کد خبر 1457118
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
شکست آمریکا در رامشتاین برای ارسال تانک لئوپارد به اوکراین

تلاش آمریکا و متحدان این کشور در نشست «رامشتاین» آلمان برای متقاعد کردن برلین به منظور ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین برای نبرد با روسیه به شکست انجامید.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز از شکست ایالات متحده و همپیمانان این کشور در نشست «رامشتاین» آلمان برای اعمال فشار به برلین به منظور ارسال تانک«لئوپارد» به اوکراین برای نبرد با روسیه خبر داد.

رویترز در این گزارش نوشت که در حالیکه معترضان در برلین از دولت خود درخواست کردند تا تانک‌های لئوپارد را در اختیار اوکراین قرار دهد، نشست فرماندهان نظامی آمریکا و متحدان آلمان در پایگاه هوایی رامشتاین در این خصوص بدون توافق به پایان رسید.

پیش از این برلین گفته بود در صورت اجماع در نشست رامشتاین،‌ به متحدان خود اجازه می‌دهد که از زرادخانه‌های خود به اوکراین تانک لئوپارد ارسال کنند اما ظاهراً توافقی نیز در این خصوص در نشست رامشتاین حاصل نشده است.

نشست رامشتاین در حالی به پایان رسیده است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین تصریح کرد که کی‌یف به نبرد برای تأمین سلاح‌های سنگین برای ادامه نبرد با روسیه ادامه می‌دهد و ادامه داد که نشست رامشتاین که با تعهد چند میلیارد دلاری به اوکراین به پایان رسید، مقاومت کی‌یف را تقویت می کند.

بر اساس این گزارش، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان که حزب سوسیال دموکرات وی عمیقاً در خصوص هرگونه مداخله نظامی در اوکراین تردید دارد، بارها اعلام کرده است که آلمان تنها در هماهنگی با متحدان خود پیش می‌رود.

پیش از نشست رامشتاین، طرفداران ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین امید داشتند که اقدامات اخیر کشورهای غربی همچون تصمیم بریتانیا برای ارسال 14 تانک میدان نبرد اصلی، زمینه را برای اقدام مشابه آلمان برای ارسال چنین تانک‌هایی به اوکراین فراهم کند.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پس از شکست در متقاعد کردن آلمان گفت که اوکراین حتی بدون تانک‌های لئوپارد نیز به خوبی مجهز است. ایالات متحده قبل از نشست روز جمعه بسته 2.5 میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرده بود.

کشورهای غربی در حالی برای تشدید جنگ اوکراین دست و پا می‌زنند که پیش از این،«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین درباره امکان ارسال تسلیحات بیشتر توسط کشورهای ناتو به کی‌یف گفت: «ارسال تانک هم چیزی را به طور اساسی در عرصه میدانی تغییر نخواهند داد، بلکه فقط مشکلاتی را برای اوکراین ایجاد خواهند کرد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    2 2
    فقط آمریکا و اروپا استادِ گرفتنِ ماهی از آب گل الود هستن. دنبال منفعت خود برای فروش تسلیحات بیشتر به قیمت قربانی کردن اوکراین هستن. ای کاش اوکراین زودتر می فهمید. خدا لعنتشون کنه.
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    2 0
    آلمان و اروپا به خاطر نزدیکی به روسیه در معرض خطر هستند. آمریکا از دور میگه لنگش کن نفت و گاز داره و در صورت درگیری از روسیه دوره.
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    1 1
    روسیه هم آنچنان قاطع در میدان نبرد نشون نداده. غرب و اوکراین نمیخوان کار به خاک روسبه بکشه و روسیه بهونه جنگ اتمی داشته باشه یا اعلام جنگ و بسیج عمومی کنه. توی اوکراین نابودش می کنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس