کد خبر 1458276
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷
.

رسانه‌های آمریکا از کشف ده‌ها سند محرمانه در منزل مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق، جنجال‌های مربوط به کشف اسناد محرمانه در محل زندگی یا کار تصمیم‌گیران سیاسی در آمریکا ادامه دارد.

طبق گزارش وبگاه شبکه خبری سی‌.ان.ان یک وکیل مایک پنس هفته گذشته حدود ۱۲ سند محرمانه در منزل مایک پنس در ایندیانا کشف کرده است.

این اتفاق در شرایطی رخ داده که رسانه‌ها در روزهای گذشته از کشف اسناد محرمانه در املاک متعلق به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خبر داده‌اند.

طبق گزارش سی‌ان‌ان، اسناد کشف‌شده در منزل مایک پنس تحویل اف.بی‌.آی شده‌اند.

اواخر دی ماه گزارش‌هایی مبنی بر کشف اسناد و اطلاعات محرمانه در خانه شخصی بایدن منتشر شد و رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که در سومین مرحله از کشف اسناد و اطلاعات محرمانه مربوط به دوران معاون «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی آمریکا در خارج از کاخ سفید، این بار گفته می‌شود اسنادی در خانه شخصی وی پیدا شده است.

تحقیقات و نظرسنجی جدید مؤسسه «کوئینیپیاک» نیز نشان می‌دهد که اکثریت قاطع جمهوری‌خواهان و احزاب مستقل آمریکا بر این باورند که بایدن به شیوه‌ای نامناسب این اسناد محرمانه را مدیریت کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که «جیمز کومر» رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا گفت، بایدن با تحقیقات شفاف در مورد پرونده مدارک طبقه‌بندی‌شده که در خانه و دفتر کار او پیدا شده‌اند، مخالف است.

وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی این موضوع است که چگونه اسرار دولتی مربوط به دوره معاونت بایدن در دولت «باراک اوباما» از دفتر کار سابق و خانه شخصی او که برای نگهداری آنها مناسب نبوده، سردرآورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس