اردوغان: آماده‌ام میانجی میان روسیه و اوکراین شوم

رئیس جمهور ترکیه درباره آخرین تحولات در اوکراین با رئیس جمهور این کشور گفتگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه الجزیره، رئیس جمهور ترکیه بار دیگر برای پذیرفتن نقش میانجی گر در بحران میان روسیه و اوکراین اعلام آمادگی کرد.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز جمعه با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود به صورت تلفنی گفتگو کرد.

بنا به بیانیه ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان در این گفتگو با زلنسکی در خصوص آخرین تحولات در جنگ اوکراین و روسیه رایزنی کرد.

رئیس جمهور ترکیه طی این گفتگو بار دیگر تمایل خود برای میانجی گری میان روسیه و اوکراین با هدف برقراری صلح پایدار میان دو کشور را اعلام کرد.

لازم به ذکر است «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) بنا به درخواست جمهوری‌های دونباس برای رهانیدن آنها از ظلم رژیم کی‌یف، فرمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد. از آن زمان تاکنون، غرب و آمریکا ضمن اعملا تحریم‌های گسترده علیه مسکو، از ارسال وتامین کمک نظامی و غیرنظامی برای اوکراین دریغ نکرده‌اند. با این حال، مسکو همواره تاکید کرده که این کار صرفاً به طولانی شدن جنگ دامن زده و در نتیجه نهایی آن تاثیری نخواهد گذاشت.

گفتنی است که ترکیه، اوکراین، روسیه و سازمان ملل با میانجیگری آنکارا در ۲۲ جولای در استانبول سند مربوط به «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» را امضا کردند. تاکنون ده‌ها کشتی حامل غلات اوکراین با عبور از تنگه‌های ترکیه راهی بازارهای جهانی شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    2 0
    رجّاله سیاسی، هر بار به سمتی غش می کنهو هدف او تنها حکومت بیشتره.
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    1 2
    خدمت به دو آریایی روسیه و اکراین
    • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      1 1
      روس ها آریایی نیستند وگرنه با آلمانی ها نمی جنگیدند.
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    1 0
    بابا به این رأی بدین. ترکید.
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    1 1
    نه روس ها و نه اروپایی ها و آمریکایی ها اردوغان را داخل آدم حساب نمی کنند که میانجی گری او را بپذیرند.
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    0 1
    روسیه باید با نیروهای بلاروس از سمت شمال کیف و چرنیهوف باید از خاک بلاروس حمله ای را ترتیب بدهد اینطوری قوای اوکراینی مجبورند دو نیمه شوند گذشت زمان هم به ضرر اوکراین است چون ارتش اوکراین قادر به سرباز گیری از مردم و جوانانی که فرار کرده اند و یا در مناطق آزاد شده هستند نیست
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 0
    نه اوکراین پیروز شد و نه روسیه این جنگ یه بن بست به تمام معنا می باشد باید با میانجی گری این جنگ تموم بشه البته در دراز مدت این روسیه است که به شکر خوری خواهد افتاد از من گفتن بود
    • ح IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 0
      توکه میگی کسی پیروز نشده پس از کجا نتیجه میگیری روسیه پشیمون. میشه؟؟ اگر اکراین به شکر خوری افتاد که افتاده چی؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس