کد خبر 1457911
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲
تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌ داری آمریکا امروز چند فرد حقیقی در ایران را به بهانه ای واهی تحریم کرد.

به گزارش مشرق، وبگاه وزارت خزانه‌ داری آمریکا امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ ای از تحریم چند فرد ایرانی به بهانه ای واهی خبر داد.

در بیانیه صادره در وبگاه وزارت خزانه‌ داری آمریکا در این خصوص آمده است: امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ۵ نفر از اعضای هیات مدیره آن، معاون وزیر اطلاعات و امنیت و ۴ فرمانده ارشد سپاه در ایران را بر اساس اختیارات حقوق بشر (!) خود تحریم کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خزانه‌ داری آمریکا ادعا شده است که تحریم های مذکور با هماهنگی انگلیس و اتحادیه اروپا اعمال شده است!

«برایان نلسون» معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی با اتخاذ مواضعی مداخله جویانه در امور داخلی تهران بر خلاف منشور ملل متحد، در این باره در بیانیه ای ادعا کرد: آمریکا به حمایت از مردم ایران در مطالبات آنها برای تحقق حقوق بشر و دیگر آزادی های اساسی متعهد است! به همراه شرکای خود به پاسخگو کردن آنها ادامه خواهیم داد!

دولت انگلیس نیز پیشتر بار دیگر با طرح ادعاهای واهی حمایت از حقوق بشر، فهرست تحریمی خود علیه جمهوری اسلامی ایران را بسط داد.

بنا به بیانیه مندرج در وب سایت متعلق به دولت انگلیس، ۵ فرد و دو نهاد ایرانی به فهرست تحریم های لندن علیه تهران افزوده شدند.

در فهرست جدید تحریمی انگلیس علیه جمهوری اسلامی، اسامی «احمد فاضلیان» معاون دادستان کل کشور، «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، «حسین نجات» جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «سالار آبنوش» مشاور فرمانده سپاه و «قاسم رضایی» جانشین فرمانده نیروی انتظامی به چشم می خورد.

علاوه بر این افراد، که دولت انگلیس به بهانه حمایت دوباره از اغتشاشات پراکنده و نیز در ارتباط با اعدام «علیرضا اکبری» جاسوس خود، آنها را تحت تحریم قرار داد، 2 نهاد «نیروی مقاومت بسیج» و «بنیاد تعاون بسیج» نیز در فهرست تحریم لندن قرار گرفتند.

لازم به ذکر است که علیرضا اکبری، مدتی قبل در پی جاسوسی علیه کشور دستگیر شد. بر همین اساس و پس از تشکیل پرونده قضائی برای متهم و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه ارجاع و جلسات رسیدگی با حضور وکیل متهم برگزار شد و بر اساس مستندات متقن موجود در پرونده این فرد به جرم جاسوسی برای انگلیس به اعدام محکوم شد.

در این باره؛ دولت سوئد که اکنون ریاست دوره‌ای شورای اروپا را بر عهده دارد ساعاتی پیش اعلام کرد وزرای خارجه این اتحادیه بر سر اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به توافق رسیده‌ اند.

به گفته نماینده دولت اتریش در اتحادیه اروپا، کشورهای اروپایی در تازه‌ ترین اقدام ضدایرانی خود، ۳۷ شخص و نهاد ایرانی را به فهرست تحریم‌ها اضافه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    1 1
    تحریم ها بی اثر شده.
  • فراجناحی IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    3 1
    یک جاسوس دیگه مثل اکبری هست که آمار این افراد رو به غربی ها میده.
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    2 1
    اغتشاشوها باید هزینه ی این تحریم ها رو بپردازن.
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    حتما لازم بوده
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    5 1
    آن قدر تحریم کنند تا تحریم دانشان پاره شود. جاسوس بی شرف آمده وضعش خوب بوده همه چیز داشته اومده مملکت و ملت را فروخته اومده راه را برای تحریم باز کرده اومده راه های دور زدن تحریم ها را لو داده با زندگی مردم بازی کرده باید هم اعدام می شد و جنازه اش را آتیش می‌زدند. الان هم هر شخصی که با دلالی دلار و سکه و غیره داره با دشمن همراهی می‌کنه باید اعدام بشه. حرف بدی که نمی‌زنم، عین حقیقته.
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    3 0
    تو را به خدا همین ها را به وزیر خارجه نشون بدید که بفهمه مذاکرات و برجام تا ابد تمام شده.
  • FR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    2 1
    ای کاش یک بار برای همیشه بساط این کشورهای استعمارگر جنایتکار جمع شود.
  • ابومصباح IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    1 1
    با سلام. این آمریکا هم دیگه شورشو درآورده، کلّ افراد مملکتمونو تحریم کرده، کم مونده سگ و گربه هامونم تحریم کنه! والّا به خدا...
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    1 2
    با این همه تحریم، ایران چرا حرکتی انجام نمیده؟!
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    1 1
    همش شایعست. نه آمریکا و نه اروپا جرأت دارند علیه ما کاری انجام بدن. آقای امیرعبداللهیان فرموده توافقی احتمالی در راهست. اون بیچاره ها بی آزارند و پاک!
  • مرگ براستکبار IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    شفافیت دررای ودارایی درسامانه علنی وخوداظهاری مسئولان
  • IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    0 0
    چرا آغازاده هارو تحریم و اخراج و اموالشون رو مصادره نمیکنه؟؟ چون جاسوساشون رو که اذیت نمیکنن
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    0 0
    من شاکیم چرا اسم منو تو لیست قرار نداده اند ؟!!خواجه حافظ را هم تحریم کردید منو فراموش کردید چرا چرا خر من از کرگی دم نداشت
  • علی افصحی IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    0 0
    آمریکا همه چیز را به گند کشیده از حقوق بشر ، دموکراسی ، حقوق زنان و...گرفته تا همین تحریم که یک زمانی واقعا ابهتی داشت یکی از این احمق های درجه یک آمریکا بپرسد آخر احمق ها مثلا بنیاد تعاون بسیج چه مراوده ای مالی و اقتصادی مستقلی در عالم دارد که آمده و آن را سفیهانه تحریم می کنی.یا مثلا حمید سجادی وزیر ورزش که یک بازنشسته است و تا پیش از وزارت جز حقوق بازنشستگی چیزی نداشته و الآن هم ندارد تحریم این فرد چه تاثیری در ایران اسلامی دارد جز این که نشان می دهد که دیگر ته تحریم ها درآمده و الآن شده اسباب بازی آمریکا و غرب وحشی. ضمن این که آثار تحریم ها نیز به حداقل خود رسیده و حتی نمی تواند« به صورت بخشی» بر اقتصاد قدرتمند نظام جمهوری اسلامی ایران عزیز تاثیر بگدارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس