کد خبر 1463003
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
«گروه هفت» در تدارک برای تحریم ایران و چین

کشورهای عضو «گروه هفت» در صدد هستندبه بهانه آنچه که عرضه قطعات با اهداف نظامی به روسیه می‌خوانند، تحریم‌هایی را علیه ایران و چین و کره شمالی اعمال کنند.

به گزارش مشرق، در شرایطی که کشورها و منابع غربی همچنان مدعی هستند که جمهوری اسلامی ایران از طریق کمک‌های نظامی به روسیه در جنگ اوکراین مشارکت دارد، روزنامه «بیزنس‌تایمز» سنگاپور در گزارشی به نقل از افراد آگاه نوشت که گروه هفت (G۷) در حال بحث در خصوص وضع تحریم علیه شرکت‌های چینی، ایرانی و کره شمالی است که مدعی است قطعات و فناوری با اهداف نظامی را در اختیار روسیه قرار می‌دهند.

در این گزارش آمده است که گروه هفت در صدد است بسته‌ای از اقدامات تحریمی را تا ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) در سالگرد آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین هماهنگ کنند.

این منابع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود به بیزنس استاندارد گفته‌اند که بحث ها هنوز در مرحله شکل‌گیری است و اقداماتی که هر یک از اعضای گروه هفت انجام می‌دهند، ممکن است یکسان نباشد و هنوز مشخص نیست که چه شرکت‌هایی ممکن است در فهرست تحریم‌های این گروه قرار بگیرد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید حاضر به اظهارنظر درباره این خبر نشد.

منابع آگاه می‌گویند که هرگونه اقدام در حقیقت تلاش گروه هفت برای اختلال در جریان موادی با اهداف نظامی به روسیه از طریق کشورهای ثالثی است که حاضر به پیروی از تحریم‌ها علیه روسیه که پس از جنگ اوکراین وضع شده است، نشده‌اند.

بر اساس این گزارش، گروه هفت نگران است که کشورهایی را که قرار است تحت تحریم‌ قرار دهد، به روسیه در دور زدن تحریم‌ها کمک کرده باشند.

ایالات متحده قبلاً با در خصوص اقدام چین در عرضه تجهیزات غیرکشنده به روسیه ابراز نگرانی کرده است و در همین راستا «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده نیز تصمیم داشت این نگرانی را با مقام‌های چینی در سفر به پکن در میان بگذارد که این سفر پس از ماجرای پرواز بالن چین بر فراز آسمان آمریکا لغو شد.

مقام‌های غربی به خصوص ایالات متحده به همراه اوکراین و متحدان این کشور بارها مدعی شده‌اند که جمهوری اسلامی از طریق عرضه پهپاد به روسیه در جنگ اوکراین مشارکت دارند و مقام‌های مسکو بارها این ادعاها را رد کرده‌اند و جمهوری اسلامی ایران نیز تأکید کرده که مسئله عرضه پهپاد به روسیه به قبل از جنگ اوکراین مرتبط می‌شود و ایران از نحوه استفاده این پهپادها هیچ اطلاعی ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ارش IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    5 2
    غلط کردن با موشک میزنیمشون
  • mohammad IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    6 4
    لعنت به ژاپن
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    5 1
    گروه هفت تصور می کنند روسیه بدون مطالعه وارد شده قطعا ظرف این چند سال زیر ساختهای خودش را بازسازی کرده بوده است - اکراین را قربانی مطامع شرق و غرب نکنید.
  • بی بی IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    6 2
    گروه هفت غلط کرده گروه هفت مشتی آشغال هستند فکر می کننده هر کی را بخواهند تحریم کنند گم بشن کم کم همه کشورها می فهمند که گروه هفت هیچ غلطی نمی توانند بکنند
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    6 1
    آمریکا میگوید ذغال سفید است و ماست سیاه، خجالت هم نمیکشد! این است حقیقت جهان بی سر و سامان امروز!
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      0 3
      واقعا بي سرو سامونه كه تو نظر ميدي
  • حسین IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    2 0
    هوا خیلی سرد شده.
  • شریف IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    8 0
    بفرمایند آفتابه لگنهاوحمام ودسستشویی رفتن ایرانی ها راهم به فهرست تحریمی اضافه کنن! یعنی اگه هرایرانی قضای حاجت یا استحمام کردهم تحریم بشه... ببینن چی دیگه مونده که تحریم نکردن!!
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      1 0
      برای قضای حاجت میتوانید از جیب های بایدن استفاده بفرمایید
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 2
    ایران کاملا تو دام روسیه خودش را گرفتار کرده و ضربه آن را مردم میخورن
    • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
      0 0
      یه مزخرفی شنیدی ، هی تکرارش میکنی...
    • ح IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
      0 0
      الله اکبر از این همه کودنی!!
  • احمد IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    0 0
    بدبخت ها هر چقدر هم تحریم کنید اگر جنگ بسیار سنگینی هم راه بیفتد ایران نباید به پای برجام برگردد و باید با توکل به قدرت لایزال الهی کشور بطور کامل و دقیق هسته‌ای کند تنها راه نجات ایران در هسته‌ای شدن است بس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس