سرطان در ایران با پیری جمعیت رو به افزایش است

مدیرعامل بنیاد ملی نیکوکاری کنترل سرطان گفت: سرطان در کشور ما با توجه به رشد سنی جمعیت، رو به افزایش است.

به گزارش مشرق، محمدرضا مسجدی، در دومین همایش ملی سرطان که به همت بنیاد ملی نیکوکاری کنترل سرطان در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود، افزود: در سال ۹۵ تعدادی از خیرین و اساتید دانشگاه دور هم جمع شدند و بنیاد ملی نیکوکاری کنترل سرطان را تأسیس کردند.

وی با عنوان این مطلب که هزینه‌های سرطان از عهده هیچ دولتی بر نمی‌آید، گفت: مهم‌ترین هدف بنیاد ملی نیکوکاری کنترل سرطان، پیشگیری، تشخیص و درمان زودرس است.

مسجدی با اشاره به افزایش آمار سرطان در کشور با توجه به رشد سنی جمعیت، افزود: سرطان در دنیا و ایران، دومین یا سومین علت مرگ است و سالانه ۱۴۰ هزار نفر در کشور دچار سرطان می‌شوند که در سال‌های آینده به ۲۵۰ هزار نفر می‌رسد.

وی با اشاره به رشد شتابنده سرطان در کشور، گفت: سالانه ۴۰ تا ۶۰ هزار مرگ ناشی از سرطان در کشور اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل بنیاد ملی نیکوکاری کنترل سرطان، با عنوان این مطلب که باید کاری کنیم که سرطان نگیریم، ادامه داد: بایستی به عوامل خطر ابتلاء به سرطان توجه کنیم تا بتوانیم آمار سرطان را کاهش دهیم.

وی به عوامل خطر سرطان‌ها که با بیماری‌های غیرواگیر مشترک هستند، اشاره کرد و گفت: آلودگی هوا، دخانیات، مصرف الکل، عدم فعالیت فیزیکی و رژیم غذایی نامناسب، پنج عامل خطر بیماری‌های غیرواگیر و سرطان‌ها شناخته می‌شود.

مسجدی به دخانیات به عنوان یکی از عوامل ابتلاء به سرطان اشاره کرد و افزود: ۱۴ درصد جمعیت کشور ما، سیگار و قلیان می کشند و در این بین، مصرف قلیان به ویژه در بین دختران ما رو به افزایش است.

وی گفت: دخانیات، از جمله عوامل خطر است که خودمان در بروز آن دخالت داریم.

مسجدی در ادامه به احداث بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی انستیتو کانسر در مجتمع بیمارستانی امام خمینی اشاره کرد و افزود: بنیاد ملی نیکوکاری کنترل سرطان، این پروژه را بر عهده گرفته و اسفند ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 0
    چرا تولیدش متوقف شد و خانواده مخترع دارو بعد از ده سال هنوز طلب شان از شرکت اسوه را دریافت نکرده اند. یه تحقیق مختصر در مورد این داروی معجزه گر و بلایی که بر سرش آوردند انجام دهید لطفا.
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 0
    با این وضع هوا و خوراک و تغذیه مردم چه جای تعجب هست؟
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      0 0
      واقعاً.
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    0 0
    همش بخاطر گرونی و وضعیت بد اقتصادیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس