنی بستان بزن.
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 1
    مرعشی به دزدان و خائنین می گوید زندانی سیاسی، مثل فائزه هاشمی و عجله در آزادی آن دوستدار بهائیت و اشرافیت را دارد.
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    1 0
    خویینی ها،خاتمی مرعسی وخاندان هاشمی دراراجیفی که گفته اند،ونابودی خط امام بیشترین سهم رادارند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس