سیدحسن عاملی

آیت‌الله سیدحسن عاملی، عضو مجلس خبرگان رهبری از اینکه خبرگزاری‌های خارجی هنگام پخش گزارش از ایران، عمداً مکان‌های نامناسبی را برای ضبط گزارش‌های خود انتخاب می‌کنند انتقاد کرد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

یک گزارش مالیاتی که دولت باید تکذیبش کند!

نقش 3 گانه آخوندی در گرانی، بنای آشوب و ذبح راه‌حل/ یک گزارش مالیاتی که دولت باید تکذیبش کند!

فرشاد مؤمنی، اقتصاددان و از چهره‌های نزدیک به جریان اعتدال و اصلاحات اخیراً در سخنانی که سایت جماران آنها را منتشر کرد،‌ پیرامون بودجه 1402 گفته است:

"افزایش حقوق کارکنان دولت -در بودجه سال آینده- 20 درصد پیش‌بینی شده درحالیکه میزان مالیات بر در آمد کارکنان بخش عمومی 26 درصد و میزان مالیات بر درآمد کارکنان بخش خصوصی 67 درصد رشد داشته است. چطور می شود برای مالیات بر ثروت روند نزولی در نظر می گیرید اما به درآمد کارکنان که می رسید، قضیه انقدر جدی می شود؟ مرکز پژوهش های مجلس می گوید در سال 1400 کارمندان بخش عمومی و خصوصی به طور متوسط نفری 8.4 میلیون تومان مالیات داده اند در حالیکه شاغالان صنف طلا و جواهر 6.7 میلیون تومان، نمایشگاه دارها 4.7 میلیون تومان، وکلای دادگستری 2.1 میلیون تومان و مشاوران املاک 1.3 میلیون تومان پرداخت کرده اند. خیلی حیرت انگیز است که مالیات عایدی بر ثروت را تهیه می کنند اما سود ناشی از سپرده بانکی و سود خرید وفروش سهام مشمول آن نمی شود. پس قرار است چه چیزی را مشمول کنید؟"[1]

*اظهارات آقای مؤمنی حتما بایستی با پاسخ رسمی از سوی مقامات دولتی همراه باشد وگرنه در افکار عمومی حمل بر صحت می‌شود.

دولت در لایحه بودجه 1402 حدود ۳.۵ میلیون مودی حقیقی مالیاتی افزوده است و گفته می‌شود که چشم‌انداز ترسیمی دولت برای مالیات سال آینده؛ افزایشی حدود 59 درصدی را نشان می‌دهد.

فضای ترسیم شده از سوی مومنی، هرگز مناسب یک اقتصاد مقاومتی و حکومتی که به عدالت اقتصادی اعتقاد راسخ دارد، نیست.

مجلس باید در این زمینه بصورتی تأثیرگذار ورود کند.

***

نقش 3 گانه آخوندی در گرانی، بنای آشوب و ذبح راه‌حل

نقش 3 گانه آخوندی در گرانی، بنای آشوب و ذبح راه‌حل/ یک گزارش مالیاتی که دولت باید تکذیبش کند!

عباس آخوندی، فعال اصلاح‌طلب، عضو ستاد میرحسین موسوی در سال 88 و از وزرای ادوار وزارت مسکن، اخیراً طی یادداشتی به تشریح فضای کشور و نقش سیاستمداران در این فضا پرداخته است.

آخوندی در یادداشت خود دست به ترسیم فضایی از اوضاع کشور زده است که بخش‌هایی از آنرا در ادامه می‌خوانید:

_ کمتر روزگاری برای سیاستمداران چنین تیره و تار بوده ‌است. نه دل شادی در قدرت دارند و نه رویی در میان مردمان. از سویی، قدرت آنان را رمانده که خودی نیستند و از سوی دیگر، معترضان خشمگین بدبین به هرکه ربطی با سیاست رسمی دارد. از چشم آنان، سیاست دنیای نیرنگ و نامردی است. صحنه‌ سیاست چنان زشت و پلشت و همراه با دروغ، ریا، خودخواهی، فساد، نابرابری و ظلم ترسیم شده که دیگر نه بازیگر و نه تماشاگری دارد.

_ مجلس و دولتی برخاسته از رای اقلیت تکیه بر اریکه قدرتِ رسمی زده و معترضان آنان را به چیزی نمی‌گیرند تا که دشنامی نثارشان کنند. صحنه‌ ویران سیاست جای خود را به میدان تاخت خشم، نفرت و اعتراض داده ‌است. مردمان تحقیر شده فرصتی برای فریاد یافته‌اند. روزگار، روزگار فریاد است. هرچه فریاد بلندتر باشد، هلهله‌ پاسخ گرم‌تر است. ولی، کار ویژه‌ سیاست فریاد نیست. آرامش و تدبیر است. هنر سیاست‌ورزی مدیریت تعارض، ایجاد سازگاری و خلق امید و صلح اجتماعی است و سیاست‌ورزان و سیاستمداران ملی بازیگران چنین میدانی هستند. هنری که اگر هنروری هم به آن آراسته باشد فعلا خریداری ندارد.

_ تشخیص مساله‌ ایران. آب بسیار گل‌آلود است. حق و باطل به ‌شدت درهم‌آمیخته است. در کنار شهروندانی که ‌بحق معترضند، صداهایی شنیده می‌شود که دشمنی آنان با ایران و ایرانی از خورشید روشن‌تر است. به همین سیاق، کسانی که بر نگاه‌داشت وضع موجود اصرار می‌ورزند، گویی رنج و درد مردم، ناکارآمدی سیستم و ناتوانی آن در راهگشایی مسیر توسعه، امنیت و رفاه ملی را نمی‌بینند. ولی، به گمان من مساله‌ ایران بسیار روشن است و سیاستمداران باید از حیرت و هراس بیرون آیند. اینکه تصور کنیم که این سیستم بدون تحول ساختاری و پذیرش حق حاکمیت ملت امکان حل مساله‌ ایران را دارد، خودفریبی و دیگرفریبی است. بنابراین، سیاستمدار بدون لکنت زبان باید در کنار مردم بایستد و تمام عذرها و بهانه‌ها را کنار بگذارد.

آخوندی در ادامه یادداشت مطول خود، راه سیاست‌مداران در این اوضاع ترسیمی را استقامت بر راه اصلاحی دانسته است.[2]

*دقت شود که مسئله امروز ایران در فضای سیاسی، "اعراض از واقعیت" و ترسیم شیطنت‌آمیز شرایط برای اغراض فردی یا جریانی است.

بعید است آقای آخوندی نفهمد کسانی که ترسیم او از شرایط کشور را می‌خوانند بلافاصله وارد شرایط ناامیدی محض شده، آهی سرد برمی‌کشند و در این حیرت که "چه خواهد شد؟!" به سر خواهند برد.

و آیا جنایتی از این بالاتر که رجل سیاسی یک کشور بزرگ و البته موفق؛ اینچنین نسبت به ناامید سازی مردم و برنشسته بر شهوات ذهنی عده‌ای عوامزده حرکت کند و در حرف‌های او کمتر اثری از واقعیت و عقلانیت باشد؟!

مجددا دقت شود که گویا در نظر آخوندی فضای فعلی حتی از دوران جولان ساواک در اذهان سیاسیون نیز بدتر است، اراذل و اوباش خیابانیِ اغتشاشات مهسا همان "مردم" هستند(!)، نظام اسلامی هیچ دستاورد مثبتی برای زندگی و اقتصاد مردم نداشته، حق مشخص نیست و سیاستمدار هم باید به صحنه بیاید و در مقابل هرگونه عوامزدگی و حرف فاقد عقلی کرنش کند!

آیا این فضای فعلی ایران است؟!

اولا سیاست‌مداری که بخواهد در مقابل هر بی‌عقلی و سوختنی در خیابان کرنش کند که سیاستمدار نیست. بلکه از "بانیان آشوب" است. و خاصه از فرماندهان بنای آشوب هم می‌شود آن‌هنگام که سهمی بزرگ در وقوع مشکلات اقتصادی داشته باشد.

ثانیا انتظار بود آخوندی بعنوان یک سیاستمدار به صحنه بیاید و سهم خودش از بابت مشکلات موجود (که البته گرانی مسکن و مخالفت با طرح مالیاتی CGT نشان می‌دهد سهم کمی هم نیست) را بپذیرد.

ثالثا مشکل اقتصادی و امنیتی و... در کجای دنیا و در کدامین حکومت جهان نیست که آخوندی به این بهانه سیاه‌ترین فضای ممکن و یک "زیست جهنمی" را در ایران تصویر کرده است؟!

و رابعا اوضاع "هژمونی ایران" آنکه آخوندی ترسیم کرده،‌ نیست.

مردم ایران امروز کمترین مالیات جهان را می‌پردازند و ارزان‌ترین نان و سوخت جهان را در اختیار دارند، از امن‌ترین کشورهای جهان هستیم،‌ انتخابات قانونی داریم، اکثریت مردم با اغتشاشات خیابانی موسمی همراه نیستند، قوانین کشور به راحتی اجرا می‌شوند و امید اصلی مردم برای حل مشکلات یعنی "صندوق رأی" نیز علیرغم تحریم‌های اصلاح‌طلبان اما همچنان برقرار است و مردم هر دولت یا مجلسی را نخواهند؛ آنرا کنار می‌گذارند.

چرا آخوندی به حقایق فوق‌الاشاره اعتنایی ندارد و با چشمانی بسته به ترسیم شرایط برای مخاطب پرداخته است؟!

همه باید بدانیم که راه بصیرت نافذ و سیاست‌ورزی اصولی از مسیر عقلانیت و ترسیم واقعیت می‌گذرد.

عقلانیتی که می‌گوید باید مثبتات را در کنار نقاط منفی دید.

و واقعیتی که تنها در یک بعدش خواستار تعیین سهم آخوندی در مشکلات موجود و راه‌های تکرار نشدن اشتباهات امثال اوست.

پس از آن عقلانیت و این واقعیت است که می‌توان به "تحلیل صحیح" رسید و راهکارهای اصولی که از دالان اقتصاد مقاومتی، عدالت و مدیریت جهادی می‌گذرند، ارائه کرد.

***

چرا رسانه‌های خارجی لوکشین خبری مناسبی را از ایران انتخاب نمی‌کنند؟

نقطه‌زنی عضو مجلس خبرگان درباره یک غفلت رسانه‌ای

نقش 3 گانه آخوندی در گرانی، بنای آشوب و ذبح راه‌حل/ یک گزارش مالیاتی که دولت باید تکذیبش کند!

ایرنا گزارش داد: آیت‌ا... سیدحسن عاملی، عضو مجلس خبرگان رهبری، اخیرا در دیدار با معاون وزیر ارشاد از اینکه خبرگزاری‌های خارجی هنگام پخش گزارش از ایران مکان‌های نامناسبی را برای ضبط گزارش‌های خود انتخاب می‌کند و در نگاه جهانیان، تهران زیبای ما و کشور بزرگ و عزیز ما را تنزل می‌دهند انتقاد کرد و گفت:

"من تعجب می‌کنم که چگونه مسئولین وزارت ارشاد از این مسئله غلفت کرده‌اند. سایر کشورها با ظرافت خاصی هیمنه عمرانی خود را به رخ جهانیان می‌کشند. نباید غرور ملت ما شکسته شود و ضروری است که وزارت ارشاد بر روی این موضوع دقت داشته باشد."[3]

*تصویرسازی غلط از فضای ایران اسلامی؛ یکی از اصلی‌ترین دستورکارهای دشمن در جنگ نرم است که همچنانکه آیت‌ا... عاملی نیز بر آن تصریح کرده‌اند؛‌ این مسئله مورد تغافل مسئولان امر واقع شده است.

برای این مسئله البته توجیهاتی مثل آزادی بیان،‌ لزوم رفتار خوب با رسانه‌های خارجی در ایران و از این قبیل نیز بیان شده است لکن تذکر مناسب و معقول به رسانه‌های خارجی مبنی بر لزوم انتخاب لوکشین مناسب برای مصاحبه و پلاتو؛ مغایر این توجیهات نیست.

چرا باید اجازه داد عکاسان و عوامل رسانه‌های خارجی در ایران همواره فضایی را برای پلاتوها، عکس‌ها و مصاحبه‌های خود انتخاب کنند که به شدت تاریک،‌ خراب و غمزده است و هیچ اثری از پیشرفت‌های ام‌القرای جهان اسلام در آن نیست؟!

آیا اذعان چند سال قبل جک استراو (وزیر خارجه اسبق انگلیس) به اینکه تهران از پایتخت‌های اروپایی هم پیشرفته‌تر است؛ نتوانست مسئولان امر را از خواب غفلت بیدار کند که چرا باید واقعیت‌های پیشرفت و آبادانی ایران به جای رسانه‌ها از زبان یک دشمن خارجی شنیده شود؟![4]

مسئله سیاه‌نمایی و تقلا برای انکار البته فقط مختص رسانه‌های خارجی نیست و برخی رسانه‌های داخلی نیز منحصرا در همین حیطه فعالیت می‌کنند که قال و مقال و تأسف پیرامون این قضیه مجالی دیگر را طلب می‌کند!

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1582888

2_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-594084

3_ https://irna.ir/xjLC7k

4_ https://irna.ir/xj4wp8

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    4 2
    شترگاوپلنگ ترين كشور دنيا خودمونيم و هيشششششششكي نميتونه روي دستمون بلند بشه ! علي بركت الله
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      5 2
      دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند آخوندی بهتره ساکت باشه.
    • علی IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      0 1
      کاش مسئولین دولتی و مجلسی و قضایی و فعالان فرهنگی هم به اندازه هنجارشکنان جسور و جدی و شجاع بودند
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      2 0
      افساد طلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل دادند حالا هی وراجی می کنند.
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      2 3
      افساد طلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل دادند حالا هی وراجی می کنند.
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      3 0
      افساد طلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل دادند حالا هی وراجی می کنند.
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      4 3
      کارگزاران و اصلاح طلبان 34 سال بعد از انقلاب حکومت کردند و نتیجه عملکردشون افزایش شدید فاصله طبقاتی و فقر و فساد و تبعیض و بیکاری و رکود بوده و مملکت را به قهقرا بردند آخوندی چرا شرم نمی کند و یاوه گویی میکنه ؟!
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      0 1
      چرند نگو الان که مجلس انقلااااابی داریم چراشفافیت درسامانه علنی رای وداراریی وخواظهاری روکلیدنمیزنه تارانت وفساد ازبین بره
  • حسن IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    7 3
    خدایی امیدی در مردم نیست جنسها مواد غذایی روز بروز گرانتر میشود هیچ ثباتی در قیمتها نیست برای کار و بورس و سرمایه گذاری هیچ چشم انداز مثبتی نیست
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      2 2
      اگر دولت افساد طلبان تداوم داشت الان دلار 100 هزار تومان و در اثر جنگ اوکراین قحطی شده بود ناشکری نکنیم.
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    1 5
    خبرگزاری‌های خارجی هنگام پخش گزارش از ایران، عمداً مکان‌های نامناسبی را برای ضبط گزارش‌های خود انتخاب می‌کنند انتقاد کرد. آیا مکان مناسبی هم وجود دارد ؟ اگر داقعا به رگ غیرت تان برخورده است اماکن نامناسب ، مناسب سازید.
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      3 0
      پرونده اختلاس 500 هزار میلیارد تومانی مهدی آخ.... به کجا رسید ؟!
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    2 1
    فرشاد جان پسر خوب تازه از خواب بیدار شده ای ، همه شماها کدام کارتان روی حساب و کتاب است که این یکی با بقیه نمی خواند .برو قرص هایت را بخور و شب هم زود بخواب
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    8 1
    جناب آخوندی سازنده این فضای فعلی غیر از شماها و رقبایتان کس دیگری هم هست ؟
  • ز.اکبری IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    8 1
    سلام چراافرادی مثل آخوندي ها محاکمه نمی شوند آخوندي که افتخارش این بودکه دردولت پلشت ها آجرروی آجر نگذاشته، و موجب گراني مسکن شده است و... بنده کاری ازدستم برنمی آید فقط می گویم خدا به حقانيت خون شهدا همانطور که مردم را برخاک مذلت نشاندی به ميزان تاثیرت درگرانی مسکن، دچارمذلت باشی. فرق او برای ملت مظلوم ورنج کشیده ی ایران با افرادی چون نتانیاهو ی یهودی چیست؟ آن ازدور پارس می کند این درعمل کاراورا کرد
  • سید IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    6 1
    حداکثر توانایی، عرضه و شایستگی و کارایی اصلاح طلبا تهوع آور یعنی امثال همین آخوندی و ربیعی و مرعشی و کرباسچی و خباز و حضرتی و روحانی!! آن وقت جالب است عده ای به نجات مملکت به دست این جماعت امید داشتند! و جالب تر این که عده ای پخمه هنوز هم مأیوس از این فرقه نشده اند!!!!
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    5 1
    جناب آخوندی هو هرگز از مردم ایران نیستی تو کسی هستی که وقتی وزیر مسکن بودی گفتی من افتخار میکنم که حتی یک خانه هم نساختم از نظر ما مردم جنابعالی خطار کاری و باید محاکمه بشوی
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      2 0
      موافقم آخوندی بدلیل ترک فعل در دولت قبل باید محاکمه شود.
  • علی افصحی IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    4 1
    حبفه وصف «سیاستمدار»نیست که به امثال آخوندی ببندیم. این آدم سیاست باز و بلکه یک هوسباز شیطان است. این نوشته به والله مال این آدم نیست نوشته های این بی سواد هرگز نشانی از بیش ازیکی دو سطر آن هم پرغلط، نیست او پس از وزارت بیشرمانه خودمبتنی بر تعطیلی، توقف ، ارتشاء و تصاحب و اختلاس با همدستی شرکا و پسرش ، با اندیشه شیطانی، چند قلم مزد را استخدام کرد تا در قامت یک صاحب قلم آن هم ازنوع زهرآگین اش جابزند اما این وضعیت نیز برقامت کج و معوج آخوندی زار می زند. چرا؟ چون در جامعه انقلابی ما یک شاخص ارزیابی دولت و نهادها وجود دارد و جامعه ما بی صاحب نیست آن هم حاکمیت ولایت فقیه و حضور ولی فقیه خردمند و دانشوری چون امام خامنه‌ای است. بیش از یک سال از شروع به کار دولت انقلابی و مردمی جناب رئیسی می گذرد و طی این مدت امام خامنه‌ای ده ها بار با مردم «رو در رو» با مردم سخن گفته و در همه سخن ها جز تایید عملکرد دولت و تشویق برای ارائه هر چه بیشتر خدمت به مردم نبوده است. پرسش این است که با بودن چشم ناطر عادل و عاملی چون امام خامنه‌ای چه جایی برای یاوه گویی های امثال آخوندی فاسد می ماند که فضای عمومی جامعه را چون دل خود و اطرافیان رانت خوارش «سیاه »جلوه بدهد. الیته امضا های آخوندی فاسد و بی سواد بر نوشته های چندضد انقلاب همسو با بی بی سی و عربستان اینترنشنال ، چهره واقعی او را افشا کرده و برای همیشه به همت شورای محترم شورای نگهبان جامعه ما از شر اشراری چون آخوندی نجات داده و بی آیندگی را برپیشانی گناه آلود آخوندی و امثالش بکوبد. ضمن این که مهم ترین عامل خطاهای مستمر محاسباتی دشمن غدار به ویژه شیطان بزرگ آمریکاست که هر بار بر اساس نفرت پراکنی و ضعیف انگاری جامعه انقلابی نوشته های آخوندی و امثالش بوده که خمیشه طمع کرده و هربار بیش از گذشته شکست خورده و خواهد خورد نمونه عینی اش فتنه ترکیبی اخیر بود که آمریکا و غرب وحشی را به شدت بی حیثیت نمود. این همه از رهبری امام دانشورمان امام خامنه‌ای است که مبارزه با شیاطین حرفه و کسب و کارش است. سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    7 1
    آخوندی و همتی و سیف اگه دستشون به قدرت برسه چنان گرانی ایجاد میکنن که بیا و ببین
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      2 0
      در دولت روحانی 4 سال پی در پی تورم بالای 60 درصد داشتیم.
  • محمد علی IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    2 1
    احسنت به دقت نظر آیت الله عاملی.
  • کارمند ساده IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    2 0
    آخوندی و امثال آخوندی که کم هم هستند اگر محاکمه نشوند قوه قضاییه تا ابد شرم سار جمهور ملت ایران باقی خواهد ماند....و تو خود بخوان حدیث مفصل از گرفتن آفتابه دزد و رها کردن امثال اخوندی....
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    2 2
    شروع شد سناریوی قدیمی تقصیر قبلی هاست
  • ایثارگر IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    2 0
    باسلام وتبریک ایام الله دهه فجر به غیورمردان ایرانی ازتابعان انگل ایس انتظاری جزتشویش اذهان عمومی نیست در۱۰۰ساله اخیرهربخش ازخاک ایران جدایاغارت شده میدان دارش انگل پیس ومزدورانش بوده تعجب ما اینه چرا امثال روحانی آخوندی پس ازآنهمه خیانت امروزبجای محاکمه باید رجزخانی کنند؟!
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    2 0
    مردم ایران کمترین مالیات را میپردازند کمترین قیمت سوخت و کمترین قیمت نان را میپردازند !
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    1 0
    رهبری عزیز فرمودند ما مثل امیر مومنان ع مظلوم ومثل ایشان قوی هستیم وبه حق همین طور هستیم کسانی که خودشون تا در راس کار هستند هیچ کاری نمیکنند روزبه روز ثروتمند تر میشن بعد که گورشون رو گم میکنند شروع به عربده کشی دروغ ونیرنگ میکنن
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    2 0
    کم‌کم دارم باورم میشه آخوندی گرچه نوه صاحب الغدیر ه ام یک جایی در اشکال داره.
  • مصطفی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    0 3
    خداروشکر رئیسی و قالیباف به قدرت رسیدند و اقتصاد کشور نجات پیدا کرد وگرنه الان دلار تا ۴۵ هزار رسیده بود
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    2 0
    اقای اخوندی و روحانی وقتی شما خانه های مسکن مهر را تکمیل نکردید در حق مردم فقیر بزرگترین خیانت را کردید . دوستی داشتم که از عصبانیت رفت و سهمیه مسکن مهر خود را به قیمتی کمی فروخت تا بتواند با پول ان ودیعه مسکنش را تامین کند و تا اخر عمر نمیتواند صاحب خانه شود . خدا از نگذرد .
  • محمود IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    1 0
    جناب آخوندی چقدر از این بیت المال فقیران در این چند سال به جیب زدی و چقدر هزینه کردی تا در جریان استیضاح خود حرف حق را کج و خود را بارها از مخمصه جواب برهانید.فردای قیامت جواب خون ۲۸۸ هزار شهید انقلاب را چه می دهید.برای امثال شما آدمهای دقل باز پرو باید گفت امیدواریم چهره خندان شما را بر روی سنگ مرده شورخانه ببینیم ای خبیث غربگرا.
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    0 0
    مشکل امثال مشرق و آخوندی این است حرف هم نمیفهمند
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    0 0
    این که بدسلیقه هستین شکی نیست حتی تو همایشها هم پشت صحنه سخنران عینه بیست سال پیش است
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    0 0
    خبر گذاری خارجی اینکار میکنند؟ شما یه مصاحبه مثلا رئیس جمهور و یا وزیررو ببرین فضای باز زیبا ( چون تو خبرگذاری های خارجی پخش میشه ) یا فضای بسته مدرن تا خارجیها بفهمن چه خبره
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    0 0
    اگر مجال خوردن فراهم بود کشور گل وبلبل است اگر مجال خوردن اینها فراهم نبود مملکت ویران است اینها مثل اون مورچه هستند که با یک قطره آب سیل می بردشون جنای سیل در لانه شماست نه در مملکت هرچند عادت دارید هوا را از سوراخ دماغتان مطبوع کنید گو اینکه دماغتان پر از عفونت باشد
  • فرهنگی IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    1 0
    مثل ایتکه آقای آخوندی یادش رفته که به خودش آفرین گفت که تو این مملکت ۴ سال وزیر مسکن بود ویه خونه نساخت اگه خودت زدی بخواب ،بخواب که مردم بیدارند وتو رو یادشون نمیره
  • نادر IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    1 0
    آخوندی مسئول ستاد میرحسین ، وزیر دولتهای هاشمی رفسنجانی و روحانی ، همفکر وهمپای خاتمی، جزو دسته ای است که ۳۲سال دولت را دراختیار داشته اند لذا اگر وضع به این سیاهی است که ایشان میگوید مقصر اصلی او و تیم همفکر اوست
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    0 1
    بعضی ها چنان درمورد آخوندی حکم دادن که آدم می مونه فردای قیامت اکه یکی از این چیزهایی که نوشتن درست نباشه چه جوری می خوان جواب بدن .
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    0 0
    افزایش بودجه عمومی دولت در برنامه بودجه 1402 به گفته خود مسئولین دولتی 45 درصداست درحالیکه حقوق کارکنان دولت 70درصد بودجه عمومی دولت را تشکیل می دهد فقط 20 درصد افزایش می یابد . پس این افزایش سرجمع 45 درصدی شامل چه مواردی است؟
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    1 0
    کمتر کسیه که این رو ندونه، این گرانی و آشفته بازار بخصوص در بخش مسکن.. بیشتر نتیجه ناکارآمدی و سوء مدیریت از دولت قبل هست، وقتی مماشات و ملاحظه زیادی میشه در رابطه با مسببان وضع موجود! این میشه که شخص بی درد مثل آخوندی بجای اینکه پاسخگو باشه و محاکمه بشه.. اینقدر فضا رو برای خودش امن میبینه که میاد اظهار فضل هم می‌کنه! این یعنی فرار به جلو! خدا به داد مستأجران و بی خونه ها برسه، دولت فعلی که هنوز فرصت داره باید جدی و درست حسابی پیگیر این قضیه باشه.
  • کشاورزمهر IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    2 0
    آقای آخوندی، عوام فریبی دیگر بس است، کارنامه بی لیاقتی جنابعالی بر همه روشن است بیش از این با موج سواری و جملات پر رنگ لعاب با شعور مردم بازی نکن، چندین سال آن وزارتخانه عریض طویل را در اختیار داشتی، عرضه کار که نداشتی افتخار هم می کردی و ...خودت هم می دانی اگر داماد مرحوم ....نبودی نه لیاقت وزارت را داشتی و حتی باید به خاطر.. ترک فعل باید دادگاهی هم می شدی.
  • اکبر دانش دوست IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    0 0
    باید برای تحقق نظرات حقیقی مردم، اموال همه مسولین نظام و وابستگان درجه یک و دو آنان بررسی، که از کجا ثروت های کلان وزندگی مرفه بدست آوردند. حداقل دوسوم اموالشان به بیت‌المال برگردد. دیگر آخوندی وامثالهم قلم فرسایی مستانه نمی کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس