کد خبر 145832
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۷

فعالان «پان‌ترکیست» تلاش می‌کنند تا از فضای بوجود آمده در اثر وقوع زلزله، افکار مسموم خود را منتشر کنند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری دانشجو، انتشار تصویری جعلی از کمک‌ خارجی به زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی، مواضع ضدانقلاب را در شبکه های اجتماعی، با چالش بزرگی روبرو کرد.

بر اساس این گزارش، انتشار تصویری که ادعا شده بود، نشان دهنده کمک‌های فوری ترکیه به زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی است، علاوه بر اثرگذاری سریع، دروغی بزرگ و نقشه‌ای هدفمند را افشا کرد.

هم‌زمان با انتشار خبر زلزله در شمال غربی کشورمان، تمامی محافل ضدانقلاب از جمله سایت‌ها و فعالان خاص شبکه‌های اجتماعی، اقدام به تبلیغات منفی، بزرگ‌نمایی فاجعه و تبلیغ علیه جمهوری اسلامی ایران کردند.

در این میان، تصویری در بعضی از شبکه‌های اجتماعی خارجی منتشر شده و ادعا شد که کمک‌های ترکیه به زلزله‌‎زدگان ایرانی، در زمانی کوتاه و به فاصله چند ساعت از وقوع زلزله به دست آنها رسیده است، در حالی که حاکمیت ایران، دست روی دست گذاشته و تنها نظاره‌گر اتفاق بوده است.



اما به فاصله‌ای اندک معلوم شد که این تصویر متعلق به کمک‌های ارسالی ترکیه به مناطق دیگری از جهان (کمک‌های ارسالی به مسلمانان برمه) بوده و ارتباطی به زلزله ایران ندارد.
 
این در حالی است که استان آذربایجان شرقی، نه تنها نیازمند کمک خارجی جهت رفع نیازهای زلزله‌زدگان نیست، بلکه تاکنون احتیاج چندانی به کمک‌های استان‌های همچوار خود نیز در امر امداد رسانی به این هموطنان نداشته است.

به نظر می‌رسد که بعضی فعالان «پان‌ترکیست» با راهنمایی ضدانقلاب، تلاش می‌کنند تا با سوءاستفاده از فضای مجازی و احساسات پاک هموطنان داغدار، از فضای به‌وجود آمده در اثر وقوع زلزله، کمال سوء استفاده را داشته باشند.

گفتنی است بخشی از این برنامه روانی که از سوی ضدانقلاب در فضای اینترنت در حال اجراست، شامل حمله به صداوسیما و تخریب وجهه آن و تبلیغ مستقیم جهت بالا بردن بینندگان شبکه‌هایی مانند «بی‌بی‌سی» و «صدای آمریکا» می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    کاملا این خبر درست است ، متاسفانه دولت و صدا و سیما در خصوص کمک های ارسالی و پوشش خبری متهم به کم کاری می باشند .
  • رضا ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    به نظر بنده تقصیر صدا سیماست..شما ببینید از همون لحظه اول هیچ تصویری از مناطق نشون نداد...اینا همش هم به خاطر جنبش عدم تعهد هستش...هزینه میلیاری اخرشم هیچی
  • ebi ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي، در تذكري با اشاره به زلزله اخير در شمال غرب كشور و به دنبال آن كشته شدن جمعي از هموطنان گفت:‌ در شرايطي كه بسياري از هموطنان ما در مناطق زلزله‌زده خانه‌هايشان ويران شده و عزادار هستند بايد پرسيد كه چرا صداوسيما در شب گذشته برنامه مضحك پخش كرد.
  • mj ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    اولا" خود شما تيتر زده بودي كه راديو و تلويزيون خود را ضربه فني كرده است چون اخبار زلزله را آنطور كه بايد و شايد منعكس نكرده است . ثانيا" ما بالاخره متوجه نشديم كه آيا كشته شدن 300 نفر در يك زلزله كوچك آيا فاجعه اي بزرگ است يا خير؟ يا اينكه اين خارجيهاي بي پدر الكي بزرگنمايي ميكنند.
  • علیرضا ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    البته صدا وسیمای میتوانست طوری عمل کند که بهانه دست این خائنین ندهد...
  • نصیر ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    باور کن ربطی به پان ترک ها نداره!!.....این ضد انقلاب هست که مثل همیشه دارن از هر فرصتی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران استفاده می کنند... و برای این حادثه جشن گرفتن!...
  • ماش ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    ضربه ای که ما داریم از خودی ها در صدا و سیما و ....می خوردیم 10 برابر پان ترک ها و پان کردها و پان عرب ها و پان بلوچ ها و پان ........هاست......
  • ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    من از شدت خشم از صدا و سیما تلویزیون رو پرت دادم در خیابان....
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    برمه=میانمار. گور پدر ضدانقلاب اما چرا مسئولان و صدا و سیما قوی وارد نشدند که زمینه این سواستفاده بوجود بیاد؟
  • آذربایجان ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    اگر مردم کشور آذربایجان آزاد بودند در انتخاب قطعا خواستار پیوستنشون به ایران بودن،به وطن آبا و اجدادیشون.
  • شجاع ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    0 0
    تو این ماجرا معلوم شد که صدا و سیما رسانه ی «ملی» نمی تونه باشه.
  • سعید ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
    0 0
    همه اینا بخاطر بی فکری و بی مسوولیتی مسئول پخش شبکه سه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس