کد خبر 14617
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۵

هشتمين دوره نمايشگاه "ياد يار مهربان" با حضور جمعي از مسئولان آغاز به کار کرد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، مراسم افتتاحيه هشتمين نمايشگاه اهداي کتاب به مدارس تهران با عنوان "ياد يار مهربان" بعداز ظهر ديروزشنبه 22 آبان، با حضور محمدباقر قاليباف شهردار تهران، سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش در بوستان گفتگو برگزار شد.
امير مسعود شهرام نيا مدير عامل موسسه نشر شهر و مدير نمايشگاه "ياد يار مهربان" در اين مراسم گفت: تعامل شهرداري و ديگر دستگاه هاي دولتي به خوبي در اين رويداد فرهنگي مشهود است. برپايي اين نمايشگاه تجربه موفقيت آميزي از همکاري شهرداري با وزارت ارشاد است که ثابت کرد کارهاي مشارکتي قابليت به ثمر رسيدن را دارند.
وي گفت:‌ براي برگزاري اين نمايشگاه 25 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است که به تناسب ميان 6000 مدرسه، 82 حوزه علميه، بيش از 60 خوابگاه دانشجويي و حدود 230 کتابخانه عمومي تهران تقسيم خواهد شد. با توجه به کمتر بودن تعداد مدارس 3 ميليون ريال براي مقطع ابتدايي و 3 ميليون ريال هم براي مقطع دبيرستان در نظر گرفته شد. در شهرستان ها نيز بسته به گستردگي کتابخانه ها اعتبارهاي از 10 ميليون ريال به بالا در نظر گرفته شده است.
شهرام نيا گفت:‌ بازديد عموم از نمايشگاه آزاد است و امسال براي بازديدکنندگان تخفيف 25 درصدي را در نظر گرفته ايم که اين ميزان براي کتابخانه هاي عمومي يا مدارس 30 درصد است. در هشتمين دوره از نمايشگاه ياد يار مهربان، 500 ناشر دعوت ما را براي حضور در نمايشگاه پذيرفتند و بيشتر فعالان عرصه نشر کتاب در نمايشگاه امسال شرکت کرده اند. باتوجه به بررسي هاي انجام شده 20000 عنوان کتاب در نمايشگاه عرضه شده است.
مدير عامل موسسه نشر شهر درباره ديگر برنامه هاي شهرداري تهران در هفته کتاب گفت:‌ در طول هفته کتاب، جشن کتاب يار را خواهيم داشت که در اين برنامه از کتابداران کشور تقدير به عمل خواهد آمد. برنامه خيابان کتاب و طرح شبکه سازي کتابخانه هاي عمومي تهران نيز از ديگر برنامه هاي پيش روي شهرداري تهران در راستاي بهبود سطح کتابخواني در کشور است. با بهره برداري از طرح شبکه سازي کتابخانه ها،‌ ديگر لازم نيست متقاضيان به کتابخانه ها مراجعه کنند و مي توانند از سايتي که براي اين طرح در نظر گرفته شده،‌ استفاده کنند.
وي ادامه داد: يک برنامه صبحانه کاري نيز براي ملاقات قاليباف و ناشران تدارک ديديم که با توجه به دشوار بودن انتخاب ميان ناشران براي شرکت در اين جلسه، قرار شد نمايندگان تشکل هاي مرتبط در اين جلسه حضور يابند.
شهرام نيا در پايان گفت: هدف ما اين است که سرانه مطالعه کتاب را به ازاي هر دانش آموز و طلبه حوزه علميه افزايش دهيم و طبق برآوردهاي صورت گرفته هر سال يک جلد به اين سرانه افزوده مي شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس