کد خبر 1456492
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
ارسال پاکت مشکوک آغشته به ماده روغنی برای نتانیاهو

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته کشمکش اصلی این رژیم با ایران بوده که کماکان هم ادامه دارد.

به گزارش مشرق، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با لابی آیپک گفت که کشمکش اصلی تل‌آویو با ایران بوده و خواهد بود.

نتانیاهو روز سه‌شنبه با «بستی کورن»، رئیس «کمیته امور عمومی آمریکا-اسرائیل»، مشهور به لابی صهیونیستی آیپک دیدار کرد.

دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای گفت: «نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو تأکید کرد که کشمکش اصلی با ایران بوده و کماکان با ایران است.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهای خود گفت: «وقت آن رسیده که اسرائیل و ایالات متحده در کنار سایر کشورها در کنار هم بایستند و بی‌صبرانه منتظر هستم درباره این موضوع با رئیس‌جمهور بایدن و تیم او گفت‌وگو کنم.»

وی اضافه کرد: «امروز در خصوص این موضوع بیشتر از هر زمان دیگر اتفاق نظر وجود دارد.»

نتانیاهو بعد از تصدی سمت نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی بارها گفته که اولویت اصلی کابینه او را مقابله با برنامه هسته‌ای ایران تشکیل می‌دهد.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است و با حمایت‌های آمریکا برنامه تسلیحات هسته‌ای خودش را از نظارت‌های بین‌المللی دور نگاه داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سیّد IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    1 0
    چه هول و هراسی از ایران در دلش هست که این گونه در کلماتش بازتاب دارد! او می فهمد که ایران اکنون چه قدرتی شده است! اما جمعی احمق خودتحقیر در داخل نمی خواهند بپذیرند!
  • 1222222 IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    1 0
    ایران نباشه با مالزی، پاکستان. بعدش با هند، بعدش با آمریکای مرکزی و روسیه حتماً.
  • پیمان IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    1 2
    مشرق! یادت رفت به جای ایران بگی جمهوری اسلامی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس