کد خبر 1457494
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
نخست وزیر سوئد هتک حرمت قرآن را محکوم کرد

نخست وزیر سوئد هتک حرمت «قرآن» در استکهلم را محکوم کرد و آن را اقدامی «شدیدا گستاخانه» خواند.

به گزارش مشرق، اولف کریسترسون، نخست وزیر سوئد در توییتی هتک حرمت کتاب آسمانی مسلمانان در پایتخت این کشور را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی «عمیقا گستاخانه» خواند.

راسموس پالودان، رئیس دانمارکی-سوئدی و اسلام‌ستیز حزب افراطی «تندرو» سوئد، در ادامه اقدامات اسلام‌ستیزانه و هتاکی به کتاب آسمانی مسلمان، دیروز(شنبه) یک نسخه از قرآن را مقابل سفارت ترکیه در استکهلم به آتش کشید.

آنکارا خشمگین از صدور مجوز توسط پلیس سوئد برای برگزاری چنین اعتراضاتی که با مفهوم «آزادی بیان» هیچ قرابتی نداشت، سفر وزیر دفاع سوئد به ترکیه را لغو و سفیر استکهلم در آنکارا را فراخواند.

نخست وزیر سوئد در واکنش به هتک حرمت قرآن، در توییتی نوشت: آزادی بیان جزوی اساسی از دموکراسی ما است اما هر چیز قانونی لزوما درست نیست. به آتش کشیدن کتبی که برای بسیاری مقدس محسوب می‌شود، اقدامی عمیقا گستاخانه است.

وی افزود: با تمام مسلمانانی که از اتفاقی که در استکهلم رخ داد، آزرده شدند، ابراز همدردی می‌کنم.

اقدام پالودان روابط نه چندان مطلوب استکهلم و آنکارا را بیش از پیش مخدوش کرد. سوئد برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) به تایید ترکیه نیاز مبرمی دارد.

پیشنهاد استکهلم برای پیوستن به ناتو در بحبوحه درخواست‌های آنکارا برای تحویل دادن فعالان کرد به ترکیه و ممانعت از برگزاری تظاهرات علیه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در استکهلم، به بن‌بست خورده است.

هتک حرمت قرآن، خشم بسیاری از مسلمانان سراسر جهان را برانگیخت و مراکش در واکنش به این اقدام، اعلام کرد از اینکه مقامات سوئد اجازه داده‌اند که چنین هتک حرمتی مقابل چشم نیروهای پلیس رخ بدهد، «حیرت‌زده» هستند!

اندونزی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی نیز همچون شورای همکاری خلیج فارس و سازمان‌ همکاری‌های اسلامی، این اقدام را محکوم کردند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز در واکنش به این اقدام شنیع گفت: تکرار هتک حرمت به کتاب آسمانی یک و نیم میلیارد مسلمان، مصداق بارزی از نفرت پراکنی و ترویج خشونت علیه تمام مسلمانان است و اینگونه اقدامات هیچ نسبتی با آزادی بیان و عقیده ندارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    15 2
    حرمت قرآن را نه انسانها میتونن بدن و نه میتونن بگیرن حرمت این کتاب آسمانی ۱۴۰۰ ساله که با فراز و نشیب های گوناگون حفظ شده است فارغ از حمایت کردن یا نکردن حکومتها و انسانها
  • محسن IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    9 0
    به جای اعتراض سران کشورهای به ظاهر اسلامی، سفارت های سوئد تو کشورهاشونو تعطیل می کردن و قطع رابطه می کردن، دیگه دولت سوئد جرأت چنین کاری رو پیدا نمی کرد.
  • فرزند ایران IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    1 1
    بازم اگر نیت خیری داشته تشکر.
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    6 0
    امثال اینها نباید حرف هاشون برای ما مهم باشه، قرآن ما ارزشمندترینه چه محکوم کنند چه نکنند. پلیس سوئد نباید مثل دسته بیل، آتش زدن قرآن را تماشا می کرد. اون هم در شهری که ۱۰ درصد جمعیتش مسلمانند.
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    2 0
    اش اون قدر شور شده که صدای اشپزش هم در اومده.
  • علی IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    6 0
    جانمان فدای قرآن و حضرت محمّد (ص). لعنت بر سوئد، فرانسه و هلند که پیشقراول در اسلام ستیزی هستند. لعنت بر ماکرون فرانسه که شروع کننده اسلام ستیزی در دنیاست...
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    5 0
    احمق ها فکر میکنند خدا جوابشان را نمی دهد . گستاخ قبلی سلمان رشدی ملعون با چنان خفتی به درک واصل شد حتی آنهایی که روزی او را تا سرحد قهرمان بالا بردند هنوز جرات نکردند خبرمرگش را رسانه ای کنند .
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    8 0
    کشور تروریست پرور سوئد.
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    4 0
    عجب صبری خدا دارد! امیدوارم اروپایی که انقدر اسلام ستیز هست خودشم بسوزه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس