کد خبر 1461684
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
آمار جالب پلیس فتا؛ ۸۰ درصد مجرمان سایبری ۱۸ تا ۳۰ ساله‌اند

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران از بازداشت مدیر کانال تلگرامی با عنوان فروش سوالات کنکور که اقدام به کلاهبرداری سه میلیارد ریالی از کاربران در ازای فروش سوالات جعلی کنور کرده بود، خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ سید نظام موسوی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ با رصد انجام شده از سوی کارشناسان پلیس فتا مشخص ش که فردی با هویت نامعلوم در بستر شبکه‌های اجتماعی اقدام به فروش سوال تقلبی کنکور به بیش از ۱۰ نفر از داوطلبان کرده است که در همین راستا پرونده‌ای تشکیل شده و رسیدگی به موضوع به قید فوریت در دستورکار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا محل فعالیت این فرد در شهرپرند مورد شناسایی قرار گرفت، گفت:‌گرداننده این کانال تلگرامی در شهر پرند ساکن بود و اقدام به کلاهبرداری بیش از ۳۰۰ میلیون تومانی از داوطلبان کنکور سراسری کرده و سوالات جعلی را در اختیار آنان قرار داده بود.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه هماهنگی با مقام قضایی برای انجام عملیات انجام شد، گفت: ماموران پلیس فتا در عملیاتی این فرد را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند که وی در جریان بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

موسوی با اشاره به این پرونده به شهروندان و کاربران فضای مجازی گفت: فعالیت این نوع کانال‌ها در بستر شبکه های اجتماعی صرفا برای کلاهبرداری واخذ مبالغ کلان است و شهروندان به هیچ عنوان نباید به تبلیغات مربوط به فروش سوالات کنکور و آزمون‌های نهایی در شبکه‌های اجتماعی توجه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس