کد خبر 1458957
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
حمله راکتی به یک میدان گازی در کردستان عراق

میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه عراق بامداد امروز هدف دو حمله راکتی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، یک منبع امنیتی در کردستان عراق امروز (جمعه) از حمله راکتی به میدان گازی «کورمور» در منطقه «چمچمال» در استان سلیمانیه خبر داد.

به نوشته وبگاه بغداد الیوم، این حمله در ساعات ابتدایی بامداد امروز صورت گرفت و تلفاتی در پی نداشت. همچنین هنوز مشخص نیست که چه گروه یا افرادی مسئول این حمله هستند و مکان شلیک راکت‌ها نیز مشخص نیست.

به گفته شاهدان عینی، دود غلیظی از این میدان گازی از فاصله دور مشاهده می‌شود. نیروهای امنیتی کردستان عراق نیز تحقیقات درباره ماهیت این حمله را آغاز کرده‌اند.

میدان گازی کورمور با سرمایه‌گذاری دو شرکت اماراتی سرمایه‌گذاری دو شرکت اماراتی «دانه گاز» و «الهلال» فعالیت می‌کند.

میدان گازی کورمور یکی از بزرگترین میدان‌های گازی منطقه کردستان برای تزریق گاز مایع به نیروگاه‌های برق عراق و تأمین نیاز گازی ساکنان محلی به شمار می‌آید. این میدان گازی در سوم مرداد، ۲۰ مهر و ۲۳ آذرماه نیز هدف حمله قرار گرفته بود.

پیش از این «جعفر الحسینی» سخنگوی کتائب حزب الله (گردانهای حزب الله) عراق در واکنش به این حملات گفته بود که گروههای وابسته به سرویس اطلاعاتی ترکیه عامل این حملات هستند.

الحسینی در صفحه توئیتر خود نوشته بود: «گروههای سرکشِ ساکن در طوزخورماتو که با سرویس اطلاعات ترکیه ارتباط دارند، کسانی هستند که میادین کردستان را بمباران می‌کنند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس