کد خبر 1459679
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
بررسی ویژگی های گران ترین جواهر ساپینتو/ چرا سیلوا حرفه‌ای‌ترین دفاع وسط لیگ است؟

بازیکن برزیلی تیم استقلال جزو معدود بازیکنان این تیم است که غیر از یک دیدار مقابل صنعت نفت آبادان در همه مسابقات این تیم به میدان رفته است.

به گزارش مشرق، رافائل سیلوا که جزو ثابت‌ترین مهره‌های این فصل استقلال به شمار می رود یک ویژگی خاص نیز در بازی اش دارد که باعث شده یکی از مورد اعتماد ترین بازیکنان ریکاردو ساپینتو به شمار برود.

مدافع تنومند استقلال با ۱۹۳ سانتی متر قد و ۸۴ کیلو وزن در این مدت کنار چهار بازیکن مختلف با سبک بازی های متفاوت در ترکیب آبی پوشان حضور یافته است. رافائل سیلوا در ۱۶ مسابقه لیگ برتری، یک بازی سوپرجام و یک دیدار جام حذفی کنار عارف غلامی، روزبه چشمی، محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی در قلب خط دفاعی تیم استقلال به میدان رفته و از این نظر تا به اینجای کار رکورد جالبی را در فصل جاری از خود برجای گذاشته است. همراهی سیلوا با ۴بازیکن مختلف آن هم در پستی که بسیاری از کارشناسان معتقدند حضور در پست مدافع میانی نیاز به هماهنگی زیادی دارد، نشان دهنده توانایی های این بازیکن است.

سیلوا فصل گذشته نیز وقتی در نقل و انتقالات زمستانی به استقلال آمد تا جای خالی سیاوش یزدانی و مرادمند (که سرباز شده بودند) را پر کند بلافاصله پس از چند روز در دفاع میانی تیم استقلال به میدان رفت. سیلوا درست ۴ روز بعد از ورود به تهران در بازی مقابل صنعت نفت (در تهران) کنار غلامی بازی کرد. مسابقه‌ای که امیرحسین حسین زاده در دقیقه ۳۳ تک گل برتری آبی‌پوشان را به ثمر رساند تا تیم فرهاد مجیدی برنده بازی هفته بیست و دوم لیگ برتر گذشته باشد. او در اسفند ماه سال گذشته هم در اولین تجربه اش در مصاف روبروی پرسپولیس در دربی با حضور تماشاگران یکی از بهترین بازیکنان استقلال بود.

حالا همین بازیکن پس از ۱۴۱۲ دقیقه حضور در ترکیب این فصل استقلال ثابت کرده چرا با قیمت ۹۰۰ هزار یورو (بر اساس اعلام سایت ترانسفر مارکت) گران قیمت ترین بازیکن تیم استقلال بین جواهرات خاص این تیم مانند یامگا (با ۸۵۰ هزار یورو) و... به شمار می رود.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس