شهنوازی

مولوی شهنوازی، امام جمعه اهل سنت خاش در انتقادی تند علیه اظهارات مولوی عبدالحمید پیرامون به رسمیت شناختن اسرائیل تأکید کرد: این اظهارات نزد اهل سنت محکوم است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

مغزهای کوچک نفت‌زده و "هژمونی ایران"

مغزهای کوچک نفت‌زده و "هژمونی ایران"/ تمجید یک نماینده مجلس از سند 2030

محسن امین‌زاده، معاون وزارت خارجه دولت اصلاحات و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در بخشی از یک مصاحبه که کانال تلگرامی امتداد آنرا منتشر کرد پیرامون روابط چین با کشورهای حاشیه خلیج فارس گفته است: تاکنون چین به ایران به عنوان مهمترین و سهل‌الوصول‌ترین شریک راهبردی خود در زمینه تامین نفت و گاز در خلیج فارس نگاه می کرده است اما اکنون روی همکاری گسترده با همه کشورهای نفت خیز منطقه حساب می کند و از این نظر موقعیت ایران در روابطش با چین حتما تضعیف شده است و اگر این روند برای کشورهای منطقه و چین به خوبی پیش برود موقعیت ایران در بازار انرژی منطقه و جهان و در مناسباتش با جمهوری خلق چین خیلی ضعیف تر خواهد شد.

او در ادامه و در پاسخ به این سؤال که "در زمینه روابط تجاری چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا ایران از چین فاصله خواهد گرفت؟" اظهار می‌کند:

"حتما نه. ایران چه صلاحیت اقتصادی دارد که قادر به چنین تصمیم‌گیری در مقابل چین باشد؟ در زمینه روابط تجاری ایران و چین، ایران چاره ای ندارد که تحقیر سیاسی را تحمل کند و به همکاری با چین مشابه قبل ادامه دهد. اقتصاد ایران در حدی تنزل پیدا کرده که به آب باریکه صدور نفت قاچاق به چین بشدت وابسته است. طبعا ایران به خاطر رنجیدگی شدیدش واکنشی نخواهد داشت و این اقدام چینی ها را هم نادیده خواهد گرفت. زیرا در وضعیت فعلی روابط اقتصادی غیر متعارف و به شدت آسیب پذیر دو کشور برای ایران حیاتی است. ایران نفت قاچاق به چین می فروشد به قیمتی خیلی ارزانتر از قیمت جهانی و چین هم در یک فرآیند انحصاری پیچیده از طریق پالایشگاه هایی که در معرض خطر تحریم آمریکا نیستند، نفت خام ارزانتر از هر جای جهان را از ایران می خرد. ایران خشنود است که در شرایط انسداد کامل تجارتش با جهان، می تواند به هر قیمتی به چین مقدار محدودی نفت بفروشد و با هزار دوز و کلک و پرداخت های اضافه و خرید کالاهای درجه دو و سه چین، از جمله در صنعت خودرو، از این کشور کالا وارد کند." [+]

*البته از کسی که در فتنه سال ۸۸ صراحتا علیه مردم، جمهوریت و حاکمیت نظام اسلامی شوریده است؛ انتظاری جز همین ادبیات دشمنانه و ذلیلانه علیه "هژمونی ایران" نبوده و نیست.

لکن حقیقت چیز دیگری می‌گوید...

و روایت حقیقت این است که چین و ایضا روسیه بیشتر از آقای امین‌زاده فهمیده‌اند که ایران اسلامی که توانسته ۴۴ سال در مقابل شدیدترین تحریم‌های دشمنانش سرپا بماند، از اقتصاد همپیمانانش دفاع کند و به لنگر امنیتیِ تعیین‌کننده در منطقه و حتی در جهان تبدیل شود؛ صاحب قدرتی بلامنازع در اقتصاد است.

فلذا اینکه آقای امین‌زاده و دوستان ایشان با یک غوره دچار سردی شده‌اند و فکر می‌کنند حواشی سفر مقام حزب کمونیست چین به حاشیه خلیج فارس آغازگر دوران تاریک در اقتصاد ایران است؛ یک تصور کودکانه بیشتر نیست.

آقای امین‌زاده باید بداند چینی که در مقابل حملات ژاپنی‌ها بخشی از خاک خود را از دست داد؛ امروز به نظاره رفتارهای متحدی امن و قوی به نام ایران نشسته است که در همه جنگ‌های نیابتی و مستقیم با آمریکا پیروز میدان بوده است.

امروز چینی‌ها خیلی بهتر و بیناتر از امثال امین‌زاده تجهیزات ایرانی را می‌بینند که در اقصی‌نقاط جهان چگونه سرنوشت جنگ‌ها را تعیین می‌کنند.

و یا محموله‌های سوخت ایرانی چگونه از لبنان تا قلب آمریکای لاتین را در تسخیر خود گرفته و به متحدانش یاری می‌رساند.

آیا سیاست خارجی چینی‌ها تا این‌اندازه ابله است که چنین متحد قدرتمندی را یک متحد دسته‌چندم یا حاشیه‌ای بداند؟!

چه اگر اینطور بود؛ چین با ایران وارد توافق راهبردی ۲۰ ساله نمی‌شد.

ذهن نفت‌زده، نگاه دشمنانه و چشم دچار انکار، ۳ خصلتی است که امثال امین‌زاده را از "تحلیل صحیح" باز داشته است و اجازه رؤیت هژمونی ایران را به آنها نمی‌دهد.

اظهارات ذلیلانه‌ای مثل " ایران چه صلاحیت اقتصادی دارد که قادر به چنین تصمیم‌گیری در مقابل چین باشد؟ و در زمینه روابط تجاری ایران و چین، ایران چاره ای ندارد که تحقیر سیاسی را تحمل کند"! همان لسان خودتحقیر امثال رزم‌آرا در سال ۲۹ است که در اشاره به ایران عزیز ما گفته بود: "ملتی که لیاقت لولهنگ سازی ندارد چگونه می‌تواند صنعت نفت را اداره کند"![۱]

***

انتقاد تند مولوی شهنوازی از مولوی عبدالحمید

مغزهای کوچک نفت‌زده و "هژمونی ایران"/ تمجید یک نماینده مجلس از سند 2030

مولوی شهنوازی، امام جمعه اهل سنت خاش در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری رسا پیرامون صحبت های اخیر مولوی عبدالحمید و حمایت او از رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: ما ایرانی هستیم و ایران خانه ما است و هرکسی که برخلاف مبانی نظام اسلامی سخنی بگوید ما آن را نمی پذیریم.

او می‌افزاید: من امام جمعه خاش هستم و از اوایل انقلاب به عنوان یک بسیجی به نظام اسلامی خدمت کردم و دوبار هم توفیق حضور در جبهه و دفاع مقدس را داشته‌ام لذا پذیرش چنین سخنانی برای بنده سنگین و آن را به هیچ وجه نمی پذیرم.

مولوی شهنوازی همچنین تصریح می‌کند: خطاب به کسانی که علیه مسلمانان مظلوم فلسطین، وحدت بین شیعه و سنی و انقلاب اسلامی یاوه گویی می کنند، می گویم که اظهارات شما نزد اهل سنت محکوم است.[۲]

*صحبت‌های مولوی شهنوازی از مصادیق "جهاد تبیین" است.

چه اینکه بایستی این مسئله بیش از پیش برای همه ایرانیان مسجّل شود که فتنه‌گری مذهب نمی‌شناسد و کسی که در خلاف جهت آرمان‌های عقلانی اسلام و انقلاب حرکت کند؛ خواه منتظری شیعه باشد و خواه عبدالحمید سنی؛ جایی در دل مردم ایران نخواهد داشت.

عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه مسجد مکی زاهدان اخیراً در اظهاراتی با مزاج به رسمیت شناختن اسرائیل گفته است: مردم ایران در فلسطین هم خواهان صلح هستند و معتقدند حکومت اسرائیل و مردم فلسطین باید صلح کنند و فلسطینی‌ها به یک حکومت مستقل برسند![۳]

تأکید می‌شود که حفاظت ویژه از جان مولوی شهنوازی یک ضرورت است و قضیه ترور مولوی عبدالواحد ریگی نباید تکرار شود.

***

۱_ https://www.mizan.news/۱۵۱۷۴۷

۲_ rasanews.ir/۰۰۳۳bl

۳_ khabaronline.ir/xjGq۹

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    9 12
    مولوی عبدالحمید از اسراییل دفاع نکرد
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    4 4
    هیچ چیز مثل غرور آدمی را زمین نمی زنه. هر چیزی خوبی و بدی داره شما خوبیهاش را بگیر بدیهاش را بریز دور.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    9 5
    اصلاحاتچی همینقدر پست و رذل است که درست مانند وزارت خزانه داری و یا خارجه آمریکا نفت ایران را که به صورت قانونی به یک کشور دیگر فروخته می شود "نفت قاچاق" می نامد. اصلاحاتچی همین قدر وطنفروش و رذل و دون است.
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      5 0
      لعنت به چپ وراست که دزدپرورش میدن
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      0 0
      دقیییییییقا. پست ، خائن، بی هویت، نوکرصفت. جبون، عافیت پرست تنبل. کدخداپرست ، وقیح و پررو و از خودراضی و خودبزرگ بین خصلت غالب در این جماعت هست. و عجیبتر اینکه همیشه هم حاشیه امنی برای خودشان دارند در حالیکه سی و چند سالیکه مملکت در دستان نالایق این جماعت بوده به گواه تاریخ و اسناد جز عقب نشینی مفتضحانه در مقابل دشمنان و خسارات بی حد و مملکت برباد ده بر کشور و ملت و نظام وارد نشده.
  • امیرحسین IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    7 1
    بله صحبت از پروتئین های جدید مثل خوردن حشرات است. هر دم از این باغ بری می رسد.
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    9 3
    لطفا از مولوی شهنواز محافظت کنید عبدالحمید مزدوران بیرحمش را سراغ او خواهد فرستاد.
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    1 2
    راه ولایت روشنه
  • محمدایوب IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    1 0
    آقای امین زاده تحقیر سیاسی فروش نفت به چین است یا اینکه رییس جمهور مورد حمایت شما آرزوی دیدار رییس جمهور آمریکا حتی در توالت را داشت تحقیر این است یا راه ندادن نماینده دولت اعتدال به آمریکا تحقیر این است یا ندادن سوخت به وزیر امور خارجه زبان دان شما در آلمان تحقیر این است یا عکس گرفتن وزیر دولت اعتدال با هواپیما که بعد هم ندادند تحقیر این است که نمایندگان مجلس دهم سلفی گرفتن با موگرینی البته شرف وحیا وخجالت در قاموس اصلاح طلبان معنی ندارد
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    3 0
    حال آدم از وطن فروشا بهم میخوره
  • علی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    1 0
    پروتیین جدید یعنی خوردن حشراتی مثل جیرجیرک و لارو کرم نوش جون امثال همین خانم و همفرانش که فکر میکنن هرچی از اون ور برسه نماینده مسجل ترقی و پیشرفته یواش یواش ترقیلت دیگه ای مثل پرچمهای رنگین کمانی هم بلا اشکال میشن از نظر امثال ایشون. الان خدایگان جدید و مقدس که هیچ احدی حق نافرمانی ازش رو نداره بعد از هولوکاست همین مفسده به نام ۲۰۳۰ میشه میگن نه جرات دارید در خوصوص ترنس ها دگر باشان اقلیت های منحرف عقیدتی و فکریو رفتاری ، فیمنیست ها و امثال هم نظر مخالف با که چه عرض کنم انتقاد بفرمایید تا شما رو به عنوان کافران به لیبرال دموکراسی تکفیر و از همه چی ساقط کنن.
  • علی افصحی IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    1 0
    سخنان امین زاده چند وجهی است که یکی از وجوه آن نشر اکاذیب است که باید از جانب دفتر حقوقی وزارت نفت و یا از طرف مدعی العموم به صورت جدی پی گیری و مورد مجازات قرار گیرد ارزان فروشی و با دوز و کلک فروشی نفت و ارزانترین فروشی و... این ها اکاذیبی است که این کپسول نفرت و کینه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز، علیه نظام منتسب کرده . این حق نظام اسلامی است که این دشمن شدیدش را به خاطر نشر اکاذیب مورد پیگرد قرار دهد قرآن در سوره بقره آیه دویست و چهار می فرماید « و من الناس من یعجبک قوله فی الحیوة الدنیا و یشهد الله علی ما فی قلبه در دنیا سخنان برخی که خدا را هم ضمیمه اقوالشان می کنند شما را به تعجب وامی دارد و «هو الد الخصام و این شدیدترین دشمن خداست و «اذا تولی سعی فی الارض لیفسد فیها و یهلک الحرث و النسل امین زاده از جمله کسانی اند که وقتی در قدرت نفوذ کرده بودند فساد را روی زمین بسط داده و عملکردشان تولید و نیروی کارآمد انسانی را به مرز نابودی کشاندند»! وجه دیگر سخنان امین زاده بد خواهی های آرزویی خود و جناحش هست که آرزو می کنند ایران اسلامی در ضعف و مسکنت باشدهمانی که آمریکاییان موقعی که در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی، ایران را ترک می کردند بیان داشتند که «حالا ما می رویم ولی خیلی زود التماس می کنید برگردیم!» و از سخنان آرزویی آمریکاییان چهل و چهار سال گذشته و هرگز ایران مقتدر تقاضایی از شیطان بزرگ نداشته و نخواهد داشت.امین زاده طوری سخن گفته که انگار او و روحانی جهانگیری نبودند که تمام عملکردشان تعطیلی مملکت و عقب افتادگی و شرطی کردن اقتصاد کشور به برجام بوده و این ها نبودند که روند روبه رشد کشور را با وقفه تلخ یک دهه مداوم روبه رو ساختند؛علاوه بر این که در فتنه هشتاد هشت ،غرب وحشی و شیطان بزرگ را به طمع انداخته و ماشین تحریم را روشن کردند.ضمن این که امین زاده و غرب گدایان هم جناحی اش خیال می کنند که ارتباط نظام اسلامی با کشورها از جنس وابستگی است در حالتی که امام خامنه‌ای به همه این ذلیلان غرب وحشی برای همیشه جواب روشنی داد که فرمود « ما با کشورها مراوده داریم اما متکی به هیچ کشوری نیستیم»امین زاده ها غرب زدگانی اند که ظرفیت درک این را ندارند که هم می شود مستقل بود و هم با کشورها مراوده داشت. سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • هادی IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    1 0
    مواظب شهنواز باشید تا به سرنوشت مولوی ریگی دچار نشه
  • سید فروزان CH ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    1 4
    رژیم اشغالگر و شبکه اینتر اشغال باید به وجود افرادی چون محسن امین زاده افتخار کنند که چنین سرمایه های خوبی در ایران دارند که داوطلبانه و مجانی در خدمت آنها هستند .
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    1 0
    مشکل جامعه ونظام این است که کسانی که بايد در رسیدگی وبرخورد با دروغهای این مزدوران اجانب خوابند و گرنه اگر بیدار بودند.با آن بی حیا که در مقابل دوربین های داخلی وخارجی با گستاخی تمام لجن پراکنی در مناظره کرد و ادعا نمود ۳۸ سال دوختن دهان ها واعدام ها را قاطعانه جواب می دادند و سرجایش می نشاندن امروز این پادوها و نوچه ها چون اعتماد عبد الحمید و....جرات نمی کردند کارهای نکرده وکوتاهی و بریز وبه پاش های خود در سال‌های گذشته را بنام نظام بزنند این ظلم و مظلوميت تا کی ادامه دارد آقایان اینها از دشمن بدترند و بیدار شو نیستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس