فروش نفت با یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رکورد زد

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه در دی ماه امسال فروش نفت با یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رکورد زد عنوان داشت: دولت سیزدهم امیدی به خارج نبسته است و از توان داخل کشور بهره می گیرد.

به گزارش مشرق، محسن منصوری شامگاه سه شنبه در مسجد چهارمردان قم در سخنانی اظهار داشت: رشد اقتصادی کشور در سال جاری ۳ درصد بوده است و در ۹ ماهه ابتدای امسال صادرات کشور ۲۱ درصد افزایش یافته و تراز تجاری نیز ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری عنوان داشت: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم سه هزار واحد صنعتی راکد و غیر فعال در کشور به حالت فعال در آمده اند.

منصوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی معلمان که سال‌ها بر زمین مانده بود ابراز داشت: دولت سیزدهم در سال جاری ۳۸ هزار میلیارد تومان در راستای اجرای طرح رتبه بندی معلمان اعتبار اختصاص داده است که قبل از آن هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته بود و یکی از مطالبات فرهنگیان در این سال‌ها بوده است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری بیان داشت: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در راستای وحدت رویه و شفاف سازی برنامه‌ها و اقدامات دستگاه‌های مختلف دنبال شد و تاکنون بیش از ۸۰ درصد دستگاه‌های اجرایی از طریق این پنجره خدمات خود را به مردم ارائه می‌دهند.

بیش از ۱۵۰۰ روستا آبرسانی شدند

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: مشکل تأمین آب در استان‌های همدان و خوزستان مرتفع شد و بیش از ۱۵۰۰ روستا آبرسانی شدند و در طی این مدت پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی نیز وارد فاز عملیاتی شده است.

منصوری همچنین عنوان داشت: از ابتدای دولت سیزدهم بدهی‌ها در بخش صندوق‌های بازنشستگی، بانک مرکزی و همچنین سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

ماهانه ۱۵ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت دوازدهم پرداخت می‌شود

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه قبل از دولت سیزدهم روزانه تا ۷۰۰ نفر از هموطنان کشور به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست می‌دادند افزود: در این مدت مردم تورم بالای ۶۰ درصد را نیز تجربه کرده بودند و از سوی دیگر، دولت گذشته ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه در سال ۱۴۰۰ را به دولت سیزدهم تحویل داد و این دولت ماهانه ۱۵ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت دوازدهم را پرداخت می‌کند.

منصوری با بیان اینکه در دی ماه امسال فروش نفت با یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رکورد زد عنوان داشت: بخشی از مشکلات اقتصادی در سال‌های اخیر به دلیل معطل ماندن کشور به بهانه برجام بوده است؛ اما دولت سیزدهم امیدی به خارج از کشور نبسته و تمام توان خود را به ظرفیت‌های داخلی معطوف کرده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اقشار مختلف مردم از آغاز به کار دولت سیزدهم به جمهور دسترسی دارند اظهار داشت: این دولت در طی ۱۸ ماه گذشته هر روز یک سفر به استان‌ها و شهرهای مختلف کشور داشته است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری افزود: در سفرهای استانی دولت بالغ بر سه میلیون نامه به نهاد ریاست جمهوری ارسال شده و به بیش از ۸۰ درصد این نامه‌ها پاسخ داده شده است.

تزریق بودجه بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی

منصوری ادامه داد: در طی این مدت بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های عمرانی؛ بودجه اختصاص یافته است و در بیشتر سفرهای استانی رئیس جمهور بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان انواع تسهیلات خرد پرداخت شده است و دولت حضور به هنگام در وقوع حوادث دارد و با اقدامات تشریفاتی و اشرافی گری موافق نیست و داشتن روحیه جهادی برای دولتمردان در اولویت است و در راستای مبارزه با فساد نیز عزم راسخی دارد تا تحقق عدالت اجتماعی در کشور صورت گیرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور عنوان داشت: در دولت سیزدهم در حدود ۶۰۰ شرکت دولتی و بانک‌ها صورت‌های مالی خود را به صورت شفاف اعلام کردند، در حالی که در گذشته این اقدام صورت نمی‌گرفت.

وی با اشاره به اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها ابراز داشت: اگر روند پرداخت یارانه‌ها اصلاح نمی‌شد، دولت امسال می‌بایست ۶۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کرد که این امر موجب تورم فزاینده می‌شد.

منصوری با بیان اینکه در دو ۹ ماهه امسال در حدود یک میلیون خودرو در کشور تولید شد ابراز داشت: بازگشت آرامش به بازار خودرو نیازمند زمان است و عرضه خودرو در بورس دست بسیاری از دلالان را قطع کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • 1 IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    1 0
    این خبر شما از فروش نفت چیزی جز امید به خارج بودن نیست.
    • رضا IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      0 0
      داداش به پالایشگاه هایی میفروشیم که یک خودمون سهام دارشیم دو متحد استراژیکن.درامد غیر نفتی خیلی بیشتر نفتیه
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    1 0
    قیمت دلار هم رکورد زد.
    • فرزاد IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      0 0
      لابد از ۲۸۵۰۰ شده ۲۸۶۰۰ 🤣🤣💸گناه داری که مغز نداری
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    2 0
    شما ها که سال گذشته گفتید 2ملیون و چهار صد هزار بشکه نفت میفروشید حالا چی شده الان میگید با یک ملیون چهار د هزرا رکورد زدید؟
    • علی IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      0 1
      احمق تولید با فروش فرق داره بی سواد یانکی
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس