آمریکا، ارسال تانک های آبرامز به اوکراین را معلق کرد

دولت آمریکا به دلیل اختلاف با آلمان، پروژه ارسال تانک های آبرامز به اوکراین را متوقف کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، برخی منابع مطلع از تعلل آمریکا در ارسال تانک های جنگی به اوکراین خبر می دهند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا در اظهاراتی عنوان کرد که مقامات ارشد ایالات متحده به اوکراین توصیه کرده اند تا رسیدن تسلیحات نظامی جدید از آمریکا، در فکر شروع یک حمله بزرگ علیه نیروهای روسیه نباشند و این کار را تا استقرار تجهیزات نظامی جدید و اتمام آموزش آنها متوقف کنند.

در شرایطی که اوکراین چشم انتظار تانک‌های نظامی از غرب است، این مقام دولتی آمریکا، که نخواست نامش فاش شود، در صحبت های خود گفت که ایالات متحده در میانه اختلافات با آلمان بر سر ارسال تانک به اوکراین، به تصمیم خود مبنی بر عدم ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین در حال حاضر پایبند است.

به گفته این مقام دولت آمریکا، اعتقاد در واشنگتن بر این است که اوکراین منابع تسلیحاتی قابل توجهی را برای دفاع از شهر باخموت صرف کرده است، اما به احتمال زیاد، روس ها در نهایت اوکراینی ها را از آن شهر بیرون کنند و بر این شهر مسلط می شوند.

در همین ارتباط نیز «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه گفت که در رابطه با ارائه تانک‌های آمریکایی آبرامز به اوکراین هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

اوکراین طی چند هفته گذشته بارها از آلمان هم خواسته بود تا مجوز واگذاری تانک‌های لئوپارد۲ خود را به دیگر کشورها بدهد، اما آلمان با نگرانی از این کار هرگونه واگذاری تانک‌های لئوپارد را منوط به اقدام مشابه از سوی آمریکا عنوان کرده بود و از آمریکا خواسته بود تا برای اوگذاری تانک، ابتدا واشنگتن پیش قدم شود.

اکنون اما وزیردفاع آمریکا پس از هشتمین نشست گروه دفاعی اوکراین در آلمان به خبرنگاران گفت: «هیچ ارتباطی بین تهیه تانک‌های آبرامز و تهیه تانک‌های لئوپارد آلمان وجود ندارد و دو کشور به صورت مستقل تصمیم گیری خواهند کرد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    3 2
    بیچاره دلقک زلنسکی دلش رو به کیا خوش کرده.
  • حسین IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    2 1
    یانکی های جنایت کار بهترین سلاح های دنیا رو میسازند،تانک ابرامز،ام ۱۶،اف ۲۲ ،اف۱۶،بجای خرید سلاح های بنجل چینی و روسی باید همانند پهپاد و موشک روی ساخت و مهندسی معکوس پلت فرم های امریکایی سرمایه گذاری کنیم.
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    1 1
    میترسه این تانک در این جنگ ضایع بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس