کد خبر 1462106
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
دفتر زلنسکی با آتش‌بس در اوکراین مخالفت کرد

دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین، برقراری آتش‌بس حتی از نوع موقت در این کشور را نوعی امتیازدهی به روسیه دانست و با آن مخالفت کرد.

به گزارش مشرق، «میخائیل پودولیاک» مشاور رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز (دوشنبه) در کانال تلگرامی خود از مخالفت دولت اوکراین با آتش‌بس خبر داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، پودولیاک در خصوص مخالفت دفتر زلنسکی با آتش‌بس در اوکراین تصریح کرد: «واگذاری هرگونه امتیازی، سرسپردگی است و ما تحت هیچ‌ شرایطی چنین اجازه‌ای را نمی‌دهیم. یک آتش‌بس موت تنها به مرحله بعدی از جنگ در اوکراین منتهی خواهد شد».

اواسط ماه ژانویه (ماه گذشته میلادی)، «ابراهیم کالین» نماینده رسمی رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که آنکارا قصد پیش‌برد ایده آتش‌بس محلی در اوکراین و اقدامات کوچک تنش‌زدایی محلی را دارد.

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین با تشدید فشار تحریم‌ها و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به کی‌یف به طولانی شدن جنگ اوکراین کمک کرده‌اند.

«نفتالی بنت» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی اخیراً در مصاحبه‌ای به جنگ اوکراین و سفر وی به روسیه و دیدار با رئیس جمهور روسیه اشاره کرد و گفت که فرصت خوبی برای آتش بس وجود داشت اما کشورهای غربی مانع از آن شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    0 6
    در جریانید که یک کشور اشغالگر بنام برادر روسیه مناطقی از کشور اوکراین را اشغال کرده حالا اون اشغالگران که سودای فتح یک هفته ای را داشت درخواست آتش بس کرده ، حالا زلنسکی خیانتکار آتش بس درخواستی پوتین را فریب می داند . الان باید با این احق زلنسکی چه کرد
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
      2 0
      برای برجام هم اینطور تحلیل کنی و تحریما هم اوکی هست
  • کارشناس مسائل متعلقه IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    0 0
    اولا برادر روسیه نیست
  • هانا IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    0 2
    آتش بست با اشغالگر معنی ندارد
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
      0 0
      شما هم بروید مثل مردم بدبخت اوکراین تو چادر زندگی کن تو این زمستان بعد با آتش بس مخالفت کن توی جنگ یمن و افغانستان و عراق مردم که در چادر نمی خوابیدند فقط مردها می جنگیدند نه بچه ها اما زلنسکی صهوینیست مردم اوکراین را به زنجیر کشیده و جنگ را به داخل خانواده های اوکراین برده زنان و کودکان را آواره کرده است
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    0 0
    ایران باید سریع 2 تن اوارنیوم 90 درصد تولید کند برای ساخت 40 کلاهک اتمی چون حداقل اورانیوم لازم برای ساخت بمب یا کلاهک اتمی 50 کیلو بشرط خلوص 90 درصد است در این موقع است که اروپا و غرب حاضر به آمدن پای میز مذاکره و به التماس کردن می افتند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس