کد خبر 1457815
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

متن پیش رو ابتدا انواع سقف متحرک برقی را معرفی می‌کند و سپس به شرح ویژگی‌های سقف جمع شونده آلومینیومی و کرکره صنعتی می‌پردازد.

آشنایی با ویژگی‌های سقف جمع شونده آلومینیومی و کرکره صنعتی

سقف متحرک برقی مانند بسیاری از تجهیزات مدرن صنعتی، شرایط کاری را در محیط‌های شغلی و زندگی برای همگان آسان‌تر ساخته است. سقف‌های برقی یکی از بهترین پوشش‌ها برای فضاهایی است که باید در زمان نیاز، در برابر آفتاب و باراش برف و باران پوشیده شوند. انواع مختلفی از سقف‌های برقی ساخته شده که در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در کنار انواع سقف‌های برقی، کرکره صنعتی نیز باری از دوش فعالان عرصه صنعت کشور برداشته است. کرکره برقی صنعتی درب ورودی مقاومی برای سوله‌ها و کارخانه‌های صنعتی است و امنیت این سازه‌ها را تامین می‌کند.

انواع سقف متحرک برقی:

سقف‌های برقی انواع مختلفی دارند. سقف پارچه‌ای متحرک یکی از انواع سقف‌های برقی است و رنگ‌ها و شکل‌های گوناگون آن زیبایی محیط شما را دوچندان می‌سازد. سقف متحرک پلی کربنات نمایی شیشه‌مانند در سقف استخر یا فضای مورد نظر شما ایجاد می‌کند. سقف برقی پلی کربنات هم محیط را پوشش می‌دهد و هم شما را از دیدن آسمان محروم نمی‌کند.

سقف شیشه‌ای از لوکس‌ترین سقف‌های برقی متحرک به شمار می‌آید و نمای محیط مورد نظر شما را شیک و مدرن جلوه می‌دهد. سقف جمع شونده آلومینیومی پوششی بی‌نظیر برای فضاهای خصوصی و مکان‌هایی است که مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گیرد. در ادامه مطلب به ویژگی‌های این نوع سقف اتوماتیک می‌پردازیم.

آشنایی با سقف جمع شونده آلومینیومی و ویژگی‌ های آن:

سقف‌های متحرک آلومینیومی یکی از پرکاربردترین انواع سقف‌های برقی به شمار می‌رود. سقف آلومینیومی انتخابی مناسب برای همه فضاهایی است که زیر تابش مستقیم نور خورشید، یا بارش باران و برف قرار می‌گیرند. رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، باغ‌ها، فضای باز هتل‌ها و کافه‌های کنار دریا از بهترین مکان‌ها برای نصب سقف‌های آلومینیومی به شمار می‌روند.

از ویژگی‌های سقف آلومینیومی باید به موارد مختلفی اشاره کنیم:

  • سقف‌های متحرک آلومینیومی از آهن و آلومینیوم ساخته می‌شوند. این سقف‌ها در مقایسه با انواع دیگر سقف متحرک برقی مقاومت و دوام بیشتری دارند.
  • سقف برقی آلومینیومی جلوه بسیار زیبایی دارد و حال‌وهوای محیط مورد نظر شما را مدرن‌تر و زیباتر نشان می‌دهد.
  • سقف آلومینیومی متحرک با آب‌وهوای مناطق مختلف سازگار است.
  • سقف آلومینیومی برقی در برابر تابش آفتاب مقاوم است، تحمل بالایی در برابر بارش باران دارد و وزن برف‌های سنگین را هم می‌تواند تحمل کند.
  • در بین لایه‌های سقف جمع شونده آلومینیومی، مواد عایق قرار داده می‌شود. عایق‌سازی سقف برقی آلومینیومی مانعی در برابر صدا، سرما و گرما پدید می‌آورد. به این ترتیب آسایش و آرامش در زیر این سقف به شکل بهترین فراهم می‌شود.
  • یکی از بهترین ویژگی‌های سقف جمع شونده آلومینیومی، توانایی آن در باز بودن کامل، نیمه‌باز و بسته شدن کامل است. حالت نیمه‌باز سقف‌های آلومینیومی نوعی سایه‌روشن در محیط پدید می‌آورد که زیبا و دل‌نشین است. همچنین نیمه‌باز بودن پنل‌های آلومینیومی باعث تهویه و جابه‌جایی هوا در زیر سقف می‌شود.
  • مقاومت خوب آلومینیوم در برابر برخورد تگرگ، ضربه سنگ، پرتاب شدن چوب درختان و مواد تیز و برنده از ویژگی‌های برتر سقف‌های متحرک آلومینیومی است.
  • ساختار سقف برقی آلومینیومی را می‌توان به دو صورت ثابت و غیرثابت طراحی کرد. در سقف ثابت آلومینیومی، فقط تیغه‌ها باز و بسته می‌شوند. اما سقف غیرثابت به صورت کامل پهن و جمع می‌شود.
  • سیستم ناودان قرارداده شده بر روی سقف آلومینیومی متحرک، آب باران و برف را به سمت زمین هدایت می‌کند.
  • با نصب حسگیرهای هوشمند بر روی سقف‌های آلومینیومی، باز و بسته شدن آنها به‌صورت اتوماتیک و در زمان مناسب صورت می‌گیرد.

آشنایی با کرکره صنعتی و ویژگی‌ های آن:

کارخانه‌ها و سوله‌های بزرگ صنعتی نیاز به درهای ورودی بزرگ و قدرتمندی دارند که مناسب‌ترین آنها کرکره برقی صنعتی است. بدنه کرکره‌های صنعتی از فولاد گالوانیزه، پلی کربنات و آلومینیوم ساخته می‌شوند تا از هر نظر محکم و مقاوم باشند. همین نکته باعث می‌شود تا دوام این کرکره‌ها بیشتر از کرکره‌های معمولی باشد و کمتر نیاز به تعمیر و تعویض پیدا کنند. سیستم این کرکره‌ها از نوع غلتکی است.

کرکره‌های صنعتی ویژگی‌های گوناگونی دارند:

  • موتور به‌کاررفته در انواع کرکره‌های صنعتی قدرتمندتر از کرکره‌های معمولی است که در کارگاه‌ها و انبارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موتورها می‌توانند کرکره‌ای با وزن بیش از 1500 کیلوگرم را به حرکت درآورند.
  • کرکره برقی صنعتی مطمئن‌تر از کرکره معمولی برقی است. همین نکته باعث شده تا فروشندگان طلا و جواهر هم از کرکره‌های صنعتی برای تامین امنیت فروشگاه خود بهره ببرند.
  • بسیاری از سوله‌ها و کارخانه‌های بزرگ صنعتی دارای ورودی‌های پهن و بلند هستند. طبیعی است کرکره مناسب این ورودی‌ها کرکره‌های بزرگ و برقی صنعتی است. می‌توان گفت تنها انواع کرکره صنعتی می‌تواند این ورودی‌های بزرگ را پوشش دهد.
  • بسیاری از سوله‌ها و کارخانه‌ها دور از شهر ساخته می‌شوند. بهترین کرکره برای این فضاها نیز کرکره برقی صنعتی است که بیشترین مقاومت را در برابر شرایط نامطلوب آب‌وهوایی دارد.
  • کرکره‌های کوچک‌تر صنعتی با برق شهری باز و بسته می‌شوند. اما برق مناسب برای کرکره‌های بزرگ صنعتی برق سه فاز است.
  • کرکره‌های صنعتی از نظر عایق‌بندی در دو نوع نارسانا یا دارای عایق، و رسانا یا بدون عایق ساخته می‌شوند. کرکره‌های عایق‌شده صنعتی مانع ورود و خروج سروصدا، سرما و گرما در فضای سوله و کارخانه می‌شوند. جلوگیری از وجود نور هم کارکرد دیگر کرکره‌های برقی صنعتی است.
  • کرکره صنعتی به‌عنوان جداکننده فضاهای مختلف هم در سوله‌ها و کارخانه‌ها کاربرد دارد.
  • باز و بسته کردن و کنترل کرکره برقی صنعتی آسان است و نیاز به هیچ مهارتی ندارد.
  • کرکره‌های صنعتی مقاومت بالایی در برای آتش‌سوزی دارند.
  • نصب کرکره برقی صنعتی به‌وسیله کارشناسان آن، و در زمان کوتاهی انجام می‌شود.
  • کرکره‌های صنعتی را می‌توان هوشمندسازی کرد و از راه دور به کنترل، و باز و بسته کردن آنها پرداخت.
  • در صورت قطع برق، می‌توان سیستم عملکرد کرکره صنعتی را به‌صورت دستی درآورد و آن را باز و بسته کرد.
  • هزینه نگهداری کرکره‌های صنعتی معقول است و سرویس‌کاران آن نیز همواره در دسترس هستند.

سقف متحرک برقی

سخن پایانی:

سقف جمع شونده آلومینیومی و کرکره برقی صنعتی دو نمونه از تجهیزات مورد نیاز در زندگی امروز مدرن و صنعتی مردم دنیا است. سقف متحرک برقی مناسب فضاهای تفریحی، عمومی و خصوصی است. اما کرکره‌های صنعتی تنها در فضاهای صنعتی کاربرد دارند. فرقی نمی‌کند کدام‌یک از این دو تجهیزات مورد نیاز شما باشد. در صورت نیاز به هریک با ما تماس بگیرید و آن را سفارش دهید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس