کد خبر 1464035
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
روسیه

گروه واگنر وابسته به ارتش روسیه از تصرف یک منطقه در نزدیکی شهر راهبردی باخموت در اوکراین خبر داد.

به گزارش به مشرق، گروه نظامیان واگنر وابسته به ارتش روسیه از تصرف یک منطقه در نزدیکی شهر کلیدی باخموت در شرق اوکراین خبر داد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش روسیه ماههاست در تلاش برای کنترل شهر باخموت است.

«یووگنی پریگوژین» رئیس گروه واگنر ارتش روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد، امروز یک شنبه حملات نیروهای واگنر به کنترل شهر «کراسنا هورا» در چند کیلومتری باخموت انجامید.

گروه نظامی واگنر، نقش مهمی در پیروزی‌های اخیر روسیه در اوکراین داشته‌ است. آمریکا اخیرا این گروه را در لیست گروههای جنایتکار طبقه بندی کرده است. «جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی در شورای امنیت کاخ سفید گفته، «معرفی گروه واگنر به عنوان سازمان جنایتکار بین‌المللی به ما این امکان را می‌دهد تا این گروه و کسانی که با آن همکاری می‌کنند را مجازات کنیم».

به موازات پیشرفتهای روسیه در شرق اوکراین، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در حال فشار به غرب برای ارسال تسلیحات بیشتر و پیشرفته تر از جمله جنگنده و سیستم دفاع هوایی است. او اخیرا به لندن و بروکسل سفر و در پارلمان اروپا سخنرانی کرده بود.

روسیه ۲۴ فوریه ۲۰۲۱ عملیات نظامی ویژه در اوکراین را با هدف نازی‌زدایی و غیرنظامی کردن این کشور آغاز کرد که ماه‌هاست با مداخله و کمک‌های تسلیحاتی غرب ادامه یافته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    8 1
    اگر روسیه کیف را هدف قرار دهد حتی بصورت الکی این امر باعث وحشت فراگیر از ارتش روسیه در میان دولتمردان و تخریب کامل روحیه مقاومت در جنگجویان اوکراینی می شود
    • داریوش IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      0 0
      واگنر گروهیست که در برابر داعش در ادلب و دیرالزور و... جنگید، ان شاء الله خداوند به آن ها خیر دهد که به یاری مسلمین آمدند، بر حامیان داعش لعنت
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    4 0
    باید انبارهای سوخت و کارخانجات سیمان این کشور هدف قرار بگیرد
  • من IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    12 3
    مشرق بزن جندالله واگنر کی به کیه
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      4 1
      لازم نیست مشرق بزنه اگه یه جوعقل سلیم داشته باشی میفهمی که آمریکا وانگلیس وکشورهای استعمارگرمثل فرانسه وپرتغال وآلمان وهلند حق رو میگن یاروسیه .
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 0
    ایران به این علت از تصرف بصره منصرف شد که نتوانست حتی یک پل را بر روی رودخانه اروند بنا نماید یا عراق از این رو ازجنگ و ادامه اشغال خرمشهر منصرف شد حالا اوکراینی چطور از رود دنیپر عبور می کند وتازه با ارتش روسیه هم جنگ هم می کنند تعجب دارد علاوه بر این رود دنیپر ده برابر اروند عرض دارد روسها انگار برای تفریح و سرگرمی به اوکراین امده اند و این پلها را هدف نمی گیرند
  • ساس IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 0
    خود باخموت هم ارزش نظامی ندارد. فقط یک قتلگاه عالی برای نیروهای مستقر در آنست.بهتر است ارتباط باخموت قطع شود و یک بخش برای صفر کردن مهمات فقط درگیر شود. و بقیه با سرعت دنبال نیروهای در حال گریز بروند.
  • مهدی IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    2 0
    این جنگ بزودی با پیروزی روسها به پایان میرسه اوکراین هم از دو طرف تجزیه میشه این حماقت اوکراین بود که با روسیه درگیر شد 100 هزار نفر افسر اوکراینی مردند در این جنگ در این یکسال این یک فاجعه تمام عیار برای اوکراین بود اون دلقک زلنسکی انقدر ابله و کوته نظره که فکر میکنه دنیای سیاست هم مثل دنیای هالیوود و سینماست یک ضرب المثل دارند اروپایی ها که میگن روسها چکمه هاشون رو پاکنند کل اروپا رو فتح میکنند این سخن گزافه نیست ما در جنگ جهانی دوم دیدیم که برلین توسط شوروی فتح شد یک یا دوماه بعد انگلیس و امریکا و بقیه کشورها تازه رسیدن به برلین روسها فاتح جنگ با اوکراین هستند دیر یا زود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس