هلند سامانه ضدهوایی پاتریوت به اوکراین ارسال می کند

هلند قرار است به مانند آمریکا و آلمان سامانه ضدهوایی پاتریوت را در اختیار اوکراین قرار دهد.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که کشورش به زودی یک واحد سامانه موشکی دیگر از سیستم های دفاع موشکی پاتریوت را دریافت می کند.

زلنسکی گفته است که این واحد از سامانه ضدهوایی پاتریوت را قرار است هلند در اختیار اوکراین قرار دهد.

رئیس جمهور اوکراین در یک سخنرانی ویدیویی که اواخر روز سه شنبه در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، گفت: «خبر بسیار مهمی امروز از مارک روته، نخست وزیر هلند به ما رسید. یک سامانه موشکی پاتریوت دیگر در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت.»

رئیس جمهور اوکراین افزود: «بنابراین، ما در حال حاضر سه سامانه موشکی قطعی پاتریوت در اختیار داریم. اما این تازه شروع است. ما در حال کار بر روی راه حل های جدید برای تقویت دفاع هوایی خود هستیم.»

نخست وزیر هلند، مارک روته، پیشتر گفته بود که کشورش به پروژه تحت رهبری آمریکا برای ارائه سامانه های موشکی پاتریوت به اوکراین خواهد پیوست. پیش از این، دولت های ایالات متحده و آلمان هم آمادگی خود را برای ارائه چنین سیستم هایی به اوکراین اعلام کرده بودند.

پاتریوت یک سامانه موشکی زمین به هوا است که از دهه ۱۹۸۰ در آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است. سامانه‌های پاتریوت که توسط شرکت ریتون تولید می‌شوند، می‌توانند هواپیماها، پهپادها، موشک‌های کروز، موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد را هدف قرار دهند. یک واحد پاتریوت از پنج تا هشت واحد متحرک تشکیل شده است. این سامانه ضدهوایی می تواند کانتینرهای پرتاب را برای ۴ یا ۱۶ موشک بسته به محل شلیک نگهداری کند.

ارتش روسیه در هفته‌های اخیر راهبرد و تاکتیک خود را در میدان جنگ تغییر داده و با حملات موشکی و پهپادی گسترده، زیرساخت‌های اوکراین را بمباران می‌کند. حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.

پس از حملات موشکی روسیه به زیرساخت‌های اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، بارها از آمریکا و مقامات اروپایی درخواست کرد که سامانه‌های پدافندی پیشرفته در اختیار این کشور قرار دهند. سرانجام چهارشنبه گذشته واشنگتن‌پست گزارش داد که دولت آمریکا قرار است یک سامانه ضدموشکی پاتریوت در اختیار اوکراین قرار دهد. منابع آگاه به واشنگتن‌پست گفته‌اند نیروهای آمریکایی در خاک یک کشور ثالث، احتمالاً آلمان، نحوه استفاده از این سامانه را به اوکراینی ها آموزش خواهند داد.

به گفته این منبع آگاه «این کار کمی طول می‌کشد، اما سربازان اوکراینی پس از این دوره آموزشی برای عملیاتی‌کردن سامانه پاتریوت، به اوکراین برمی‌گردند. این مقام آمریکایی با این حال تأکید کرد که «بعید است که این سامانه دفاع هوایی قبل از بهار به اوکراین برسد».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس