کد خبر 1462135
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
بورل

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با «وال استریت ژورنال» گفت تا جایی که می‌داند جایگزینی برای برجام وجود ندارد.

به گزارش مشرق، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گفت که منتقدان تلاش‌های او برای احیای توافق ایران شاید «به حد کافی متوجه خطرات ایران هسته‌ای» نیستند. وی افزود: «تا جایی که می‌دانم، جایگزینی برای این توافق به منظور جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران وجود ندارد».

او در ادامه مواضه مداخله‌جویانه اخیرش در حمایت از اغتشاشات در ایران، در این مصاحبه بر این موضوع اصرار داشت که نقشش به عنوان «هماهنگ‌کننده دیپلماسی هسته‌ای، مانع فشار بر تهران به دلیل اقداماتش در داخل یا خارج نمی‌شود». به نوشته وال استریت ژورنال، بورل به طور مرتب با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران گفت‌وگو می‌کند. بورل در همین خصوص مدعی شد: ببینید، می‌توانم آخرین مکالمه خود را (با او) به شما بگویم: مجازات اعدام را متوقف کنید. سرکوب را متوقف کنید ... اگر به همین روش ادامه دهید، رسیدن به هر نوع ترتیبات سیاسی را غیرممکن می‌کنید».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سپس در اشاره به ادعای مقام‌ها و رسانه‌های آمریکایی درباره قصد ایران برای ارائه موشک‌های بالستیک به روسیه به منظور استفاده در اوکراین که بارها از سوی مقام‌های ایرانی و روس رد شده، گفت انجام چنین اقدامی، «گامی بسیار بیش از حد خواهد بود» اما او معتقد است که تهران اکنون متوجه این موضوع است. طبق این گزارش، برخی دیپلمات‌های غربی مدعی هستند به نظر می‌رسد در داخل ایران بحث‌هایی در این خصوص که چه باید کرد، در جریان است.

به نوشته وال استریت ژورنال، بورل در این خصوص گفت: «باید بگویم هر بار که با ایرانی‌ها حرف می‌زنم، می‌گویند این کار را نخواهند کرد. اما بعد باید به آن‌ها توصیه کنم که اگر این کار را بکنید، همه چیز از جمله برجام بسیار دشوارتر خواهد شد».

به ادعای این گزارش، بورل گفت که با توجه آنچه «سرکوب داخلی و حمایت تهران از مسکو» خواند، نمی‌داند «آیا واشنگتن در صورتی که تهران از خواسته‌های مرتبط با توافق خود بکاهد، با احیای توافق هسته‌ای موافقت خواهد کرد یا خیر». مقام‌های آمریکایی در هفته‌های اخیر بارها اذعان کردند که بجای تمرکز بر گفت‌وگوهای مرتبط با برجام، بر حمایت از اغتشاشات اخیر در ایران که با شکست مواجه شد، تمرکز کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    2 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس