کد خبر 1461484
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سومین مقصد سفرش به آمریکای لاتین و پس از دیدار و گفت‌وگو با مقامات ونزوئلا، کاراکاس را به مقصد هاوانا پایتخت کوبا ترک کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سومین مقصد سفرش به آمریکای لاتین و بعد از حضور در ونزوئلا و دیدار با مقامات این کشور دقایقی قبل کاراکاس را به مقصد هاوانا پایتخت کوبا ترک کرد.

امیرعبداللهیان قرار است در این سفر با مقامات عالیرتبه کوبا دیدار و گفت‌وگو کند.

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی که به همراه هیأتی سیاسی در ونزوئلا حضور داشت، ضمن دیدار با «ایوان خیل پینتو» وزیر خارجه این کشور، با «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور، «طارق العیسامی» معاون اقتصادی رئیس جمهور و وزیر نفت، «دلسی رودریگز» معاون رئیس جمهور و رئیس مجلس این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس ملی ونزوئلا در دیدار امیرعبداللهیان گفت: ایران در شرایط سخت و دشوار ثابت کرد که دوست و برادر واقعی ماست.

وزیر امور خارجه همچنین در دیدار با همتای ونزوئلایی بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای تقویت روابط با ونزوئلا در همه زمینه‌ها و بدون هرگونه محدودیتی تأکید کرد.

«طارق العیسامی» معاون اقتصادی رئیس جمهور و وزیر نفت ونزوئلا هم در دیدار وزیر امور خارجه با اشاره به تجربیات فراوان ایران در حوزه انرژی و فنی، نسبت به انتقال این تجربیات به ونزوئلا و همکاری نزدیک‌تر در حوزه نفت ابراز تمایل کرد.

حسین امیرعبداللهیان پیش از این هم به موریتانی و نیکاراگوئه سفر و با مقامات این کشورها ملاقات کرده بود.

این نخستین سفر حسین امیرعبداللهیان به آمریکای لاتین پس از تصدی این سمت است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس