کد خبر 1460063
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵

تفاوت رانا پلاس با 206 (SD)

زمانی که افراد می‌خواهند بین دو خودرویی که در یک رده قیمتی هستند و امکانات نسبتاً مشابهی دارند، یکی را انتخاب کنند با مشکل مواجه می‌شوند. برای انتخاب راحت‌تر بهتر است افراد اطلاعات خود را در خصوص هر کدام از این خودروها بالاتر ببرند.

رانا پلاس و 206 (SD) دو خودرویی هستند که در بازار ایران طرفداران خاص خود را دارند. اما تفاوت رانا پلاس با 206 (SD) چیست و کدام را باید گزینه بهتری برای خرید دانست. تا انتها با ما همراه باشید تا در خصوص این دو خودرو و تفاوت رانا پلاس با 206 (SD) اطلاعات بیشتری کسب کنید.

تفاوت رانا پلاس با 206 (SD)

تفاوت رانا پلاس با 206 (SD)

خودروی 206 (SD) یا صندوقدار در اوایل سال 1385 به بازار عرضه شد. این خودرو با توجه به طرفداران بسیار زیاد 206 توانست نظر افراد بسیاری را به خود جلب کند. پس از سپری شدن 4 سال و با توجه به استقبال بسیار خوب مردم از 206 صندوقدار، ایران خودرو تصمیم گرفت که خودروی دیگری در همان سبک بسازد و به بازار عرضه کند که این خودرو در نهایت رانا نام گرفت.

پس از سپری شدن 10 سال از عرضه رانا، ایران خودرو تغییرات بسیاری را روی این خودرو اعمال کرد و رانا پلاس به بازار معرفی شد. قیمت رانا پلاس و 206 صندوقدار را باید در یک رنج دانست و همین امر باعث شده تا انتخاب میان این دو خودرو سخت‌تر شود.

تفاوت رانا پلاس با 206 (SD) از نظر فنی

تفاوت رانا پلاس با 206 (SD)

موتور رانا پلاس را باید یکی از محبوب‌ترین موتورها نزد ایران خودرو دانست. در این خودرو از موتور (TU5) که پیش‌تر روی خانواده‌ پژو آن را مشاهده کرده بودیم، استفاده شده است. این موتور 105 اسب بخار و 142 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

پس باید بگوییم که از نظر موتور و همچنین گیربکس تفاوتی میان 206 صندوقدار و رانا پلاس دیده نمی‌شود. البته در رانا پلاس سقف شیشه‌ای از گیربکس نیمه اتوماتیک استفاده شده تا این خودرو عملکرد بهتری داشته باشد.

از نظر وزن هم این دو خودرو بسیار نزدیک به یکدیگر قرار دارند و رانا پلاس 50 کیلوگرم از 206 (SD) سنگین‌تر است. این موضوع اندکی شتاب رانا پلاس را کاهش داده اما نمی‌توان این عدد را بسیار زیاد و چشمگیر دانست. میزان مصرف سوخت این دو خودرو نیز بر اساس آمار اعلام شده توسط ایران خودرو بسیار نزدیک است و پژو 206 (SD) در هر صد کیلومتر چیزی نزدیک به 0.3 لیتر مصرف سوخت بیشتری دارد.

مقایسه ظاهری رانا پلاس با 206 (SD)

تفاوت رانا پلاس با 206 (SD)

ظاهر خودرو را باید کاملاً امری سلیقه‌ای دانست. سلیقه هر فرد می‌تواند با فرد دیگر متفاوت باشد. با توجه به این که ساختار این دو خودرو بسیار شبیه به هم است و به نوعی باید رانا پلاس را یک فیس‌لیفت از 206 (SD) دانست نمی‌توان تفاوت عمده و عجیبی را مشاهده کرد. چراغ‌ها، آینه‌ها و سپرها را باید مهم‌ترین تفاوت‌های ظاهری این دو خودرو با یکدیگر دانست.

باید بدانید که طول رانا پلاس 10 سانتی‌متر و عرض آن 3 سانتی‌متر بیشتر از 206 صندوقدار است که این اعداد را نمی‌توان تفاوت عجیب و زیادی دانست. شاید بزرگ‌ترین فرق در صندوق عقب آن‌ها باشد. صندوق عقب 206 (SD)، 450 لیتر و رانا پلاس 400 لیتر ظرفیت دارد.

مقایسه آپشن‌های رانا پلاس و 206 (SD)

از نظر آپشن‌ها رانا پلاس حرف بیشتری برای گفتن دارد و از آپشن‌های بیشتری در آن استفاده شده است. در رانا پلاس آپشن‌هایی نظیر دی لایت، کروز کنترل، چراغ‌های راهنمای روی آینه، کلید کنترل سیستم صوتی روی فرمان و درگاه بلوتوث وجود دارد که اثری از آن‌ها در 206 صندوقدار نیست. البته سیستم تهویه 206 صندوقدار را باید آپشنی دانست که رانا پلاس از آن بی‌بهره است.

همچنین از نظر بخش ایمنی نیز میان این دو خودرو تفاوت عمده‌ای وجود ندارد و مشخصات رانا پلاس و 206 اس دی از نظر ایمنی بسیار شبیه به یکدیگر است. سیستم تعلیق فرمان جلو و عقب، سیستم‌های کمک پایداری، ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع نیروی (EBD) و دو کسیه هوا امکاناتی هستند که از نظر ایمنی در هر دو خودرو وجود دارد. به همین دلیل فرق بسیار خاصی در خصوص بخش ایمنی میان این دو خودرو وجود ندارد.

قیمت رانا پلاس و 206 (SD)

قیمت رانا پلاس و 206 (SD) هم تفاوت بسیاری با یکدیگر ندارند و همین امر هم انتخاب میان این دو خودرو را دشوارتر می‌کند. در زمان نگارش این مطلب قیمت رانا پلاس 450 میلیون تومان و قیمت 206 صندوقدار 451 میلیون تومان است. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از قیمت روز و بازار خودروهای متفاوت مانند رانا پلاس و 206 صندوقدار به سایت خودرو 45 مراجعه کنید تا قیمت روز و دقیق این خودروها و بسیاری از خودروهای دیگر را بدانید.

تفاوت رانا پلاس با 206 (SD)

رانا پلاس یا 206 (SD)، کدام بهتر است؟

با توجه به شباهت‌های بسیاری که میان این دو خودرو وجود دارد شاید، سلیقه‌، نیاز و دسترسی راحت‌تر را بتوان به عنوان عامل‌های تعیین‌کننده در این انتخاب دانست. افراد با توجه به این که از کدام خودرو بیشتر خوششان می‌آید و کدام یک از آن‌ها را راحت‌تر می‌توانند خریداری کنند باید در خصوص این دو خودرو تصمیم بگیرند و گزینه مناسب را خریداری کنند.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس